Andrea Adamo.

Foto: Martin Ahven
Toimetas Eigo Kaljurand 20. september 2021 22:12

Autoralli MM-sarjas mõõdavad järgmisel aastal teid hübriidajamiga Rally1 masinad. Tehasetiimide juhtide sõnul pole uue hooaja esimese etapi korraldajad sellega arvestanud.

Tiimijuhtidele ei mahu pähe tõik, et Monte Carlo ralli esimesel täispikal päeval puudub lõunane hoolduspaus. „Te kuulete esimest korda, kuidas räägin Monte Carlost halvasti ja loodan, et ka viimast. Reedese hoolduspausi puudumine on üks rumalamaid asju, mida ma elus näinud olen. See on autotootjate, promootori ja FIA vahelise möödarääkimise tulemus. See on suur probleem,” ütles Hyundai tehasemeeskonna pealik Andrea Adamo portaalile DirtFish.

Meeskonnad kardavad, et uued Rally1 autod vajavad hoolduspausi, sest tehnoloogiat pole varem võistlusrajal proovitud. „See tähendab, et partnerite vahelises kommunikatsioonis on probleem ja see pole hea viis uue ajastu alustamiseks. Loodan, et nad muudavad võistlusformaati, sest selliselt on see väga rumal,” jätkas Adamo.

Mehel uuriti, kas ta teeb tagatubades tööd, et etapi korraldajad ja FIA olukorda muudaks. „Minu ülesanne pole Monte Carlo ajakava koostamine. Kui soovite, võin ka luua p**se panna ja põrandat pühkida,” teravmeelitses ta.

Adamo pole sugugi ainus kriitik, sest sama signaal tuli M-Spordi tegevdirektori Malcolm Wilsoni huulilt. „Praegune lahendus on ränk väljakutse,“ tõdes Wilson DirtFishile. „Reede hommikul Montest lahkumine ja seejärel lõunase hoolduspausita võistlemine - see oleks keeruline ka praeguse auto jaoks. Aga kõik meeskonnad tulevad sinna uhiuue masinaga ja lisame juurde veel väljakutsed, mida Monte pakkuda võib… See oleks viimaste aastate üks suurimaid väljakutseid.“