UNISTUS: Ferrari ees, Ferrari järel ja konkurente ei kusagil – Ferrari uus tehnikadirektor lubab, et Michael Schumacheri ajast tuttav pilt tuleb peagi F1 maailma tagasi.Foto: AFP/Scanpix
Auto-Moto uudised
27. november 2013, 07:00

Ferrari plaan: vinge inseneri ja uue tuuletunneliga tagasi maailma parimaks (3)

2013. aasta vormel 1 hooaeg on vaevalt otsa saanud, kui juba hakatakse seapõrna peal tulevikku vaatama. Esimesena tegi otsa lahti Ferrari uus-vana tehnikadirektor James Allison, kes lubas et Itaalia meeskond on varsti taas maailma parim.

Felipe Massa on väga kiire vormelipiloot, ent oma potentsiaali saavutamiseks vajab ta ideaalses tasakaalus olevat masinat. Brasiillase kaheksas koht viimase hooaja üldtabelis, halvim tulemus tema kaheksa Ferrari-aasta jooksul, välja arvatud vigastuse nahka läinud 2009. aasta, näitab, kui rahutu kepslev hobune ta istumise all oli.

Järgmiseks hooajaks on Fernando Alonso kõrvale palgatud Kimi Räikkönen, kes oskab sõita ka kehva autoga, ent Ferrari president Luca di Montezemolo loodab, et seda oskust pole vaja, sest meeskonda on tagasi toodud Michael Schumacheri viis MM-tiitlit sepitsenud tehnikadirektor James Allison.

«Ma leidsin eest näljase meeskonna, kes on otsustanud, et nad peavad taas olema poodiumi kõrgeimal astmel iga nädala ja hooaja lõpus,» vahendab BBC Allisoni Sky Italiale antud intervjuud, kus mees kirjeldab, mis täpselt muutuma peab.

Kuigi insener rõhutab, et MM-tiitli peale sõitmiseks peavad F1-s kõik asjaolud ideaalselt kokku langema, tuleb Ferraris esmalt panna puhuma uued tuuled. «Me ei ole sellest teinud mingit saladust, et võrreldes oma rivaalidega pole me suutnud viimastel hooaegadel aerodünaamika reeglitest kõike välja pigistada,» ütleb õhuvoogude alal vormelimaailma suurimaks eksperdiks peetav Allison.

Samal ajal kui Alonso ja Massa sel hooajal igas maailma nurgas ringi sõitsid, töötasid ehitajad ja insenerid usinasti Maranellos, et uuendada Ferrari tuuletunnelit, mis kippus meeskonnale valeandmeid esitama. Suure (ja kalli) ümberehituse vilju peaks meeskond hakkama maitsma ülejärgmisel hooajal.

Kuidas hakkab tööle 2014. aasta masin, mis ehitustööde tõttu disainiti endise Toyota meeskonna tunnelis Kölnis, ei oska keegi öelda, sest uue hooajaga kaasnevad mitmed reeglimuudatused, sealhulgas tuttuus V6 turbomootor. «Palju kergem on tööd teha peljates, et ei jõua kõike valmis selmet olles rõõmus, et kõik on korras. Seega olen ma alati hirmul. Eriti veel hooajal, kus ootab ees nii palju muudatusi,» naudib Allison teadmatust.

Üks mees, kes Briti meeskonnaga taasliitumisest kindlasti rõõmu tunneb, on Fernando Alonso. Just Allison disainis masina, millega praegune Ferrari esisõitja Renault roolis kaks MM-tiitlit võitis. «Ma arvan, et olen meeskonnas, kes järgmisel aastal võitma hakkab ja me anname endast parima, et see nii ka läheks,» on hispaanlane tuleviku vaadates positiivne.