Mohammed bin Sulayem.

Foto: Reuters / Scanpix
Toimetas Eigo Kaljurand 21. detsember 2021 10:14

„Me räägime kogu aeg vormel 1st, kuid me ei tohi unustada teisi alasid. Peame vaatama ka WRC-sarja. Olen mees, kellel on rallitaust, nii et peame seda ala vaatama. Nii tähtsatel maailmameistrivõistlustel ei piisa ainult kahest ja poolest autotootjast,“ leidis rahvusvahelise autoliidu (FIA) uus president Mohammed bin Sulayem.

60aastane Sulayem on 14kordne Lähis-Ida autoralli meister ning osalenud WRC-sarja etappidel, mistõttu on ala talle südamelähedane. Siiski pole WRC-sarja seis hea, sest täisprogrammiga osalevad seal vaid Toyota ja Hyundai, lisaks teeb Ford koostööd M-Spordiga.  

Sulayem loodab sarja muuta autotootjatele atraktiivseks. „Me ei saa istuda ja öelda, et inimesed tulevad ise meie juurde. Tunnen, et peame koputama tootjate ustele ja muutma meie ala ihaldusväärseks,” vahendab portaal motorsport.com mehe sõnu, milles võib näha etteheidet praegustele rallibossidele.

WRC-sari tegi viimaste kümnendite suurima reeglimuudatuse, kui alates uuest hooajast mõõdavad teid hübriidajamiga Rally1 masinad. Sellega lootis FIA ala juurde meelitada uusi autotootjaid, aga seni pole keegi avalikult vedu võtnud. FIA ​​rallidirektor Yves Mattoni sõnul võtabki see aega. „Võin kinnitada, et mõned tootjad vaatavad eeskirju ja uurivad neid,“ ütles Matton juunis Autospordile. „Nad ei projekteeri autot, aga mõtlevad, kuidas uued masinad nende turundusplaani sobiksid.“

Sulayemi sõnul pole küsimus vaid uutes tootjates, vaid tema sõnul peavad hübriidajamiga ralliautode hinnad muutuma võistlejatele taskukohaseks, millega kasvaks ala rohujuuretasandilt ülespoole.

„Küsimus on kuludes. Teate, alguses pidid ralliautod maksma maksimaalselt 100 000 dollarit, aga nüüd on nende hind tõusnud juba 200 000 peale. Jah, võime rääkida inflatsiooni mõjust, kuid hind ei tohi kahekordistuda,“ pahandas ta. „Me peame hoidma hinnad kontrolli all. Sõitsin hiljuti Rally3 masinaga ja see töötab nagu WRC-auto.  Kiirus pole päris sama, kuid hind on palju väiksem.“ 

Loomulikult soovib ta muuta ralli ülemaailmseks spordiks. „Peame jõudma Aafrikas, Lähis-Idas ja Aasia, isegi Ladina-Ameerikas elavate inimesteni, kes võiksid seda ala armastada. Aga kas nad saavad selle alaga tegeleda? Ei,“ nentis ta.