Ott Tänak.

Foto: MIGUEL RIOPA / AFP/SCANPIX
WRC
13. mai 2023, 15:22

Ott Tänak: ajaaken, kus auto töötab soovitult, tundub väga napp

Portugali rallil on sõidetud 11 kiiruskatset. Reedel rehvi lõhkunud Ott Tänak (M-Sport) on viiendal kohal, kaotades liidrikohal kihutavale Kalle Rovanperäle (Toyota) 1.34,1. Neljas koht ehk Thierry Neuville (Hyundai) jääb Tänakust 36,2 sekundi kaugusele.

Tänak näitas laupäeva ennelõunastel katsetel viiendat, teist ja neljandat aega. Rahul ta aga oma esitusega ei olnud.

„Kaugel sellest,“ kostist ta WRC+ päevases hoolduspargi rallisaates, kui talt küsiti, kas katseaaegu arvestades on sees hea rütm. „Ainus hea aeg oli pikal katsel (37,24 km pikkusel Amarantel – toim). Teistel katsetel olime sellest kaugel. Pole olnud nii lihtne, kui oleks lootnud. Aga proovime endiselt.“

Pärast laupäeva ennelõunase sessiooni viimast katset lausus Tänak, et tunne on selline, nagu polekski ta kunagi varem ralliautoga sõitnud. Saates täpsustas ta, et ajaaken, kus auto töötab soovitult, tundub väga napp. „Erinevatel katsetel tunneme end autos väga erinevalt, see on see suur koht, mida peame püüdma parandama – et tunne oleks kõikjal vähemalt keskmiselt heal tasemel.“

Eestlane lisas, et tema ees lahingut pidavate Hyundaide ehk Neuville'i, Esapekka Lappi ja Dani Sordo püüdmisele ta praegu ei mõtle.

„Me ei jõua neile lähemale, pigem tundub, et nemad liiguvad meist kaugemale, nii et see pole praegu teemaks,“ kostis Tänak.

Kindel liider on Rovanperä, kes edestab järgnevat Hyundai triot juba enam kui 50 sekundiga (päeva alustades oli tema edu teisel kohal sõitva Sordo ees 10,8 sekundit – toim). Valitsev maailmameister oli kiireim kõigil kolmel ennelõunasel katsel ja mõistagi jäi ta päeva esimese poolega äärmiselt rahule.

„Läksin päevale vastu tavaliste mõtetega. Alati on hea, kui laupäeval saab rajale paremalt stardipositsioonilt. Muidugi tahtsin ka suruda ja näha, kuhu jõuame,“ lausus Rovaperä WRC+ rallisaates. „Päeva esimene katse oli väga libe, kuid tunne oli autos hea, kuigi katse oli mõistagi keeruline, sest pidamist ei olnud. Kuid surusin, sest teadsin, et sealt on võimalik aega võita."

„On hea tunne, kui autol on kiirus olemas ja see toimib kenasti nagu praegu,“ lisas Rovanperä. „Nüüd ei tohi teha mingeid lollusi, kuid proovime hoida siiski oma kiirust. Liiga tugevalt muidugi enam ei suru, vaid tuleb hoida ka autot ja rehve. Eks näis, kuidas läheb.“