Teemu Suninen ei tahtnud või ei saanud keset kiiruskatset tavaauto kohtamisest pikemalt rääkida.

Foto: Bastien Baudin / Hyundai Motorsport
Viljar Voog 11. november 2022 16:22

Jaapani ralli reedene võistluspäev algas eriskummaliselt: teine katse tühistati Dani Sordo Hyundai maha põlemise pärast, kolmas jäi ära, sest tulekahju tõttu ei jõudnud masinad selle starti ja neljas jäi samuti pärast WRC-ässade läbimist pooleli.

Mis oli neljanda katse ärajäämise põhjus, oli pikalt selgusetu – All Live’i otseülekanne näitas vaid, et kolm Soome Rally2 ekipaaži, Sami Pajari, Emil Lindholmi ja Sami Pajari juhitud masinad, seisid keset katset ja soomlased ajasid väga elavalt juttu. Millest, selle käskis rahvusvaheline autoliit FIA Soome meedia väitel maha vaikida.

Teema kiskus avalikkuse ette Lindholm, kes võitleb WRC2 arvestuse maailmameistritiitlile. Ta selgitas, et pidas neljandal kiiruskatsel korraks auto kinni, et kontrollida avarii teinud M-Spordi mehe Craig Breeni tervist. „Pärast seda jätkasime teed, aga paari kilomeetri järel nägime meie suunas sõitmas tsiviilautot – õnneks ta läks enne meid teelt,“ paljastas Lindholm. „Paarsada meetrit hiljem seisid teisedki masinad just selle tavaauto pärast. Nad ütlesid, et pole enam mõtet jätkata.“

Kihutav ralliauto ja keset suletud kiiruskatset vastu tulev tavamasin on mõistagi erakordselt ohtlik olukord. Rallit.fi jätkab Lindholmi pajatust: „Sel hetkel sõitsin ma jätkuvalt kiiresti, sest punaseid lippe polnud väljas ja ükski rajakohtunik mind ei hoiatanud. Puhas õnn, et auto keeras vahetult enne meid kõrvalteele.“

Suninen kinnitas juhtunut, aga jäi kidakeelseks: „Emil polnud esimene, kes sellele autole vastu sõitis. Ma kohtasin seda enne. Ma ei saa teemat kommenteerida.“

Ja Pajari nägemus: „See on midagi, mida peame arutama FIAga, mitte avalikult.“

Hiljem teatas FIA, et ohutusreeglite ränga rikkumise tõttu on nad alustanud uurimist.