Sel hooajal pigem kahvatuid tulemusi näidanud Kevin Korjuse tõehetk on Macau GP. Foto: KEVIN KORJUSE FANCLUBi FACEBOOK
Auto-Moto uudised
15. november 2013, 07:00

Kevin Korjuse tuleviku määrab kuulus Macau vormelisõit (5)

Nädalavahetusel leiab Macaus aset vormel-3 sarja traditsiooniline hooaja lõpuvõistlus, kuhu aasta 30 parema sõitja sekka valiti ka Kevin Korjus. Eilses kvalifikatsioonis näitas ta üheksandat aega.

Eelmisel aastal Macaus debüteerinud Korjus sai toona 13. koha. «Häid sõitjaid on siin palju, mis teeb sõidud huvitavaks,» tõdes Korjus enne võistlust.

Tugev konkurents

Macaus osalevad lisaks vormel-3 sõitjatele ka teiste sarjade piloodid, nagu näiteks GP2 selle hooaja 5. mees Stefano Coletti, eelmise aasta võitja, selle aasta vormel Renault 3.5 sarja 3. koht Antonio Felix da Costa ja paljud teised. GP on nooruspõlves võitnud ka sellised legendid nagu Ayrton Senna, Michael Schumacher ja David Coulthard.

Korjuse sõnul eeldab Macau rada väga head kvalifikatsiooni ja korralikku starti, muidu seal hakkama ei saa. «Terve rada on ainult seinte vahel, seega tähendab väikegi eksimus koheselt seinasõitu. See on tõsine väljakutse,» rääkis Korjus, kes Hiinas sõidab Galaxy Double R meeskonnas.

Vormel-3 mitteametlikuks MMiks kutsutaval võistlusel peetakse kaks kvalifikatsiooni (üks oli eile, teine täna), kuid nende tulemustest suurt midagi ei sõltu. Tähtis on laupäevane kvalifikatsioon, mille paremusjärjestus määrab ära pühapäevase finaalsõidu kohad.

Sel hooajal GP3 masinat roolinud ja seitsmendaks tulnud Korjus väga suurt vahet neil klassidel ei näe. «GP3 on vormel-3st üks aste edasi, kuid see ei tähenda, et seal lihtsam oleks.»

Üldarvestuses lõpetas Korjus kuuendana, kuid enne viimast, Abu Dhabi võidusõitu hoidis ta kolmandat kohta. Stardis auto väljasuretamine kukutas ta etapil 12. positsioonile, kaotuse põhjuseid on ta ka ise pikalt vaaginud.

Marko Asmer nõu ja jõuga abiks

«Stardis lasin siduri natukene liiga palju lahti ja kui kuuma ilma tõttu siduri uuesti täiesti alla vajutasin, ei saanud elektroonika sellest aru. Sidur libises edasi, seetõttu suri ka mootor välja. Igas klassis käivad stardid erinevalt, stardiprotseduuridega peab veel kohanema,» ütles Korjus.

Samamoodi erinevad masinad. Pärast GP-3 hooaega testis Korjus tänavuse Koiraneni tiimi asemel hoopis Kanada võistkonna Status GP autot.

«Nad ise kutsusid mind appi. Statusel oli vaja üht sõitjat, kes oskaks autot edasi arendada, sest nad olid terve hooaja viimaste seas. Üritasin neid seadistuse mõttes nii palju aidata kui võimalik, kuid nii heaks autot ühe päevaga siiski ei saanud, nagu see Koiranenis oli,» rääkis Korjus, kummutades vähemalt esialgsed jutud tiimivahetusest.

Nõu ja jõuga on Korjust teises maailma otsas aitamas ka teine Eesti vormeliäss Marko Asmer. Ise neljal korral Macau võistlusel osalenud Asmeri parim tulemus pärineb 2007. aastast, kui ta oli legendaarsel võidusõidul neljas. Abi on vaja, sest Macau võistlus määrab paljuski ära järgmise aasta rahasummad. Juhtuvad sõidud hästi minema, võib Korjusel nii mõnigi sponsor juurde tekkida, samahästi sõltub tulemusest ka ehk uue lepingu sõlmimine.

Korjusest oleks saanud Räikköneni mantlipärija?

Kevin Korjus võitis 2010. aastal ajaloo noorimana Renault 2.0 meistri tiitli, kuid loodetud kirss pole tordile jõudnud – vormel-1 sõitjate sekka pole ta veel mahtunud.

Eelmisel aastal, kui Korjus oli Lotuse tiimi ridades, hõigati välja eesmärk, et noormees peab olema lähitulevikus võimeline välja vahetama Kimi Räikköneni ning tiimi teise piloodi Romain Grosjeani.

Nüüd läks Räikkönen seljaoperatsioonile ning Lotus allkirjastas lepingu teise soomlase, Heikki Kovalaineniga. Oleks Korjus praegugi Lotuses, võinuks tema «Jäämeest» asendama hakata.

Macaus sõidab Korjus aga samuti Räikköneni endises tiimis – formuleeriti ju Galaxy Double R 2004. aastal Räikkönen Robertson meeskonnana.

Korjus sai 2011. aastal vormel-1 masinat testida Abu Dhabi ringrajal, kui Renault’ meeskond võimaldas tal võimsa masinaga läbida enam kui 70 ringi.