Toto Wolff.

Foto: SIPA / Scanpix
Eigo Kaljurand 15. november 2021 22:51

Pühapäeval toimunud vormel 1 Brasiilia GP võitis kümnendal kohalt alustanud Mercedese piloot Lewis Hamilton. Tema ülemus Toto Wolff oli sellest hoolimata marus, sest Hamiltoni karistati Brasiilia nädalavahetusel kahel korral, kuid briti rajalt välja surunud Red Bulli sõitja Max Verstappen pääses karistuseta.

Mercedes meeskonna pealik Wolff oli vihane juba laupäeval, kui Hamiltoni masina tagatiiva DRS-süsteemi pilu ei vastanud paari millimeetri võrra nõuetele ja nii tõsteti britt sprindivõistluse stardis viimasele kohale. Austerlase sõnul on teised tiimid pääsenud sarnases olukorras karistuseta. „Nägime seda eelmisel nädalavahetusel Red Bulli puhul ja palju muid kordi varemgi,“ kinnitas Wolff portaalile ESPN, et teised meeskonnad on saanud masinat sättida reeglitele vastavaks, aga neile väänati kogu rauaga.

Mercedes siiski ametlikku protesti ei esitanud, sest reeglid on must valgel kirjas. Wolff viitas aga härrasmeeste kokkuleppele, mis tema sõnul vormel 1 sarjas enam ei kehti. Mitmete allikate väitel uuris just Red Bull enne ajasõite Mercedese vormelite tagatiibade kohta. Väidetavalt tehti seejärel kõigile autodele pisteline test, mille käigus avastati Hamiltoni masina tagatiiva anomaalia.

Wolff ähvardas, et Mercedeski hakkab edaspidi sarnaselt käituma. „Tulevikus kontrollime iga teibiriba ja esitame küsimusi,“ põrutas Wolff, kes jätkas paugutamist ka peale etappi.

Hamilton tõusis sprindivõistlusel viimasest stardiruudust viiendaks, aga mootorivahetuse tõttu saadud karistuse järel alustas Hamilton põhivõistlust kümnendalt kohalt. Kuid pühapäeval pritsis britt ikkagi Brasiilia võidusõidu võitjana šampust ja kärpis vahe MM-sarja üldarvestuses Max Verstappeniga 14 punktile

Wolff ütles portaalile Autosport antud intervjuus, et ta sai Brasiilias mitu lööki näkku. „Kui otsused on alati meie vastu, siis vihastan ning kaitsen oma meeskonda ja sõitjaid, mis iganes juhtub. Olen alati olnud väga diplomaatiline selle suhtes, kuidas ma asju kommenteerin. Kuid tänasest on diplomaatiaga kõik!“ teatas Wolff Autospordile.

Wolff tunnistas, et viimane piisk karikas kukkus etapi 48. ringil, kui Verstappen jättis kurvi pidurdamise lootusetult hiljaks, millega sõitis ise kurvi pikaks ja surus rajalt ka teda jälitanud Hamiltoni. Mercedes eeldas, et hollandlane saab sellise manöövri eest karistada, kuid kohtunikud otsustasid, et Verstappen tegi lihtsalt sõiduvea ja kaldus mustal rajaosal pidurdades veidi välja. 

„Reeglid on reeglid ja kui see oleks nende põhjal okei, siis poleks mingit probleemi. Ma pole tulise võidusõidu vastu, pigem vastupidi. Aga kui asi pole reeglites lubatud, siis ei või kedagi rajalt välja sõita,“ ütles Wolff.

Vormel 1 MM-sarja lõpuni on 3 etappi, kui sõita on veel Katari, Saudi Araabia ja Abu Dhabi GP-d. Tiitliheitlus on väga põnev nii sõitjate kui tootjate arvestuses. Kui pilootide seas juhib Verstappen Hamiltoni ees 14 punktiga, siis meeskondlikus arvestuses edestab Mercedes Red Bulli 11 silmaga.