Rene Mandri.Foto: TAIRO LUTTER
Jalgrattasport
9. jaanuar 2014, 17:51

Rene Mandri loodavast profiklubist: meie ambitsioonid on kõrgemad kui Kalev Chocolate Teamil

2015. aastal endiste rattaässade Jaan Kirsipuu ja Rene Mandri toel käivitada plaanitav Eesti jalgrattaprofitiim tahab areenile astuda hoopis kõrgemate sihtidega kui eelmisel kümnendil tegutsenud Kalev Chocolate Team.

700 000 euro suurusest aastaeelarvest peaks asutajaliikme Rene Mandri sõnul piisama, et ülal pidada ja arendada noori Eesti rattureid, kes välismaa tippmeeskondadesse ei mahu. Kampa võetakse ka paar kogenumat meest. „Alati on vaja mõnda kaptenit, kes teisi aitaks. Ainult noortega päris ei saa," selgitas möödunud aastal tippspordist loobunud Mandri.

2010. aastal tegevuse lõpetanud Kalev Chocolate Team oli lõpuks olukorras, kus meeskond oli üles ehitatud välismaalastele. „Meie ambitsioonid on hoopis kõrgemad. Nii väikese eelarvega kui nemad, ei saaks me oma eesmärke täita. Kalev ei suutnud ka Eesti noori siin hoida. Kõik, alustades varustusest ja tehnikast, peab olema kõrgel tasemel," rääkis Mandri.

Varem oli palju eestlasi Prantsusmaa amatöörmeeskondades, aga nüüd on välismaalastel sinna hoopis raskem pääseda ja valikuvõimalused on selgelt kitsamaks jäänud.

Uus tiim oleks tugevuselt kolmanda kategooria ehk UCI kontinentaalklubi. See tähendab, et suurimatel võidusõitudel meeskond osaleda ei saaks. Esimeses kategoorias oleva Tanel Kangerti leivaandja Astanaga eriti kokku ei puututaks, küll aga Cofidisega (Rein Taaramäe), mis on teises kategoorias.

„Suur osa järelkasvuklubidest ongi kolmandas kategoorias, näiteks Lätis on selliseid tiime kaks ja Norras-Taanis kuus," ütles Mandri.

Kui järgmiseks aastaks kogu raha kokku ei saada, ei varise projekt kokku. „Oletame, et kui saame poole vahenditest kokku, siis teeme esimesel aastal näiteks U23 koondise, sest seda on ka Eestis vaja," rääkis Mandri.

Kuigi suurem osa rahast peaks kokku tulema sponsorettevõtetelt, oodatakse ka annetusi. Selleks loodi Eesti Vändameeste sõpruskond, mis toimib ühtlasi grupina, mis ideed toetajatele müüa aitaks.