Oliver Solberg tundis mõningal määral ka kergendust, et sai Hyundaist minema.

Foto: Bastien Baudin / Hyundai Motorsport GmbH
Mihkel Talivee 16. november 2022 13:29

Tänavu Uus-Meremaa ralli järel Hyundaist kinga saanud Oliver Solberg tõdes avameelses intervjuus Norra ajalehele Nettavisen, et meeskonna otsus tuli talle suure šokina. 21aastane rootslane kirjeldas tänavust hooaega keerulisena ning leidis, et tiimisiseselt käituti väga kummaliselt. Ta tõdes ka, et üks meeskonnakaaslane polnud just kõige toredam.

Solberg, kes jagas Hyundais autot Dani Sordoga, tegi kaasa üheksal etapil. Oktoobri alguses toimunud Uus-Meremaa rallil sai ta viienda koha, kuid vahetult pärast seda teatas meeskond ootamatult, et on otsustanud koostöö Rootsi talendiga lõpetada. Seda põhjendati vajadusega kogenumate sõitjate järele, kuid Solbergile endale oli see väga suureks üllatuseks.

„See tuli mulle šokina. Plaan oli järgmiseks kaheks aastaks ning leping selleks oli juba valmis. Nad olid mulle öelnud, et ma võtaks aega, et õppida autot tundma ning kogemusi hankida. Pärast Uus-Meremaa rallit edastasid nad aga hoopis teistsuguse sõnumi: nad ütlesid, et on otsustanud otsida kedagi teist,“ meenutas Solberg.

Ta ütles, et ka isale, 2003. aastal maailmameistriks tulnud Petter Solbergile tuli see uudis täiesti ootamatult. „Isale oli see suur šokk. Vähemalt oli talle lubatud midagi täiesti teistsugust. Tunnen end reedetuna. Isa ei näinud oma karjääri jooksul kunagi midagi sellist.“

Solberg tunnistas, et terve hooaja vältel käituti tiimis kummaliselt ning pärast tundis ta mõningal määral kergendust, et ei pea enam Hyundais kihutama. „Meeskonnas oli keeruline, kui aus olla. Lõpuks tundsin tegelikult isegi natuke kergendust, et sealt ära sain, kuigi ilma meeskonnata on mõistagi täbar olla. Isa proovis mind aidata, aga see tiim oli nii veider, et ta ei teadnud, mida teha, sest polnud kunagi varem midagi sellist näinud,“ selgitas noor rallipiloot.

Ta ütles, et austab küll Hyundai otsust, ent sellegipoolest mõjus see kentsakana. „Nende selgitus oli, et nad tahavad luua [koosseisu] tulevikku silmas pidades, mistõttu olin nende valik. Kuid nüüd on nad täielikult meelt muutnud ning tahavad vaid vanemaid ja kogenumaid sõitjaid. Loomulikult oli sellest raske aru saada. Kuigi austan nende otsust, on imelik, et nad otsustasid oma seisukohta nii järsult muuta,“ lausus Solberg.

Ta meenutas, et mullu, kui meeskonna eesotsas oli Andrea Adamo, oli Hyundais kõik märksa parem. Tänavu oli aga olukord keerulisem, Solberg tõdes ka, et ei saanud ühe tiimikaaslasega kuigi hästi läbi. „Eelmisel aastal oli Hyundaiga hea läbisaamine ning koostöö sujus suurepäraselt. Vahetult enne hooaega jäime ilma tiimibossist, keda pole siiani asendatud. Seetõttu on olnud väga palju poliitikat, paljud on avaldanud arvamust. Üks meeskonnakaaslastest polnud kõige toredam, seega see ei olnud just meeldiv hooaeg. Kui ütlesin, et me pole kunagi midagi sellist näinud, siis pidasin silmas just seda, sest isegi isa polnud varem selliste inimestega kohtunud.“

Solberg ütles, et saab küll aru, et rallispordis on aeg-ajalt vaja olla jõhkralt otsekohene, kuid Hyundais polnud asjad paigas: „Samal ajal tuleb osata inimesi meeskonnas usaldada. See oli ilmselt kõige raskem osa, sest ma ei tundnud, et olin tiimis.“

Enesekindlust Hyundais veedetud aeg ning nende otsus siiski eriti ei kõigutanud. „See pole mu enesekindlust kuigi palju mõjutanud. Meeskond ütles selgelt, et asi polnud minu esitustes, vaid nad tahtsid sõitjaid vahetada lihtsalt seetõttu, et muutsid oma nägemust. Tulemuste saavutamine võtab aega. Varem võitsin peaaegu kõik võistlused, kus osalesin, aga see oli mu esimene hooaeg kõrgeimal tasemel. Seega läheb rohkem aega, et tippu jõuda,“ selgitas Solberg.

Rallisõitja edasine tulevik pole hetkel selge, kuid ta loodab tulevaseks hooajaks omale tiimi leida. „Tahan, et mu järgmisel meeskonnal oleks selge plaan ning nad ütleksid välja, mida nad minust ootavad. Mõlemad pooled peavad panustama võrdselt, sest muidu ei ole võimalik end WRCs kehtestada. Kuigi palju variante pole, nii Toyotas kui ka Fordis on vaba koht. Olen avatud kõikidele võimalustele, kuid ühed tunduvad paremad kui teised,“ sõnas Solberg ning lisas, mida meeskonnalt ootab: „Nad peavad minusse uskuma, et saaksin võimalikult palju areneda. Tean, et olen kiire, kuid mul on veel palju õppida. See võtab aega, kuid kõigil seda pole. See teeb olukorra keeruliseks.“

Ta usub, et Hyundai oleks võinud oma otsuse kiiremini langetada, sest nad olid selle valmis mõelnud tükk aega varem ning nüüd on ta uue hooaja eel keerulisemas seisus. „Hyundai saatis mu minema väga hilja. Selleks ajaks olid enamik tiime juba järgmiseks hooajaks sõitjad paika saanud. See häiris mind kõige rohkem. Nad oleksid võinud meile varem teada anda, sest olid otsuse juba ammu ära teinud.“

Äsja lõppenud hooajal oli Hyundai parim piloot Ott Tänak, kes kogus 205 punkti ning lõpetas Toyota sõitja Kalle Rovanperä järel üldarvestuses teisel kohal. Teadupoolest ei jätka ka eestlane järgmisel aastal Hyundais. Thierry Neuville kogus 193 silma ning oli kolmas, Sordo oli 59 punktiga kaheksas ning Solberg tuli 33 silmaga kokkuvõttes 12. kohale.