Gus Greensmith

Foto: AFP/Scanpix
WRC
20. detsember 2022, 20:55

Briti ralliäss lahkus M-Spordist

M-Spordi rallitiim teatas, et nende juurest lahkub Gus Greensmith.

Koostöö lõpetamisest andis meeskond teada sotsiaalmeedia vahendusel: „Gus, liitusid sarjaga meie koosseisus kaheksa aastat tagasi. Alustades Fiesta R1ga kodustest rallidest, jõudsid sa Puma Rally1ga kihutades tippu, võisteldes maailma parimatega. See on kurb päev, sest Gus ja M-Sport lõpetavad koostöö. See pole millegi lõpp või hüvastijätt. Tahame kõik Dovenby Hallist siiralt ja südamest tänada ning soovida parimat tulevikuks,“ kirjutati M-Spordi postituses.

"Kaheksa aastat läbi paksu ja vedela, ma ei vahetaks seda millegi vastu. Tänan kõiki M-Spordis ning jätan praeguseks hüvasti,“ vastas Greensmith ning lisas, et annab oma järgmise hooaja plaanidest teada siis, kui selleks on aeg paras.

Greensmith tegi MM-sarjas debüüdi 2014. aastal, kui osales kodusel Briti rallil. Viimased kuus hooaega on ta sõitnud täiskohaga, kui tänavu lõpetas inglane üldarvestuses kümnendal kohal, siis mullu oli ta üheksas. Poodiumile pole 25aastasel sõitjal õnnestunud veel pääseda, seniseks parimaks tulemuseks on eelmisel hooajal Keenias saavutatud neljas koht.

2022. aastat alustas ta hästi, tulles nii avaetapil Monte Carlos – seal sai Greensmith ka oma karjääri esimese katsevõidu – kui ka Rootsis viiendaks. Kokkuvõttes hooaeg aga ebaõnnestus, mitmel etapil tegi ta avarii ning pidi katkestama. Lisaks olid meeskonnal selgelt kõrgemad ootused.

Järgmisel hooajal sõidavad M-Spordi eest kindlasti Ott Tänak, Pierre-Louis Loubet, lisaks löövad WRC2-klassis kaasa Adrien Fourmaux ja Gregoire Munster. Hooaja avaetapil Monte Carlos on stardinimekirjas kolm M-Spordi autot, Tänaku ja Loubet' kõrval on kolmandaks sõitjaks suure tõenäosusega 58aastane kreeklane Jourdan Serderidis.

Greensmithi puhul on spekuleeritud, et ta liitub uueks hooajaks Toyotaga. Jaapani autotootja rallimeeskonna pealik Jari-Matti Latvala kinnitas ka Soome portaalile Rallit.fi, et britt on temaga ühendust võtnud, kuid milleski pole veel kaubale saadud.

„Kui teatasin, et meil on üks auto saadaval, siis võin ausalt öelda, et [Greensmith] on pärast seda meiega ühenduses olnud. Aga ma pole veel ühtegi otsust teinud. Tal on huvi olemas,“ selgitas Latvala.

Teadupoolest lahkus Toyotast Esapekka Lappi, kes liitus Hyundaiga. Soome piloot oli jaganud autot Sebastien Ogier'ga. Prantslasest kaheksakordne maailmameister sõidab Toyotaga ka uuel aastal, ent lööb sarnaselt tänavusele hooajale kaasa üksikutel etappidel. Ta on kindlasti stardis Monte Carlos.

Latvala sõnul on siiski ebatõenäoline, et Greensmith nendega liitub. „Saame pakkuda ainult mõnda etappi. Aga Greensmith on sõitnud viimastel aastatel täiskohaga ning kahtlemata tahab ta seda teha edaspidigi teha. Seda me talle pakkuda ei saa,“ sõnas Toyota pealik.

M-Spordis ei sõida uuel hooajal ilmselt ka Sebastien Loeb. Monte Carlosse võitu kaitsma ei lähe ta kindlast, sest osaleb samal ajal Dakari rallil. Tiimipealiku Richard Milleneri sõnul on raske saada üheksakordset maailmameistrit meeskonda, kuid ta lubas, et jätkab üritamist.

Kui vahepeal pidas M-Sport läbirääkimisi ka Hyundaist kinga saanud Oliver Solbergiga, siis eelmisel nädalal selgus, et noor rootslane hakkab kihutama hoopis WRC2-sarjas, kus lööb kaasa Škodaga Tokspordi meeskonnas.

Spekuleeritud on ka selle üle, et M-Spordiga liitub 33aastane norralane Andreas Mikkelsen, kuid temagi puhul on tõenäolisem variant, et ta jätkab Tokspordiga.

„Siiani pole miski kindel. Tegutsen järgmist aastat silmas pidades, kuid ei tea, kas hakkan sõitma Škodaga või kellegi teise eest. Mul on Škodaga väga hea läbisaamine ning tahaksin nendega jätkata. Töötame selle nimel,“ vahendas Mikkelseni sõnu Rallit.fi.