Hyundai rallimeeskonna piloodid.

Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
Eigo Kaljurand 17. jaanuar 2022 19:16

Hyundai piloodid tunnistasid Monte Carlo ralli eel kui ühest suust, et WRC-sarja avaetapil on peamine finišisse jõudmine ja kilomeetrite kogumine.

„Olukord on uus kõigi jaoks. Alustame puhtalt lehelt, oodata on paljut. Inimesed on teinud väga palju tööd, eriti garaažides,“ rääkis Tänak WRC-hooaja avaüritusel. 

„Masin ja reeglid on uued. Juhitavus on keerulisem, aga samas saime jõudu juurde. Olen kindel, et paljudes kohtades saab otsustavaks sõitjate talent, kes peavad masinaid teel hoidma. Väljakutseid on palju, ka taustajõududel, kes peavad piloote aitama strateegiaga. Mõtlema peab väga paljudele asjadele. Aga praegu läheme Montesse, kus on vaheldumisi märjad, lumised ja kuivad teed… kõva väljakutse,“ lisas ta.

Eelmine hooaeg läks Ott Tänakul Hyundai i20 nigela töökindluse tõttu aia taha. Tänavu on saarlase istumise all tuttuus hübriidajamiga auto.

Kui aasta alguses ütles Tänak, et eeloleva hooaja peaeesmärk on tiitlivõit, siis sellel nädalal tunnistas eestlane Hyundai pressiteenistuse vahendusel, et teadmatust on veel palju. „Monte Carlos on peamine suuremate probleemideta läbi tulemine ning kogemuste korjamine – see on meie prioriteet. Monte Carlo rallil pole küsimus vaid masina võimsuses, vaid töökindluses ja väikestes otsustes. Kuid loomulikult soovime lõpetada kõrgel kohal ning korjata võimalikult palju punkte. Esimene katse toimub pimedas ning uue autoga saab see olema suur seiklus,“ lausus 34aastane ralliäss.

Ott Tänak.

Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Paberil näib uue hooaja eel kõige parem M-Spordi seis, kes kirjutas eelmise aasta varakult korstnasse ning alustas esimesena Rally1 masina arendamist. Kõige keerulisemad kuud olid Hyundai meeskonnal, kes alustasid testimist teistest hiljem, on maadelnud erinevate probleemidega ning liiatigi jäid nad ilma senisest tiimipealikust Andrea Adamost. 

Ajutiselt tema rollis olev Julien Moncet kinnitas, et hooaja alguses on peamine töökindlus, aga aasta kokkuvõttes sihitakse meistritiitleid.

Thierry Nueville nentis, et ta on MM-sarjas olnud kümmekond aastat, aga nii palju arendustööd pole ta varem hooaegade vahel teinud. Belglase meelest ei saa ükski tehasetiim öelda, et nad on 100% valmis, kuid Hyundai seis on hea.

Neuville'i väitel on Monte Carlos peamine eesmärk finišisse jõudmine ja masinaga kilomeetrite kogumine. „Ma ei usu, et ralli tuleb läbinisti kuival asfaldil, vaid pigem ootab tavapärane segu lumest ja erinevatest tingimustest. Nii on keeruline katsetele valida õigeid rehve ja ralli on täis kompromisside tegemist. Kes suudab seda kõige paremini on ka tipus,“ esitas oma nägemuse möödunud hooajal MM-sarjas kolmandaks jäänud Neuville.

Kui Hyundai meeskonna kaks tähte toonitasid kilomeetrite kogumise olulisust, siis sama leidis tiimi kolmandat masinat rooliv Oliver Solberg, kes möödunud aastal Monte Carlos finišisse ei jõudnud. Rootsi lipu all sõitev 20aastane piloot möönis, et oluline on kahe jalaga maale jäämine.

„Peamine on ralli lõpetamine ning tiimi aitamine. Monte Carlos võib juhtuda kõike. Katse võib alata lumel ning lõppeda asfaldil, mis on küll väga huvitav ja põnev, aga samas uute autodega väga ennustamatu. Tean, et mul läheb jalgade alla saamiseks aega, aga annan endast parima, et õppida oma meeskonna kogenud sõitjatelt,“ sedastas ta.

Monte Carlo ralli algab neljapäeva õhtul, kui pimedas sõidetakse kaks katset. Hooaja esimese ralli võitja selgub pühapäeval.