Vormel 1

AJALOO LÜHIM GP! Belgia „võidusõit“ oli vaid paar ringi turvaauto taga kulgemist 

Viljar Voog, 29. august 2021 19:47

MIDAGI EI NÄE: Kõik sõitjad peale Max Verstappeni kurtsid, et nähtavus on olematu.

Foto: Reuters / Scanpxi

Belgia GP paremusjärjestuse pani suuresti paika laupäevane kvalifikatsioon. Pühapäeval, kui pidanuks alustatama võidusõiduga, oli vihmasadu lihtsalt liiga tugev. Pärast kolmetunnist ootamist sõideti moe poolest paar ringi turvaauto taga, et reeglid täidetud oleks ja välja jagati pooled punktid.

See tähendab, et esikoht kuulus Max Verstappenile. Teiseks jäi kvalifikatsioonis niiskel rajal fenomenaalse esituse teinud Williamsi piloot George Russell. Kolmas oli valitsev maailmameister Lewis Hamilton, kelle eduseis MM-sarjas kahanes Verstappeni ees kolmele punktile.

Ainus oluline muudatus võrreldes laupäevaste tulemustega oli Red Bulli teise mehe Sergio Perezi langemine seitsmendalt kohalt viimaseks: teel stardirivvi kaotas mehhiklane masina üle kontrolli ja lõpetas seinas. Red Bulli mehaanikud tegid küll imet ja said Perezi tagasi rajale, kuid kellestki mööda sõita Perez ei saanud, kuna võistlemiseks ei läinudki.

Verstappeni sõnul oleks tulnud võistlusele start anda õigel stardiajal, Eesti aja järgi 16.00, kui vihmasadu oli kõige nõrgem. „Tagantjärgi vaadates oli väga oluline esimene stardikoht saada. Kahju, et me ei saanud korralikult ringe sõita, aga tingimused olid väga keerulised,“ ütles hollandlane.

F1-sarja ilmselt kõige osavam ajasõitja Russell nentis, et vahet pole, kuidas tema esimene poodiumikoht saabus. „Tavaliselt ei saa me auhinda suurepärase kvalifikatsiooni eest, aga täna saime,“ nentis Williamsi mees. „Täna teeme kindlasti väikese tähistamise.“

Hamiltoni sõnul saadeti vormelid rajale puhtalt selleks, et täita võidusõidu miinimumtingimused, sest ilm polnud grammigi võrra parem. „Ei olnud viit meetrit enda ettegi näha. Sirgetel oli raske aru saada, kus eessõitja tagatuligi oli. Gaasipedaali ei saanud alla vajutadagi,“ rääkis seitsmekordne maailmameister. „Ma loodan, et fännid saavad oma raha tagasi.“

19:46
Võistlus on läbi!

Kõik! Verstappen võidab võidusõidu, kus võidu ei sõidetud!

19:43

Nüüd ronib ka Vettel lõpuks masinast välja. Isegi vanameistri kannatus katkes.

19:41

George Russell saab peagi kirja oma esimese poodiumikoha! Tema laupäevane sooritus oli ka seda väärt.

Maksimaalselt 35 minutit minna, enne kui tulemused kinnitatakse.

19:38

Belgias hakkab juba ka väga pimedaks minema. Sebastian Vettel on veel kiiver peas oma Aston Martinis, aga keegi teine ei ole küll seda nägu, et siin võiks sõitu tulla.

19:33

Vaesed mehaanikud. Nemad teevad vihmas tööd nagu nad ikka peavad tegema, sest äkki läheb veel sõiduks… Aga no ei lähe. Me kõik teame, et ei lähe.

19:30

Nikita Mazepin saab kirja kiireima ringi…

19:29

Kell jääb käima, aga lootus on teatavasti lolli lohutus.

19:27
Punane lipp!

Ilmselt on selle sõiduga ka kõik!

Esikolmik seega

  1. Verstappen

  2. Russell

  3. Hamilton

19:25

Vett on aga rajal nii palju, et võidusõit ei tule praegu kõne allagi. 50 minutit minna.

19:24

Rivi viimane mees Perez annab teada, et nähtavus on paranemas.

19:22
Võistlus loeb!

KINDEL: kaks ringi on turvaauto taga sõidetud, mis tähendab, et välja jagatakse pooled punktid!

19:18

Lewis Hamilton on raadios pahur ja ei taha üldse sõitma minna. Eks ta mõtleb, et kui vähemalt kaks ringi sõidetakse, jagatakse välja pooled punktid ehk Verstappen tuleb talle viie silma võrra lähemale.

19:12

10 minuti hoiatus tuli kõigile päris suure üllatusena. Boksiteel toimuva võtab päris hästi kokku Alfa Romeo:

19:07
Läheb sõiduks!

19.17 hakkab võistlus pihta!

19:06

Aga vihma sajab vähem, on sõnumid boksiteelt. Uskumatu, kas kunagi võime siin veel võidu sõita!

Turvaauto juht Bernd Maylander paneb kiivri pähe!

19:04

Puhurid, mis tavapäraselt soojendavad rehve, on nüüd suunatud mehaanikute kombinesoonidele. Vihma lõppemist pole jätkuvalt näha.

19:00

Kell on kuus ja teoorias peaks ruudulipp lehvima. Aga korraldajad väidavad, et vihm on force majeure ja seega kolme tunni reegel ei kehti. Plaan on pidada üks tund pikk võidusõit ehk äkki poole üheksa paiku võiks asjad läbi saada.

18:56

Vihma peaks jaguma veel ca 10 minutiks!

18:47

TÄHTIS TEADE: 18.45 tulnud uus info on see, et uus info tuleb 18.55!!!

Johhaidii…

18:46

Vormel 1 on lihtne spordiala: 20 meest stardirivis ja lõpuks mängivad sakslased jalgpalli.

18:44

Rajajulgestajad mängivad kruusast väljasõidualal petanque'i. Tore näha, et nad on vihmaks valmis.

18:33

Värske info: 18.45 võiks tulla värsket infot!

18:21

Õhuniiskus on 96,6 protsenti. Vot nii. No ei tundu, et vihm järgi võiks jääda.

Mercedese meeskond palub FIA-lt 10minutilist kohvipausi. See luba saadakse - aga 18.30 peab tagasi olema, et võiks saada uut infot.

18:15

Nii lõbus: vähemalt järgmised paar minutit ootab meid ees kõvem vihm…

18:13

Kas võistluse võiks lükata esmaspäevale?

Daniel Ricciardo: „Austraallane nagu ma olen, kas ma tahan siin ilmas veel pikalt olla? Mitte eriti.“

18:05
Kell pandi seisma

Ahah. Kolme tunni lugemine, mis pidanuks kukkuma 19.00, on nüüd mingil põhjusel peatatud. Ehk vormelibossid tahavad ikka täna väga mingit võidukihutamist näha. Naeruväärne olukord!

17:48

Perezi masin on valmis. Aga milleks, kui sõita ei saa…

17:46

Täiesti jabur olukord. Mitte keegi ei tea öelda, kui palju peaks veel võidu sõitma… Aga meil on veel tund ja 15 minutit aega, enne kui ruudulipp langeb, nii et niikuinii on need vaidlused lihtsalt akadeemilist laadi. Ja vihma ikka sajab.

17:34

Ahsoo. Seni oleme elanud ootuses, et võistlusest on järgi veel 43 ringi - plaanitud 44, miinus üks lisaring turvaauto taga. Tuleb aga välja, et iga edasi lükatud stardiaeg võtab veel ühe ringi maha, mis tähendab, et tehniliselt peaks sõidetama veel 39 ringi.

Kõik see ei mängi mitte mingit rolli, sest 39 ringi ei jõutaks ka parima tahtmise korral läbida.

17:24

Tüüpiline tänapäeva noor, passib ainult sotsiaalmeedias…

17:18
Kell käib!

Kaks kinnitust võistlusjuhtimiskeskuselt:

Kolm tundi võistlemiseks algas kell neli ehk üle tunni on läinud ja kahe tunni pärast on kõik - kui sõidetaks veel üks ring, saaks välja jagada vähemalt pooled punktid!

Perez saab startida. Kui start tuleb!

17:16

Lewis Hamilton sai täna Spas elumuutva kogemuse osaliseks. Vot selline clickbait sõnum siia blogisse, aga selle kogemuse sisu on kategooriast, mida ei sobi avalikult jagada mujal kui siin lingil…

17:06

Võistlusjärgseid intervjuusid peaks läbi viima mullu enda F1-karjäärile hirmsa lõpu saanud Romain Grosjean. Teda oleks tore väga tore kaamera ees näha, aga hetkel tundub see neetult ebatõenäoline, sest rada on jätkuvalt läbimärg ja taevast tuleb vett lihtsalt juurde.

17:03

Gasly tegi vorstijuttudega algust ja nüüd on Twitter täis söögiteemasid. Õhtulehe toimetuses pole midagi hamba alla võtta :(

16:53

Horneri sõnul on oodata sarnast vihma veel vähemalt tund aega. Nende mehed töötavad palehigis, et Perezi masin tööle saada, kui peaks tulema luba teda rajale saata - remont võtaks tavaolukorras vähemalt kolm tundi, aga äkki õnnestub seekord imet teha.

Pidamisprobleeme rajal ei olevat, aga peamine küsimus on nähtavus.

16:47

Homne ilmaennustus: 80% vihmatõenäosus…

16:46
Võistlust lükatakse edasi?

Haasi tiimiboss Günther Steiner ütleb, et tänane ilmaennustus näib väga niru. Äkki saaks võistelda homme, kuna järgmine GP on juba uuel nädalavahetusel, aga Hollandis ehk logistilisi probleeme ei tohiks tekkida?

16:45

Võistluse juhid ütlevad, et Perez ei tohi startida. Red Bull ütleb, et kulla mehed, te ei ole võistlusele starti andnud, milles jutt?!

Võistlusdirektor Michael Masi peab nentima: pean oma kohtunikust sõpradega vestlema.

16:42

Hetkel tundub olukord tõesti sant. Kui meil tekib uudiseid, siis anname teada. Seniks saateks ülevaade oludest Belgias:

16:37

Mida ütleb ilmaradar? „VIHM!“ Aga kui tugev, ei oska keegi öelda. Vähemalt pole ringrajal palju seisvat vett, kuid masinatel on siiski ohtralt vesiliugu.

16:36

Kommentaarid boksiteelt: ainus sõitja, kes arvab, et võiks võidu sõita, on Verstappen.

16:34

Huvitav märkus: tegelikult ei läinud võistlus siiski käima! Harjumuspäraselt on pärast soojendusringi turvaauto taga hakatud võidusõiduringe lugema, aga seekord tehti ametlikult lihtsalt kaks soojendusringi.

Miks? Väga lihtne: võistluse peab ära pidama stardist kahe tunni jooksul. Kuniks starti ei anda, siis kell käima ei lähe.

16:32

Ei, minnakse hoopis boksiteele!

16:32
Võistlus on peatatud!

Ka teisel kohal olev Russell kurdab, et ta ei näe isegi enda ees sõitva Verstappeni päras plinkivat punast tuld. Masinad naasevad stardirivvi.

16:30

Verstappen: jah, märg on, aga minu arvates võiks võidu sõita.

Hollandlane on aga stardirivi tipus. Kaugemal on asi väga palju keerulisem.

Giovinazzi: võimatu on sõita!

Hamilton: mul pole aimugi, kes mu ees on

16:28
Võistlus algas...

… aga turvaauto taga ehk kohti vahetada ei tohi.

Hamilton kurdab, et ta ei näe mitte muhvigi ja ka pardakaamerad kinnitavad, et seis on tõesti sant.

Verstappen sekundeerib: ta peab jätma turvaautoga pikema vahe kui tavaliselt, et miskitki veepritsmeis näha.

Norris: suht kohutavad tingimused!

16:25

Ja minnaksegi rajale!

16:23

Sky Sportsi eetris käib põnev arutelu: kas Perez saaks startida või mitte. Red Bull andis ametlikult teada, et Perez peab katkestama - eeldusel et start peaks tulema täistunnil. Aga nüüd on starti vähemalt 25 minutit edasi lükatud. Kas vana sõnum kehtiks?

Hetkel pole infot, et starti veel edasi lükataks, aga McLaren andis märku, et 15 minuti pärast peaks saabuma veel tugevam vihmahoog.

16:20

Pierre Gasly palub kellelgi talle tuua vorstikesi, kuna starti lükatakse muudkui edasi… Nende lisakaal on meeskonnale kindlasti probleem!

16:16

Samal ajal on Perezi masin jõudnud tagasi boksidesse.

16:13

Eilses kvalifikatsioonis sajas samuti vihma ja Lando Norris sattus vesiliu tõttu suurde avariisse. Tema õnnetus oli koopia teistest Spas juhtunud õnnetustest - lihtsalt puhas õnn, et üle raja paiskunud Norrisele keegi külje pealt keegi sisse ei sõitnud!

16:09

… ja nüüd 16.20. Kaua me veel seda viie minuti tantsu keksime?

16:06

Veel viis minutit viivitust: soojendusringile minnakse kõige varasemalt 16.15!

16:04

Teoorias: kui Red Bull on Perezi masina kätte saanud, siis see viivitus võiks tähendada, et nad saavad selle kallal tööd teha - vedrustuse parandamine on suur töö, aga kui aega antaks üle 10 minuti…

16:02

Lewis Hamilton kerkib enda masinast. Tema ei usu, et see viivitus vaid 10 minutiga piirdub.

16:01
Start edasi lükatud!

Start peaks olema 16.00. Start pole 16.00. Viivitus on vähemalt 10 minutit!

Endine F1-piloot Martin Brundle ütleb, mida kõik fännid mõtlevad: mitte kusagil peale Belgia ei ole ilm igal aastal nii regulaarselt masendav. Aga võidusõiduks on see äge!

15:59

Belgias sajab vihma? Egas siin pole pääsu selle legendaarse video jagamisest:

15:53
KINNITUS: võistluse start antakse turvaauto tagant
15:52
15:49

Tänane seinasõit pole kõige tähtsam uudis, mis sel nädalal Sergio Pereziga seondus.

15:45
15:44

Red Bulli tiimiboss Christian Horner võttis Perezi juhtumi kokku: „See on mõistagi kõva pettumus, et ta ei saa startida. See näitab, et tingimused on väga rasked. Ta rääkis, et ei näinud eriti midagi ja masin läks lihtsalt käest ära.“

15:42

Perezi puudumine tähendab, et seitsmes stardiruut jääb täna tühjaks. Nii et esikümme:
1. Verstappen
2. Russell
3. Hamilton
4. Ricciardo
5. Vettel
6. Gasly
7.
8. Ocon
9. Leclect
10. Latifi

15:37

Olud Belgias on märjad, mis märjad. Kerget mürki võttes võib väita, et tänane start antakse turvaauto tagant!

15:36

Tere päevast!

Alustame tänast vormeli otseblogi pommuudisega: Sergio Perez ei saa startida, kuna sõitis teel stardirivvi seina!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee