PARIM: Martin Rump kuulutati tänavu Eesti aasta ringrajasportlaseks.Foto: Mati Hiis
Auto-Moto uudised
21. detsember 2013, 08:00

Eesti vormelitippude tulevik on lahtine (4)

Kui Kevin Korjusel on uue aasta eel selgusetu isegi see, mis klassis ta sõitma hakkab, siis temast kolm aastat nooremal Martin Rumbil on sihid selged – hüpe kõrgemasse masinaklassi on kahtlemata vajalik!

Pärast Double R masinal ebaõnnestunud Macau GP-etappi käis Korjus sõiduvahendit veel Inglismaal testimas. "Ühe testi käisin veel, okei masin oli, kuid ei midagi enamat," sõnas Korjus.

Edasine tulevik on noormehel endiselt lahtine. "See on iga aasta niimoodi, et täpselt ei teagi midagi. Kuskil ikka sõidan, ma ei tea, kus," ütles ta ning lisas, et kindlasti ei taha minna kehvikute rooli.

"Pärast on jälle need tulekustutijamad," viitas ta Macau GP sõidule, kui pidi kvalifikatsioonis katkestama mootoririkke tõttu, finaalsõidus hakkas autos tööle tulekustuti.

Üheks määravaks asjaoluks on ka üldist motomaailma kimbutav rahaprobleem. Kui seda va krõbisevat jalaga segada pole, siis heasse tiimi ei saa. "Ise on vaja raha leida, see pole nii lihtne. Eestis ei ole ka nii palju suuri firmasid nagu Saksamaal ja Hispaanias, kelle sõitjatel on lihtsam. Ikka oleks rohkem sponsoreid vaja, häid diile teha," rääkis võidusõitja, kes lõppenud hooajal jagas GP3 sarjas 6. kohta.

Korjusele võib peagi kandadele astuda aga tänavu STCC vormel Renault 1.6 klassis teisena lõpetanud Martin Rump, kes jäi oma saavutustega ühtlasi silma Renault 2.0 Eurocup sarjas tegutsevale tipptiimile Fortec. Oktoobris läbiti üheskoos esimesed testikilomeetrid ning võimalik, et tulevik seotakse just selle meeskonnaga.

17aastane Martin kuulutati tänavu ka Eesti parimaks ringrajasportlaseks. "Ilmselgelt olen hooajaga väga rahul. Tunnustuse saamine on tore, see annab lisatõuke järgmisele, murrangulise tähtsusega aastale. Kui esimene aasta suuremate masinatega oli prooviaasta, siis järgmine aasta määrab tuleviku," rääkis Martin.

Rumbi talenti on pandud tähele ka teistes masinaklassides, näiteks kutsuti teda Saksamaale vormel-3 sarja sõitma. "Käisime sügisel Silverstone’is vormel-3 testimas, kui Martin sai Rootsis Skandinaavia parima sõitja tiitli ning too tiim pani talle välja tasuta testimise. Silverstone’is oli ta väga kiire, kuid nõustajate ja toetajatega jõudsime arvamuseni, et Renault Eurocupi kajastatus ja konkurentsitase on ikkagi parem," selgitas isa Mehis otsust teha kaasa pigem 2.0 sarjas.