Jüri Vips osaleb ka sel aastal Red Bulli tiimiga Abu Dhabis vormel 1 ametlikul noorte sõitjate testipäeval.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool
Vormel 1
2. oktoober 2021, 19:50

Jüri Vips saab taas Red Bulli vormelit testida. AlphaTauri boss: ta on tulevikutegija

Vormelipiloot Jüri Vips saab teist aastat järjest võimaluse osaleda detsembris Abu Dhabis Yas Marina ringrajal toimuval F1-sarja ametlikul noorte sõitjate testipäeval, avaldas AlphaTauri tiimipealik Franz Tost intervjuus Saksamaa telekanalile Sport 1.

Eestlane kihutab sarnaselt eelmise aastaga Red Bulli vormeliga, temaga samasse F2-tiimi kuuluv Liam Lawson istub Abu Dhabis AlphaTauri masinasse.

Nii Vips kui ka Lawson on osa Red Bulli noortesüsteemist, kuid järgmisel aastal kumbki veel kuninglikus sarjas võimalust ei saa. Red Bullis jätkavad Max Verstappen ja Sergio Perez ning tütartiimis AlphaTauris Pierre Gasly ja Yuki Tsunoda.

Neist jaapanlane Tsunoda teeb parasjagu debüüthooaega, mis on siiani toonud viis punktikohta. Parim tulemus on Ungari GP 6. koht. Mees ise väljendas üllatust, kui AlphaTauri ta lepingut pikendas.

„Ta oli üllatunud, et see otsustati nii vara,“ täpsustas tiimipealik Tost. „Selgitasin talle, et pole mingit mõtet anda noorele piloodile võimalus ja visata ta kohe üle parda. Temas on potentsiaali, ta õpib. Seega polnud tema jätkamine kordagi kahtluse all. Tänapäeval vajab piloot kolme aastat, et F1-st aru saada. Ka siis pole õppimisperiood läbi.

Ta on väga enesekriitiline, mis on hea omadus. Ei tasu unustada, et kõik kollanokad kihutavad sel aastal esimest korda vormel 1 masinaga piiri peal.“

Kui reporter uuris võimalike alternatiivide kohta, mainis Tost Vipsi ja Lawsonit, kes sõidavad F2-sarjas. „F2 on tänavu väga tihe. Oscar Piastri, Theo Pourchaire, Robert Shwartzman ja kaks meie juuniorit on kahtlemata tulevikutegijad,“ ütles Tost.

Mercedese tiimipealik Toto Wolff pakkus septembri alguses, et äkki oleks mõistlik lubada meeskondadel välja panna kolmas masin, kus saaksid võimaluse noored. „F1-s on alati liiga vähe kohti,“ osutas Tost. „Praegu on sarjas 20 masinat, mida juhivad parimad piloodid.

Red Bullis anname noortele võimaluse testida vanemaid mudeleid. Alternatiiv on lasta neil sõita veel üks hooaeg F2-s või DTMis või Indycari sarjas. Ka sealt saab sillutada tee vormel 1. Kui oled piisavalt talendikas, siis jõuad varem või hiljem F1-e. Ma ei näe kolmandat masinat realistlikuna. Esiteks, kes peaks seda rahastama? Pealegi on ruum boksialadel piiratud. Ma isegi ei tea, kuhu kolmas masin panna.“