WRC

Äkki Le Mansi 24 tunni sõidule? Miski pole võimatu!

MIS EDASI? Täiskohaga rallimisest loobuv Ogier testis hüperautot ja paljastas esimese tulevikuplaani 

Viljar Voog, 9. november 2021 19:08

Sebastien Ogier sai suve lõpus proovida Toyota hüperauto simulaatorit.

Foto: VOLMEYER.COM / TOYOTA GAZOO RACING

Kuigi tänavune WRC-hooaeg jääb Sebastien Ogier jaoks viimaseks, kus ta lööb kaasa kõigil võidukihutamistel, on ta ka 2022. aastal stardis vähemalt kõige esimesel rallil. Pole ka imestada: algab hooaeg ju nagu ikka Monte Carlo võistlusega, kus Ogier on kaheksa korda võitjana lõpetanud. Lisaks tuleb ära ristida tuttuued Rally1 hübriidmasinad.

„Kindlasti loodab meeskond minu peale Monte Carlos. See on järgmise aasta kohta üks kindel asi, mille saab välja öelda,“ sõnas Toyota tiimis poole kohaga jätkav prantslane, kes ihkab järgmisel nädalal Monza rallil kindlustada enda kaheksanda MM-tiitli.

„Senini on kõigis aruteludes olnud meeskond minuga väga pingevaba ja on enamvähem andnud mulle võimaluse otsustada, mida teha tahan,“ rääkis Ogier. „Aga muidugi ei taha ma samas olla täiesti isekas.“

Viimases lauses võib näha vihjet Esapekka Lappile. Toyota põhisõitjateks on tuleval hooajal Elfyn Evans ja Kalle Rovanperä, Takamoto Katsuta sõidab eraldi nimega tiimis neljanda autoga. Kolmas masin jääb Ogier ja tiimiga taasliituva Lappi jagada.

Mitmel MM-rallil Ogier'd järgmisel hooajal näeb?

Foto: TOYOTA GAZOO RACING

„Esapekka minuga koos olemine tähendab, et ükskõik, mida ma ühel hetkel otsustan, meeskond teab, et neil on väga hea… Ma ei taha öelda teine variant, sest ma olen kindel, et ta esineb väga hästi, nii et see on üks võimalus, mis meil hetkel on.“

Hetkel veel seitsmekordne maailmameister – teda ja tiimikaaslast Evansit lahutab viimase võistluse eel 17 punkti – sõnas, et eks millalgi peab Lappi ja ülejäänud meeskonnaga maha istuma ja taktika 2022 hooajaks paika panema. Kuid see aeg pole veel käes.

Ilmselt võib kergemat sorti mürki võtta, et paarisrakendis suvel kavas olevad Eesti ja Soome rallid jäävad Lappi pärusmaaks, sest Ogier pole kunagi olnud suurem kiirete kruusarallide austaja. Vaid valitud etappidel kaasa löömine tekitab prantslasele aga unikaalse kogemuse, mis võib teda siiski kruusarallidel starti meelitada: kuna ta ei heitle enam MM-tiitlile, siis ei stardi ta reedel esimeste seas ehk teepuhastajana.

Ogier kestvussõidu MM-tiitli võitnud masinat taltsutamas.

Foto: TOYOTA GAZOO RACING

Tõenäoliselt täidab Ogier enda kalendris rallidest vabanevad augud ringrajal kihutamisega. Eelmisel nädalal toimus kestvussõidu MMi viimase võidukihutamise järel kollanokkade testipäev, kus legendaarne rallimees Toyota tallis kaasa lõi. 94 ringi läbinud Ogier sai Bahreinis kiireimal kirja aja 1.50,647, mis on ligi kaks sekundit aeglasem kui päeva kiireim Toyota, aga tema aeg sündis samas ka veidi kehvemates oludes ja prantslane tunnistas ise, et oma parimal üritusel tegi ta ka väikese sõiduvea.

Ogier jagas testil masinat kogenud ringrajasõitja Sebastien Buemiga, kelle ülesanne oli rallilegendile sihtajad ette sõita ja aidata masinat seadistada. Buemi seatud tippmargile kaotas Ogier lõpuks poolteise sekundiga. „Kollanoka“ sõnul oli ta küll Buemile abi eest tänulik, kuid kogenuma kolleegi tehtud seademuudatused pigem segasid tal masina käitumise tundma õppimist.

Kuigi Toyotal vabanes kestvussõidu MMi parimas masinas ka koht – pensionile läks legendaarne Jaapani võidusõitja Kazuki Nakajima –, Ogier selle täitmiseks sobilike kandidaatide sekka ei kuulu. Esiteks on Toyotad viimased aastad MM-sarjas kihutanud nagu Mercedesed F1s ehk tiitel on välja jagatud endakeskis. Tulevast hooajast on Peugeot aga lubanud tulla jaapanlasi kukutama, ehk Toyota peab välja panema parimad pojad.

Sebastien Buemi juhendamas seitsmekordset WRC maailmameistrit.

Foto: TOYOTA GAZOO RACING

„Täiesti ausalt, ma ei tahaks praegu vabapääset, kui ma pole valmis ja sel tasemel, kus tahaksin olla,“ vahendab Dirtfish ka Ogier enda hinnangut. „Ma ei taha, et keegi ütleks mulle mee mokale määrimiseks, et läks hästi. Ma tahan tõele otsa vaadata ja faktidega silmitsi seista.“

Kuigi rallituus ei välistanud täielikult võimalust, et teda näeb juba 2022. aastal Toyota roolis maailma vast kuulsaimal võistlusel, Le Mansi 24 tunni sõidul, siis pigem terendab tema ringrajatulevik MMi hüpermasinatest aste allpool LMP2 klassis.

„Kui mul on ambitsiooni sõita tippmeeskonnas, siis ma arvan, et LMP2 on tõenäoliselt parem variant kui GT,“ hindas Ogier ja lisas, et ta pole ühegi tiimiga veel ühendust võtnud, sest praegu on eesmärk lõpetada viimane täispikk WRC-hooaeg tiitliga.

Ogier ei ole ringrajasõidus siiski täielik kollanokk. Kuna tema ihusponsoriks on Red Bull, sai prantslane mõni hooaeg tagasi katsetada 2011. aasta F1-masinat. Lisaks tegi ta Mercedese ridades 2018. aastal kaasa DTM-etapil.

Samal teemal

02.10.2021
Tänak jääb Monza MM-rallilt eemale!