Foto: Tairo Lutter
Tarbija
18. november 2010, 23:52

Olav Osolin: "Reklaam ei pane jooma, vaid valima" (8)

Reklaamiekspert Olav Osolini sõnul peab inimestel jääma vabadus valida ning ta ei nõustu Karskusliidu väitega, et reklaam põhjustab alaealiste alkoholitarbimise suurenemist ning tuleks täielikult keelata.

TV3 vestlussaates "Kolmeraudne" süüdistas Karskusliit alaealiste alkoholi tarbimise rohkuses reklaame, tuginedes erinevatele maailmas läbiviidud uuringutele.

Reklaamiekspert Olavi Osolin tunnistas, et ühelt poolt on küll reklaami eesmärgiks turuosa kasvatamine, teisalt siiski turu ümberjagamine, millega soovitakse panna inimesed erinevate kaubagruppide vahel valima. Näitena tõi Osolin pesupulbri reklaamid, mis ei ole pannud perenaisi  pesupesemist kahekordistama ja poest mitme erineva pakiga lahkuma.

Karskusliidu esindaja Osolini pesupulbri näitega ei nõustunud ning imestas, et Eestis sellist ainet nagu alkohol üldse reklaamida lubatakse.