Max Verstappen (paremal) pidurdas Saudi Araabias kas või rehvid suitsema, peaasi, et ta ei ületaks DRSi fikseerivat valget joont enne Charles Leclerci.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool
Mart Treial 30. märts 2022 14:45

Vormel 1 Saudi Araabia GP järel on palju kõneainet pakkunud DRSi ala mõte ja mõistlikkus.

DRSi ala on lõik rajal, kus konkurendi tuules (vahe peab õigel hetkel olema alla sekundi) kihutav piloot võib oma masina tagatiiva avada, et vähendada õhutakistust. See loodi aastate eest eesmärgiga soodustada möödasõite ehk tekitada kunstlikult vaatemängu juurde.

Ent möödunud pühapäeval Saudi Araabias võttis asi paljude jaoks komejandi mõõtme, sest esikoha pärast heidelnud Charles Leclerc (Ferrari) ja Max Verstappen (Red Bull) keskendusid DRSi eelise saamisele ning pidurdasid kohati rattad blokki, et mitte esimesena üle joone veereda. Nimetatud duo sõnul oli võitlus lõbus, aga leidus neidki, kes küsisid, kas F1 tahab sedasorti põnevust.

Näiteks Red Bulli tiimi boss Christian Horner sõnas Autospordile, et sarja juhid peaks DRSi fikseerimise joonte asukohad üle vaatama, et vältida säärast kavaldamist.

„DRS on nii võimas, et piloodid läksid kassi ja hiire mänguga nii kaugele, et pidurdasid hoo nii maha, et kiirendasid kurvi,“ ütles Horner. „Sellist olukorda tahaks kindlasti vältida.“

Leclerci hinnangul peaksid DRSi alad alles jääma. „Vastasel juhul oleksid võidusõidud väga igavad,“ ütles ta pärast Saudi Araabia GP-d. „Kuigi tuules sõitmine on tänavu lihtsam kui eelmisel aastal (regulatsioonid muutusid ja tiimid ehitasid uued masinad – M. T.), pole see minu hinnangul piisav, et DRS ära kaotada. See on osa mängust ja ausalt öelda täitsa naudin seda. See on osa strateegiast ja võidusõidust.“

Valitsev maailmameister Max Verstappen on sama meelt. „Ilma DRSita poleks ma Leclercist mööda saanud,“ sõnas ta Saudi Araabias. „Minu arust me oleme ses osas liiga tundlikud. Mõistagi on mõnedel radadel lihtsam mööduda kui teistel, aga ilma DRSita olnuksin teine.“

Ta lisas: „Minu arvates on nüüd parem tuules sõita, aga see sõltub rehvidest. Näiteks kõva seguga võis lähemal sõita kui teistega, sest need lagunevad mõne ringiga ära. Auto kaal on samuti see, mis lükkab rehve piiri peale. See on asi, millega peaksime tulevikus tegelema.“