Guanyu Zhou

Foto: AFP / SCANPIX
Vormel 1
16. november 2021, 19:26

Vormel 1 saab aegade esimese Hiina piloodi. Üle parda heidetud Giovinazzi: kui raha valitseb, võib F1 olla halastamatu

Alfa Romeo vormelimeeskond pani spekulatsioonidele punkti ja kinnitas, et nende teine piloot on tuleval aastal 22aastane Guanyu Zhou, kellest saab esimene hiinlane F1-sarjas.

Zhou võitleb tänavu F2-sarjas tiitli eest. Kaks etappi enne hooaja lõppu hoiab ta punktitabelis teist kohta, kaotades Oscar Piastrile 36 punktiga. Varasemast karjäärist on tal ette näidata F4-sarja teine koht aastal 2015, kui meistritiitli võitis suure ülekaaluga eestlane Ralf Aron.

Aastal 2018 kaotas ta Euroopa F3-sarjas nii Aronile kui ka Jüri Vipsile, kui sai hooaja kokkuvõttes 8. koha. Ometi liitus ta järgmisel aastal Alpine (toona Renault) noorteprogrammiga ja liikus F2-e. Debüüthooaeg tõi 7. ja eelmine 6. koha.

Autosport kirjutab, et Zhou palkamist soodustas temaga kaasnev Hiina sponsorite raha. Zhou hakkab talli jagama soomlase Valtteri Bottasega, kes tuleb Mercedesest. Alfa Romeo tänavusi sõitjaid tuleval hooajal sarjas ei näe: Kimi Räikkönen lõpetab karjääri, Antonio Giovinazzi on sunnitud siirduma vormel E sarja.

„F1 on emotsioon, talent, masinad, risk, kiirus,“ kirjutas Giovinazzi täna hommikul sotsiaalmeedias. „Aga kui raha valitseb, võib see olla halastamatu.“

Zhou istub esimest korda Alfa Romeo vormelisse detsembris Abu Dhabis toimuval testimisel, kus osaleb Red Bulli masinaga ka Jüri Vips.

Hiinlane märkis Alfa Romeo pressiteates, et unistas F1-sarjas kihutamisest juba lapsena. „On privileeg alustada F1-karjääri ikoonilises meeskonnas, mis on minevikus tutvustanud maailmale nii palju noori talente,“ lisas Zhou.

„Unistus on nüüd reaalsus. Tunnen, et olen F1 väljakutseks hästi valmistunud. Järgmisel aastal on eesmärk õppida nii palju ja nii kiiresti kui võimalik. Hiina mootorispordi jaoks on see läbimurre. Tean, mu õlule kuhjub palju lootusi, aga võtan neid motivaatorina.“

Mõne nädala eest teatas F1, et Hiina GP naaseb pärast kolmeaastast koroonapandeemiast tingitud pausi võistluskalendrisse aastal 2023.

Pole kahtlustki, et Zhou palkamine meeldib väga ka sarja juhtidele, sest see tähendab tohutut kommertspotentsiaali.