HAPU NÄGU: Markko Märtinil pole põhjust rõõmustamiseks. Kaduma läksid neljanda koha punktid.Foto: Fordrallyesport
Sport: Värsked spordiuudised Eestist ja välismaalt
8. september 2003, 00:00

Saatus jätkab Märtini kiusamist

Saatus jätkab Markko Märtini kiusamist. Fordi esipiloot diskvalifitseeriti Austraalia ralli teisel päeval, sest kohtunikud lugesid varuratta kinnituseks paigaldatud 6kilose kivi määrustevastaseks ballastiks. Ralli võitis norralane Petter Solberg.

Kohtunikud teatasid neljandal kohal asuvale Märtinile pühapäeva varahommikul kurva uudise – ta olevat diskvalifitseeritud, sest eksis reeglite lisa J artikkel 252.2.2 vastu.

Laupäeval vahetasid Märtin ja kaardilugeja Michael Park katsete vahel rehve. Paraku purunes auto tagaosas paikneva tagavararatta kinnitus ning mehed ei suutnud seda parandada, mistõttu kiilusid varuratta kinni kuuekilose rahnuga.

Märtin sattus lootusetusse olukorda

Kontrollijad avastasid kivi, kui Märtin boksi saabus ning kandsid leiust ette kohtunikele. Nood otsustasid, et kivi on ballast ja seega rikuti reegleid. Ballasti võib kanda, kuid see peab olema kinnitatud kokpiti põrandale ja seda peab saama pitseerida.

Märtini moodus tagavararatas fikseerida oli vaat et ainuõige lahendus. Ratast vastavalt määrustele poolel teel välja visata ei tohi, kinnitamata jätta samuti mitte.

Ford võttis karistuse vastu ega esitanud protesti, kuigi paljude arvetes pidanuks. Peugeot meeskonna boss Corrado Provera imestas WRC ralliraadios, miks Ford kohtunike otsuse vastu häält ei tõstnud, sest igaüks mõistvat – säärane teguviis tõi Märtinile kahju, mitte aga kasu. Seda enam, et auto ületas minimaalkaalu 23 kiloga.

«Mul on Markkost, Michaelist ja kogu meeskonnast ääretult kahju,» laiutas Fordi pealik Malcolm Wilson käsi. «Juhtunu purustas meie lootused MM-tiitlile, kuid me aktsepteerime kohtunike otsust ega protesteeri. Markko ja Michael tegutsesid hetkemeeleoludele tuginedes, et säilitada varuratas, mis polnud korralikult kinnitatud,» lisas Wilson. «Tegemist on väga kahetsusväärse juhtumiga, kuid peame nüüd keskenduma järgmiseks ralliks Itaalias.»

Solberg pigistas taas kivist vee välja

Pühapäeval näitas taas võitlejahinge Solberg. Kui eelmisel, Soome rallil pigistas ta kivist vee välja viimasel katsel ning tõusis ülinapilt Richard Burnsi ees pjedestaalile, siis Austraalias purustas ta Sebastien Loebi lootused.

Enne kaht viimast kiiruskatset juhtis prantslane vähem kui kahe sekundiga, ent siis otsustas Solberg, lootes vihma, pehmemate rehvide kasuks. Hasartmäng õigustas end, norralasel polnud muret vastane üle mängida. «Armastan suuri lahinguid,» sõnas Solberg, kui oli võiduröögatused teele saatnud. «Tunnen, et olen asfaldil üsna hea ja tahan järgmiste rallidega seda tõestada, võideldes esikoha pärast.»

Solberg tõusis MMi arvestuses teiseks, jäädes Austraalias kolmanda koha saanud Richard Burnsist maha seitsme silmaga. «Võitlus alles algab,» arvas Subaru boss David Lapworth.

Tegelikult pole Solberg sugugi suursoosik meistritiitlile. Kõrgemalt tuleks hinnata hoopis Loebi võimalusi. Prantslane on tänavu võitnud mõlemad asfaldirallid ja asfaldil toimuvad kolm järgmist võidukihutamist.

Austraalia ralli

1. Petter Solberg 3:32.07,1

Phil Mills Subaru Impreza WRC 2003

2. Sebastien Loeb +26,6

Daniel Elena Citroėn Xsara WRC

3. Richard Burns +1.53,0

Robert Reid Peugeot 206 WRC

4. Colin McRae +2.30,8

Derek Ringer Citroėn Xsara WRC

5. Carlos Sainz +2.37,3

Marc Marti Citroėn Xsara WRC

6. Tommi Mäkinen +3.01,6

Kaj Lindström Subaru Impreza WRC 2003

7. Harri Rovanperä +4.03,9

Risto Pietiläinen Peugeot 206 WRC

8. Freddy Loix +7.00,7

Sven Smeets Hyundai Accent WRC 3

MM-seisud

1. Richard Burns 55

2. Petter Solberg 48

3. Carlos Sainz 48

4. Sebastien Loeb 45

5. Marcus Grönholm 38

6. Markko Märtin 37

7. Colin McRae 33

8. Tommi Mäkinen 21

***

1. Peugeot 110

2. Citroėn 110

3. Subaru 74

4. Ford 61

5. Škoda 20

6. Hyundai 8