Nii Charles Leclerc (esiplaanil) kui ka Fernando Alonso (taga) tundsid, et olid Kanadas võimelised poodiumikohaks, aga šanss kadus neist mitteolenevatel põhjustel.

Foto: AP / SCANPIX
Mart Treial 20. juuni 2022 09:32

Pühapäeva hilisõhtul Montrealis toimunud vormel 1 Kanada GP võitis valitsev maailmameister Max Varstappen (Red Bull), kes on kehva hooaja alguse järel kerkinud suurepärasesse hoogu ja võitnud üheksast võidusõidust kuus. Tema põhikonkurendi Charles Leclerci (Ferrari) hädad jätkusid, seekord oli monacolase pahameele allikaks käpardlik boksipeatus.

Jutt käib 42. ringil toimunud rattavahetusest, mis kestis mõned sekundid liiga kaua. See polnuks suuremat sorti probleem, kui Leclerc poleks seetõttu naasnud rajale täpselt neljaautolise „DRSi-rongi“ taga 12. kohal.

„Probleem boksipeatusega tegi meie elu palju keerulisemaks, sest pidin DRSi-rongi taga olema natuke agressiivsem,“ vahendas Leclerci mõtteid Autosport. „Kõike arvestades oli viies koht maksimum.“

Kuigi Leclerc startis mootorivahetuse tõttu 19. positsioonilt, usub ta, et võidelnuks ilma boksijamata Mercedese meestega poodiumikoha nimel. Kusjuures tal oli sõidu keskosas ka kulunud rehvide tõttu veojõuprobleeme, mis väljendusid kõige tuntavamalt kümnendast kurvist välja kiirendamisel. Seepärast tiksus ta pikalt Esteban Oconi (Alpine) taga.

Carlos Sainzi (Ferrari) edukalt selja taga hoidnud ja hooaja kuuenda etapivõidu saavutanud Verstappen libises nüüd Leclercist 49 punkti kaugusele. „Ma pole mures, vaid äärmiselt motiveeritud tegema lõpuks üks puhas nädalavahetus, et näidata oma tugevust,“ sõnas Leclerc, kes on viimasest neljast etapist kaks katkestanud ning pidi Monacos leppima tiimi kehva taktikavaliku tõttu neljanda kohaga.

Võidumees Verstappen kommenteeris Kanada GP-d nii: „Oli keerulisem võidusõit kui ootasin. Eeldasin, et mul on pisut rohkem kiirust, aga seda paistis Carlosega võrreldes natuke nappivat.

Järgisime oma strateegiat ja tundub, et see toimis. Pärast teist boksipeatust olid mul mõistagi värskemad rehvid ja lähenesin Carlosele, aga polnud kindel, kas jõuan talle järele enne, kui sõit lõppeb.

Aga siis tuli rajale turvaauto (49. ringil 70st - M. T.), mis ei teinud mind samuti väga rõõmsaks, sest teadsin, et ta tuleb omakorda värskete rehvidega minu taha. Surusime viimased 15-16 ringi gaas põhjas, teadsin, et ei tohi teha ühtki viga. Aga oli äge võidusõit, alati on nauditavam vormel 1 masinast kõik välja pigistada selmet lihtsalt rehve säästa.“

Teiseks jäänud, kuid kiireima ringiaja sõitnud Sainz: „Tunded on kahetised. Võit oli täna väga lähedal. Olin sel hooajal esimest korda kiireim mees rajal. Sõitsin absoluutse piiri peal, et sundida Maxi eksima. Olime terve sõidu vältel kaks-kolm kümnendikku [ringi peale] kiiremad, aga see pole piisav, et siin rajal mööduda.

Olin mitu korda lähedal, aga kahjuks ei õnnestunud. Samas võtan siit kaasa positiivse ja teadmise, et kiirus oli olemas. Tundsin end nagu kodus ja suutsin Maxi viimase piirini suruda.“

Tänavu alles teist korda poodiumile jõudnud Lewis Hamilton (Mercedes): „On suurepärane tunne olla keset lahingut. Suutsin mõnda aega nende kuttidega sammu pidada (viide esimesele kahele - M. T.). See andis mulle ja tervele meeskonnale palju lootust, et ses masinas on potentsiaali.“

Üks eilse õhtu ebaõnnesõdureid oli kahekordne maailmameister Fernando Alonso (Alpine), kes startis Verstappeni kõrvalt esireast, kuid lõpetas seitsmendana ja kukkus hiljem üheksandaks, sest teenis pärast sõitu viiesekundilise karistuse. Põhjuseks see, et ta kaitses eelviimasel ringil Valtteri Bottase (Alfa Romeo) ees oma positsiooni sirgel vingerdades.

„Meil oli taas virtuaalse turvaautoga ebaõnne,“ märkis Alonso sõidu järel. „Olin just stardisirgel, kui see režiim algas, ja olin just siis boksi jõudmas, kui see lõppes, seega otsustasime rajale jääda. Väike ebaõnn. Aga suurim probleem oli mootor, mis hakkas umbes 20. ringil tõrkuma. Kaotasin seetõttu umbes sekundi ringi peale.

Tollest hetkest alates unustasime poodiumimõtted. Püsisin lihtsalt DRSi-rongis kaitseasendis. Aga oli keeruline Estebani või Charlesi sabas püsida, sest kaotasime sirgetel sekundi. Arvan, et väärisime sel nädalavahetusel üheksandast kohast enamat, aga hea, et mõlemad masinad tõid punkte. Kaotasime hea võimaluse võidelda potentsiaalse poodiumikoha eest, tundsin, et meil oli selleks vajalik kiirus olemas.“