Auto-Moto uudised

Kevin Korjus siirdub GP3 vormelisarja (14)

Jaan Martinson, 29. jaanuar 2013, 06:58
 Stanislav Moškov
Vormelipiloot Kevin Korjus, kelle mullune hooaeg Renault 3.5 sarjas polnud just roosiline, saab uue võimaluse. Käesoleval aastal lööb ta kaasa GP3 võidukihutamistel. "Kümnendat kohta ma hankima ei lähe, lähen võitma," seab Korjus endale kõrge eesmärgi.

Niisiis stardib Korjus tuleval aastal GP3 sarjas, Koiraneni tiimis, istumise all teise põlvkonna GP3 standardauto, mil 400 hobujõudu, kiirust 285 km/h ja mis kiirendab sajani 3,0 ja kahesajani 7,7 sekundiga.

Esmalt tiimist. Koha aitas leida mänedžer Raivo Tamm. Ta on Koiraneni meeskonna osanik, aga ainult Renault 2.0 sarjas, mille Korjus aastal 2010 võitis. Koiranen GP3 on eraldiseisev tiim. Aga...

Hea hüppelaud kuningate sekka

"Kuna olen Koiraneniga siiski seotud, on mul tiimi tegevust lihtsam kontrollida ning probleemid leiavad rahulikuma lahenduse. Mõnes briti meeskonnas tuleks teinekord jalgu trampida, Koiranenis ei tule," selgitas Tamm ja tõi näite mullusest Tech 1 tiimist, kus asi läks lõplikult käest ja absurdseks, nii et keegi ei saanud lõpuks aru, mis toimub, miks auto ei liigu.

Korjus pidas läbirääkimisi ka Lotus GP3 meeskonnaga, kuid otsustas siiski Koiraneni kasuks.

"Koiranen tegi Korjusele sedavõrd palju allahindlust, kui mees väärt on," rääkis Tamm. "Ükski tiim poleks temalt küsinud sõitmise eest täit summat ehk 700 000 eurot hooaja kohta. Samas on rahal siiski teisejärguline roll, tähtis on meeskonna tase."

Korjuse eelmise hooaja eest vastutasid mänedžmentfirma Gravity ja Lotuse noortetiim

i-Race, siis sel aastal nad õlga alla ei pane ega kuluta pennigi. Samas on side Lotusega säilinud ja tulevik sõltub otseselt tulemustest.

Sarjast. Tamme sõnul on GP3 tänavu piisavalt konkurentsitihe ega jää millegi poolest alla Renault 3.5 ja GP2 sarjadele, küll aga on oluliselt odavam. Joonele võtavad lisaks Korjusele

Suurbritannia F3 tšempion Jack Harvey, Renault 2.0 võitja Carlos Sainz ja teise koha mees Daniil Kvjat, lisaks ilmselt ka paar soomlast ning mitu meest plaanivad ka Renault’st üle tulla.

GP3 on hea hüppelaud kuninglikku F1 sarja, kui vaadata tänavu Williamsi piloodiks saanud Valtteri Bottase käekäiku.

Uus auto ja tundmatud Pirelli rehvid

Autost. Tänavu tuleb rajale uus sõiduvahend, mis olla Korjuse sõnul keskmiselt kolm sekundit ringi kohta kiirem kui eelmine. Uus auto annab kõigile pilootidele võrdsed võimalused.

Korjus ei taha auto kohta sõna võtta enne, kui esimesed testid seljataga. Ent suurim muutus olla rehvides. "Olen kogu aeg kihutanud Michelinidega, kuid GP3 kasutab Pirellisid, nagu ka F1, ja rehvid mõjutavad auto käitumist suurel määral."

Tamm tõdeb, et ühest küljest tuleb Korjusel otsustav hooaeg, teisalt on tal siiski pisut armuaega. "Ma vaataks seda kui kaheaastast projekti. Üks on selge – noored, kahekümnesed, nagu Korjus, tänapäeval F1 sarja ei pääse. Seega tuleb Korjusel niikuinii kuskil sõita. GP3 sobib suurepäraselt."

Lisaks tahab tiim Double R jätkata koostööd Korjusega, pakkudes talle võimalust osaleda paaril-kolmel Suurbritannia F3 etapil ja taas Macau GP-l.

Korjus tagasi koolipingis

Kevin Korjus, kes mullu pesitses Inglismaal, on Eestis tagasi ja lõpetab poolelijäänud keskkooli.

"Alguses oli raske kooliga taas kohaneda, aga nüüd sujub kõik," kinnitas Korjus. "Aprillis saan programmi läbi võetud, siis jäävad vaid eksamid."

Mõistagi on Korjus rahul, et vormelisõitjana jätkata saab: "GP3 on hea sari, konkurentsitihe. Ka meeskond on hea. Mina tunnen sealseid inimesi, nemad tunnevad mind. Tegu on soomlastega, kel minuga sama mõttemall."

Olgu sari talle uus või mitte, Korjus seab kõrged eesmärgid. "Kümnendat kohta ma hankima ei lähe, lähen võitma. Näis, kuis läheb."

GP3 sari

Sõidetakse kaheksa etappi, igas kaks sõitu ? 30 minutit.

Esimeses sõidus jagatakse punkte kümnele parimale nagu F1-sarjas: 25-18-15...2-1.

Teises sõidus stardivad esimese sõidu kaheksa parimat ümberpööratud järjestuses, ülejäänud vastavalt saavutatud kohale. Punkte saavad kaheksa paremat. Punktiskaala 15-12-10-8-6-4-2-1.

Kvalifikatsiooni võitja saab lisaks neli, sõidus kiireima ringiaja saanu kaks punkti.

Autodel on Dallara šassii, Renault’ 6-silindriline, 3,4-liitrine vabalthingav mootor võimsusega 400 hj.

GP3 sarjas kihutanud F1 piloodid: Valtteri Bottas, Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee