Ott Tänak Horvaatia teedel

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Eigo Kaljurand 24. aprill 2022 15:25

Horvaatias toimunud autoralli MM-sarja hooaja kolmas etapil sai esikoha Kalle Rovanperä, kes viimase katse võiduga möödus senisest liidrist Ott Tänakust.

Dramaatilist reedest võistluspäeva valitses Rovanperä, kes rebis jälitajatest lahti enam kui minutiga. Teisel päeval võttis rehviloteriis võidu Tänak, kes jõudis soomlasest 20 sekundi kaugusele. Viimase katse eel juhtis rallit Tänak 1,4 sekundiga, aga suur riske võtnud Kalle Rovanperä võitis nii punktikatse kui ralli. Lõpuks lahutas kaht meest 4,3 sekundit.

Horvaatia ralli tulemused (allikas: www.ewrc-results.com):

15:21

MM-sarja üldseis: Rovanperä 76 punkti, Neuville 47, Breen 30, Loeb ja Tänak 27, Katsuta 20, Greensmith 20

Seis tootjate arvestuses: Toyota 126, Hyundai 84, M-Sport 80

15:19

Ralli kümme parimat

15:19

Punktikatse tulemused

15:18

Tänak alustas intervjuud ohkega: „Ma ei võtnud riske, et ma ei katkestaks. Kalle tegi hea sõidu, ma sõitsin puhtalt ja ei eksinud. Olen tagasi tänu muutlikele ilmaoludele ja targale rehvivalikule.“

15:17

Rovanperä: „Karjääri parim ja raskeim võit. Ma surusin viimasel katsel, aga ei uskunud, et suudan kõvade rehvidega siin Tänakust kiirem olla. Aitäh kogu tiimile…“

15:16

OTT TÄNAK KAOTAS PUNKTIKATSEL ROVANPERÄLE 5,7 SEKUNDIGA. SOOMLANE VÕITIS EESTLASE EES RALLI 4,3 SEKUNDIGA! HULLUMEELSE STSENAARIUMIGA RALLI!

15:15

Viimases vaheajapunktis on Tänaku kaotus juba 5,2 sekundit…

15:14

Tänakul on all kaks pehmet ja kaks vihmarehvi, Rovanperäl kaks kõva seguga rehvi ja kaks vihmarehvi. Tegelikult võiks eelis olla eestlasel…

15:14

Mis toimub? 10 kilomeetri peal kaotab Tänak kaotab 4,3 sekundiga! Rovanperä on virutaalne ralli liider.

15:14

5 km peal kaotab Tänak Rovanperäle sekundiga, kokkuvõttes on eestlase edu veel vaid 0,4 sekundit!

15:13

Kalle Rovanperä pani hullu! Soomlane vajutas uue põhja 9.01,8, mis on Evansist üle 20 sekundi kiirem!

„Vaatame, mis juhtub. Vajutasin gaasi põhja, andsin endast kõik. Väga valus oleks vale rehvivaliku pärast kaotada, sest kõva segu ei toiminud.“

15:10

Sodiks parema nurgaga ja lõhkise rehviga Thierry Neuville kaotas Evansile 46,4 punkti, aga tema edu Breeni ees oli piisavalt suur ning belglane jäi kokkuvõttes poodiumile. Vau!

„Haha, selline viga lõppu. Kõva rehviga polnud pidurdusel pidamist ja läksime otse. Õnneks saime minema, aga meil oli varem kõvast ebaõnne. Lõpuks oli õnne ka meie poolel.“

15:07

Breen kiirustas asjadest ette, sest Neuville sõitis suurel kiirusel kraavi! Belglasel vedas, et kraavist välja sai, aga ta enam ei kuule kaardilugejat ning Martijn Wydaeghe juhendab teda käega! Uskumatu!

15:06

M-Spordi esipiloot Craig Breen oli Evansist vaid 0,3 sekundit aeglasem ja iirlane raputas finiši järel pead. Veel kilomeeter enne lõppu oli Breen Evansist ees.

„Ei teinud siin midagi hullu, tahtsin vigadeta läbi tulla. Uskumatult keeruline. Eelmine läbimine üritasin ja siis oli aeg veel hullem. Rehvivalik kukutas meid täna poodiumilt, aga peame hoidma pea püsti.“

15:02

Aasta kahel esimesel etapil põrunud Elfyn Evans vajas punktikatselt õnnestumist ja kõrget kohta. Aja 9.23,7 sõitnud Toyota piloot suutiski esimese Rally 1 masinana edastada Lindholmi. Arvestades teiste ralliässade hambutust, siis Evans tegi punktikatsel päris kõva esituse.

„Üritasin keskenduda puhtale sõidule, aga kõva rehviga oli see keeruline. Auto ei tahtnud mitmes mudases kohas seisma jääda, usun, et paar meest tulevad minust kiiremini. Järjekordne pettumust pakkunud nädalavahetus, ootame juba Portugali.“

14:58

Läbi ralli enesekindluse ja kiirusega hädas olnud Takamoto Katsuta riske ei võtnud ja kindlustas oma kuuendat kohta. Punktikatsel kaotas Toyota piloot Lindholmile täpselt 17 sekundiga. Hooaja kokkuvõttes on jaapanlasel rallidelt kirjas kaheksas, neljas ja kuues koht. Tegelikult pole üldse paha.

„Väga keeruline nädalavahetus, sest kiirust polnud üldse. Olen endas väga pettunud, aga proovin Portugaliks end koguda.“

14:53

Nii ongi! Kõva rehviga Rally 1 masinad on mudasel teel väga hädas ja aeglased! Müstika! M-Spordi Gus Greensmith rääkis alates laupäevast, et ta liikleb vaid punktikatselt silmade korjamise nimel. Reaalsuses kaotas ta Lindholmile 6,3 sekundiga. Kuna Gus teised Rally 2 masinad jättis selja taha, siis üks-kaks punkti võib ta siiski teenida.

„Tahaksime alla pehmeid rehve, et oleks mingitki pidamist. Andsin endast kõik. Aga tahan öelda, et Horvaatia fännid on täiesti hullumeelsed! Tahan neid kõiki tervitada!“

14:50

Ka Pierre-Louis Loubet oli väga-väga aeglane… kas tõesti on kõva rehvisegu nii mööda, et nendega sõitvad Rally 1 masinad jäävad pehmet segu kasutanud Rally 2 masinatele alla? Vau! Tuletame meelde, et pehmed rehvid on kaasas vaid Tänakul ja Neuville'l. Igatahes M-Spordi Ford Pumat taltsutav prantslane kaotas Lindholmile 19,2 sekundit.

„Polnud hea rehvivalik, aga nii on… Andsime peale reedeseid rehvipurunemisi endast parima. Auto ise oli imeline, usun, et meil tuleb hea hooaeg, sest usun sellesse masinasse.“

14:46

Esapekka Lappi oli üliaeglane ja kaotas lahjema masinaga kulgenud Lindholmile 15,8 sekundit. Kas tal on mingi mure või keelas Toyota tiim tal Kalle Rovanperä eest punktikatselt silmi noppida? Kui viimast, siis marukahju, sest EP oli viimasel päeval väga kiire ja võinuks vabalt punktikatselt noppida maksimaalsed viis silma.

„Midagi ei juhtunud. Tulime lihtsalt läbi. Polnud minu olud ja valed rehvid, tegin isegi aeglaselt sõites vigu. Oli väga üles-alles nädalavahetus.“

14:42

Nikolai Grjazin (Škoda Fabia Rally2 evo) liikus pikalt WRC2 arvestuse teise koha suunas, ent tema oli eelviimasel katsel suur põruja ning kaotas seal näiteks Lindholmile üle 45 sekundi. Venelane kaotas punktikatsel Lindholmile 27,7 sekundit ja on WRC2 klassis kokkuvõttes neljas.

„Mind koht ei huvita. Tegin vale rehvivaliku ja see on mulle suur õppetund.“

Loe rohkem