Kas Ott Tänak ja Martin Järveoja viimane võistlus Hyundai i20 N Rally1 roolis kulgeb probleemideta või jäävad neid lõpuni kimbutama hübriidihädad?

Foto: Fabien Dufour / Hyundai Motorsport
WRC
6. november 2022, 13:03

Miks on belglane enda arvates alati Hyundai tugevaim sõitja?

Tänaku tähtsaim ülesanne Jaapanis: anda Neuville’ile korralik ninanips! (2)

Ott Tänaku ja Martin Järveoja viimane ülesastumine Hyundai rallitiimi masinas võib paberil tunduda tähtsusetu, võidelda pole justkui millegi erilise nimel. Tegelikult on vaja võtta aga üks korralik moraalne võit: viiendast kohast piisaks, et kindlustada hooaja kokkuvõttes teine koht tiimikaaslase Thierry Neuville’i ees.

Nimelt on Neuville sel aastal veidi nipsakalt väitnud, kui parafraseerida Eesti filmiklassikat, et tegelikult on tema Hyundai parim ratsutaja. Belglane andis Uus-Meremaa ralli eel kohalikule meediale usutluse, kus väitis: „Siiani pole me Hyundais leidnud sõitjat, kes oleks minust hooaja lõpus parem. Meil on tiimis olnud palju sõitjaid, kuid mingil põhjusel olen alati mina olnud lõpuks tugevaim sõitja.“

See fakt oli juba tema suust väljudes vale – 2020 lõpetas Tänak sarja kokkuvõttes Neuville’ist eespool. Kuid koroonahooaeg pole mingi reaalne mõõdupuu. Nüüd on Tänakul võimalus tiimikaaslane traditsioonilise ja pika aasta peale alistada. Vahe on praegu saarlase kasuks 21 punkti, Jaapanis saadaval aga veel kuni 30.

Ning ärge arvake, et Neuville seda matemaatikat ei jaga! „Tahame alati lõpetada hooaja lõpus kõige kõrgemal võimalikul positsioonil, sest see annab sulle talvepausile siirdudes hea tunde ja aitab motiveerida järgmiseks aastaks. Nii et eesmärk on anda endast parim, võtta autost maksimum ja vaadata, kuhu välja jõuame,“ sõnastas Neuville Hyundai ametlikus eelvaates oma sihi.

Heidame aga pilgu minevikku, et kuidas on üldse nii juhtunud, et Neuville’ist (peaaegu) keegi pole karjääris võrdsel masinal parem olnud.

Edasi lugemiseks: