VIIMANE: Sebastian Vettel võitis V8-ajastu viimase GP. Nico Rosberg ja Fernando Alonso ta taga loodavad, et mootorivahetus toob uued tuuled ka F1 jõuvahekordadesse. Foto: AFP/Scanpix
Auto-Moto uudised
25. november 2013, 07:00

Hüvasti, võimsad V8 mootorid! Hüvasti, Vetteli ülemvõim? (6)

Sebastian Vettel võttis Brasiilia GP võiduga enda nimele veel ühe ajalootähise. Sakslasest sai viimane V8-mootoriga võidutsenud vormel 1 piloot. Kas mootorimuutusega kaasneb ka võimuvahetus?

Eile õhtul sai Interlagose ringrajal lõppakordi 2013. aasta F1 hooaeg ning sellega kaasnes ka mitme märkimisväärse ajastu lõpp. Oma vormelikindad riputas varna Mark Webber ja viimast korda kandis Ferrari-punast Felipe Massa.

Kuid kõige tähtsama muutusena kuulsid pealt- ning televaatajad viimast korda kaheksasilindrilise masina mürinat. Järgmisel aastal annab ringradadel tooni ökonoomsema V6-jõuallika turboinin.

Vormel 1 peaks olema mootorispordi lipulaev, kus võistlevad automaailma kõige kõrgemas tipus olevad tehnikaimed. Miks ei ole võidusõitjad, mootoritootjad ja fännid tagajalgadel, et võidelda selle näilise tagurluse vastu?

Vastus on lihtne: Sebastian Vettel. Neli järjestikust MM-tiitlit ja üheksa GP-võitu, kokku 13 esikohta 19 etapist ning aasta lõpetuseks 155-punktiline edu. Kõik see tähendab, et terve vormelimaailm ootab tihedamat võistlust esikohale.

Järgmisel aastal näeb stardirivis kolme erineva mootorivalmistaja toodangut: Ferrari, Mercedes ja Renault (2015. aastal liitub sarjaga taas ka Honda). Esimesed kaks saavad lisaks uhkustada ka veel oma tehasemeeskonnaga, samas kui Renault peab rahuldama nii Vetteli kodutalli Red Bulli kui ka Lotuse meeskonna vajadusi.

Ei tohi kindlasti alahinnata fakti, et Punaste Pullide suurimad konkurendid saavad nii masina kere kui mootori välja töötada ühes hoones, aga Austria meeskond peab minema mõningate kompromisside teed.

Samas on Red Bulli tagataskus viimase kümnendi kõige geniaalsem autodisainer Adrian Newey, kelle eesmärk on kindlustada, et kõik läheks Renault’ jaoks sama ladusalt, kui eelmisel korral mootorisuurust vahetades. See juhtus 2005. aastal, kui Fernando Alonso lõpetas Hiina GP-l võidetud maailmameistritiitliga V10 ajastu.

Tegelikult on eelpoolmainitud küsimusele veel teinegi vastus: keegi ei tea, kas veerandi võrra väiksem mootor on samm aeglasemate masinate poole. Nimelt kaasneb uue mootoriga terve posu loodussäästlikke süsteeme, mis kõik kiirust juurde annavad. Kas see kõik kukutab Vetteli? Esimese vihje saab 16. märtsil Melbourne’is, kui algab uus hooaeg.