Craig Breeni teekond Ford Puma roolis sai otsa. Kas tema asemel istub M-Spordi autosse Ott Tänak?

Foto: M-Sport
Viljar Voog 17. november 2022 11:18

M-Spordi rallimeeskond teatas, et vaatamata 2023. aastalgi kehtivale lepingule otsustasid tiim ja nende esisõitja Craig Breen, et õigem oleks juba praegu koostöö lõpetada.

Breen jäi pärast Citroeni tehasemeeskonna taandumist MM-sarjas rollimängijaks ning tegi aastatel 2019-2021 Hyundai roolis kaasa käputäis etappe. Kui tänavu tekkis võimalus sõita M-Spordi uuel Ford Pumal kaasa täishooaeg, haaras iirlane sellest kahe käega kinni ning oli valmis oma tuleviku kindlustamise nimel sõitma peaaegu tasuta. Kahjuks ei õigustanud valik end kummalegi poolele.

Hooaeg algas hästi, kolmanda kohaga Monte Carlos, kuid järgnes vaid üks poodiumikoht, teine Sardiinias. Hooaja teine pool oli Breeni jaoks suur hädaorg, kus üks sõiduviga ajas teist taga ja ta ei leidnud kuidagi stabiilsust. Seetõttu ringlesid juba ammu jutud, et M-Sport soovib tema teenetest loobuda ja Breeni seostatakse muuhulgas Hyundais Oliver Solbergist vabaks jäänud sõitjakohaga, mis tähendaks poole hooaja kaasa tegemist. Teine kandidaat sinna rolli oli soomlane Teemu Suninen, aga väidetavalt on otsus langenud iirlase kasuks..

„Craig on väga andekas sõitja ja ma ei kahtle, et tal on oma karjääris veel mida saavutada, aga võistkonnana tunneme, et vajame 2023. aastaks uut lähenemist,“ ütles M-Spordi rallitiimi boss Richard Millener. Ta jätkas, et kahjuks lihtsalt on elus vahel asjad nii, et nad ei tööta…

M-Spordi omanik Malcolm Wilson nentis: „Tahan tänada Craigi meeskonnas veedetud aasta eest. Ta tegi läbi hooaja mõned tugevad tulemused, kaks poodiumikohta ja katsevõite toonud esitused erinevatelt teekatetelt, aga kahjuks polnud seal stabiilsust, et viia meeskond 2023. aastasse.“

Kes siis peaks olema järgmisel hooajal M-Spordi nägu? Üha valjemaks muutuvad viited, et meeskonda naaseb Ott Tänak, kes viimati esindas Briti tiimi 2017. aastal ja tuli toona M-Spordi ridades ka võistkondlikuks maailmameistriks. Senini on selle taasühinemise osas olnud suurimaks küsitavuseks Tänaku palganumber, mis võiks eravõistkonnale üle jõu käia.