Ott Tänak on kogunud seniselt kahelt etapilt viis punkti, millega on WRC sarja 11. mees.

Foto: Mari Luud
Toimetas Kaspar Koort 19. aprill 2022 09:12

Autoralli MM-sari jätkub selle nädala lõpus sõidetava Horvaatia asfaldiralliga. Seniselt kahelt etapilt vaid viis punkti teeninud Ott Tänak (Hyundai) tõdes Betsafe'i blogile antud eksklusiivintervjuus, et eelmiste rallide ebaõnne tõttu oleks alustuseks hea, kui ta suudaks Horvaatia rallil ühes tükis autoga finišisse jõuda.

Pärast Rootsi rallit on MM-sarjas olnud peaaegu kahe kuu pikkune võistluspaus. Tänak märkis, et kaks nädalat tagasi sõitsid nad ühe testipäeva Horvaatias ja vahepeal tegid ka ühe arenduspäeva, ent kui head tööd on auto arendamise juures tehtud, saab näha järgmistel rallidel. „Loomulikult andis vahepealne paus võimaluse asjadega edasi minna, aga teha on veel palju ja aasta jooksul oleks vaja veel palju areneda,“ ütles Tänak.

Üks afaldiralli on tänavu juba sõidetud, kui aasta alguses kihutati Monte Carlos. Tänaku sõnul andis see teiste meeskondade vormist asfaldil väga hea ülevaate, kuid neil endil oli „jõuludest veel rasvakõht ees“.

„Loomulikult õppisime palju, aga konkurente ei saa alahinnata, seega Horvaatia näitab, kes kuidas vahepeal edasi arenenud on,“ lisas Tänak.

Mullu said Tänak ja tema kaardilugeja Martin Järveoja Horvaatias neljanda koha, kuid roolikeeraja tõdes, et pinnase lugemine oli nende jaoks keeruline, sai tehtud omajagu valesid rehvivalikuid ja üleüldiselt oli enesekindlusest puudu. „Aga nüüd teame, mida oodata ja see annab võimaluse paremini eesootavaks valmistuda,“ kinnitas Tänak.

Samas ei soovinud ta mingeid eesmärke valjult välja hõigata. „Positiivne oleks algatuseks ralli lõpetada,“ nentis 34aastane piloot.

Teist aastat järjest MM-kalendrisse kuuluv Horvaatia etapp pakub väga erinevaid asfaltteid – mõnel lõigul on teekate päris uus ja sile, mõnes teises kohas aga kulunud, kergelt auklik ja riukalik. Suures plaanis on tegemist pigem kiire asfaldiralliga, kuid kohati muutuvad mägised teed väga kitsaks ja nõuavad sõitjatelt suurt täpsust.

Esimesel kahel päeval sõidetakse käänulisematel ja mägisematel teedel, pühapäevane võistluspäev Zagrebist põhjas hõlmab endas aga ka laiemaid ja kiiremaid trasse. Suur osa kiiruskatsetest on aga väga kurvilised ja hõlmavad endas ka nukke ja hüppeid, mistõttu on vedrustuse paika timmimine väga olulise tähtsusega.

Loe täispikka intervjuud Ott Tänakuga Betsafe'i blogist!