Lewis Hamiltonil polnud pisut kulunud keskmise seguga rehvidega Max Verstappeni, kes sai nautida värskeid pehme seguga rehve, vastu Hollandi GP lõppfaasis lootustki.

Foto: AP / SCANPIX
Vormel 1
5. september 2022, 16:31

Boss selgitas otsust, mis ajas Hamiltoni püha viha täis

Seitsmekordne vormel 1 maailmameister Lewis Hamilton (Mercedes) läks pühapäeval Hollandi GP lõppfaasis püha viha täis, sest tiimi otsus võttis talt võimaluse heidelda hooaja esimese etapivõidu eest. Meeskonna boss Toto Wolff selgitas, miks nii tehti ja sõnas, et tiimid peavad aktsepteerima, et on pilootide oksekotid.

Kõik hakkas teist kohta hoidnud Hamiltoni ja Mercedese jaoks viltu kiskuma 55. ringil (72st), kui Valtteri Bottase Alfa Romeo mootor ütles üles ja rajale tuli turvaauto. Red Bull kutsus liider Max Verstappeni kärmelt boksi, et kruttida tema masinale alla värsked pehme seguga rehvid. Samamoodi talitas Mercedes George Russelliga ja Ferrari Charles Leclerciga, esinelikust ainsana rajale jäänud Hamilton pidi seega restardi järel konkurente selja taga hoidma pisut kulunud keskmise seguga rehvidega.

Õige ruttu sai selgeks, et see on võimatu missioon ning Hamilton langes neljandaks ja lõpetaski tol positsioonil.

„Ma ei suuda uskuda, et te mulle niimoodi käru keerasite,“ purskas Hamilton roppuste saatel raadiosidesse, kui oli selge, et ta pole nende rehvidega poodiumikonkurentsis. „Ma ei suuda väljendada, kui närvis ma praegu olen.“

Pärast sõitu Hamilton muidugi vabandas. „Ma ei vabanda oma kire eest, sest selline ma juba kord olen ja ei tegutse alati õigesti. Aga mul on kahju, et meeskonnale emotsiooni pealt niiviisi ütlesin,“ vahendas Hamiltoni sõnu Autosport.

Pealik Toto Wolff ütles ajakirjandusele, et probleemi pole. „Mina lähen samuti sõidu ajal emotsionaalseks,“ osutas Wolff.

„Kui oled piloot autos, siis see lihtsalt tuleb sinust välja. Sa isegi ei saa seda peatada. Oleme prügikast, lennukis olev oksekott ja võtame selle kõik vastu, sest me peame. Suhe frustreerunud sõitja ja boksis oleva meeskonna vahel on alati olnud selline.“

Otsust Hamiltoni rehve mitte vahetada põhjendas Wolff nii: „Tal olid all viis ringi vanad keskmise seguga rehvid, esikoha hoidmine oli õige asi, mida teha. Jah, see ei toiminud, aga võtan parem riski, et Lewisega võita kui [turvalise] teise ja kolmanda koha.

Lewis oli ees, nii on alati on boksi minemisega natuke rohkem aega [kui jälitajatel]. Võib teha kaht asja: kutsuda Lewis boksi, anda koht Verstappenile ära ja jätta George rajale hätta või kutsuda mõlemad boksi ja panna nad lootusetusse olukorda. Seega risk oli õigustatud.

Kui oleks jätnud mõlemad mehed rajale, siis neil olnuks vanad rehvid, aga see oleks garanteerinud teise ja kolmanda koha, kuid Lewis poleks heidelnud võidu eest.“

Wolff lisas, et pidi riskima ka seepärast, et Verstappeniga täpselt samade rehvidega polnuks neil Red Bulli vastu võimalust, sest nende sirgekiirus on nii palju parem. Kokkuvõttes häiris tulemus (teine ja neljas koht) Wolffi, ent ta nägi Zandvoorti rajal ka palju positiivset, mida järgmistele etappidele kaasa võtta.