Kas Sebastian Vettel saab veel kunagi Reini metsade vahel vormelit juhtida? Foto: AFP/Scanpix
Auto-Moto uudised
6. märts 2014, 07:00

Saksamaa GP võib vormelikalendrist kaduda, kosilased järjekorras ukse ees (1)

Viimased neli aastat vormel 1 ainuvalitseja olnud Sebastian Vettel võib sel hooajal viimast korda võistelda oma kodumaa Grand Prix’l, sest Saksamaa võidusõit ähvardab rahapuudusel MM-sarjast kaduda.

Reinimaa laante vahel paiknev legendaarne Nürburgring on möödunud aasta maikuust saati olnud müügis ning ringraja uus omanik võib selguda juba sellel nädalal.

Kindlalt saab väita, et autospordipühamut ei soeta vormel 1 sarja õiguste omanik Bernie Ecclestone, kelle 36 miljoni euro suurune pakkumine tagasi lükati.

"Saksamaa GP on hädas, sest neil ei ole raha," sõnas Ecclestone Briti väljaandele City A.M.

"Neil on probleeme, sest varem said nad toetust kohalikult omavalitsuselt, ent nüüd on Euroopa Komisjon öelnud, et raha ei tohi sellise asja jaoks kulutada," lisas mees, kel hetkel Saksamaaga just kõige paremad sidemed pole: vanahärra astub aprillis Münchenis kohtu all süüdistatuna altkäemaksu andmises ning teda võib ees oodata kuni kümneaastane vanglakaristus.

Hetkel on Nürburgringi potentsiaalseteks ostjateks erinevad äriühingud Saksamaalt ja Ameerikast. Kui Ecclestone uute omanikega kokkuleppele ei saa, seistaksegi silmitsi olukorraga, kus esimest korda pärast kõige esimest F1-hooaega ei ole võistluskalendris Saksamaa etappi, sest kuigi vormelid sõidavad üle aasta võidu nii Reinimaal kui ka Hockenheimi ringrajal, ei oleks ka teisel Saksa võistlusareenil rahaliselt võimalik igal aastal mootorispordi lipulaeva võõrustada.

Loodus aga tühja kohta ei salli ning kui sakslased oma koha üles ütlevad, on vaba kalendriauku ootavaid ringradu küll ja veel.

London

Saksamaa etappi oleks kõige kergem asendada teise Vana Maailma võidusõiduga ning Ecclestone tahab vormelimasinad tuua Suurbritannia pealinna tänavaile. Raha taha projekt jääda ei tohiks, sest ainuüksi üks GP võiks sisse tuua enam kui 120 miljonit eurot reklaamiraha. Kuulsatest vaatamisväärsustest, nagu Trafalgari monument mööda liikuv ringrada vajaks aga Briti parlamendi sekkumist: vaid nemad võivad muuta Londonis kehtivat 50 kilomeetrit tunnis kiirusepiirangut.

Lõuna-Korea

Hooaegadel 2010-2013 vormeli-etappi võõrustanud Yeongami rahvusvaheline ringrada teenis nelja aastaga küll hiiglaslikud 130 miljonit eurot kahjumit, ent hommikumaailmas ringlevate rahasummade valguses pole selline miinus mingi probleem ning korealased loodavad MM-karusselli enda manu tagasi meelitada. "Vormel 1 on meie provintsi tulevik!" lubas piirkonna kuberner Joon-Yung Park eelmise aasta lõpus.

Long Beach

Kaheksas ja seni viimane GP päikselises Californias peeti Long Beachi tänavaringrajal 1983. aastal ning edaspidi on seal kihutanud IndyCari vormelid. Selle võistlussarja leping raja kasutamiseks saab aga 2015. aastaga läbi ning Ecclestone soovib ameeriklased üle pakkuda ning oma masinad palmide alla tagasi tuua.

Bakuu

Aserbaidžaani teedel on asfaltkate sama must kui nafta, millest saadud rahade eest need ehitatud on, ning endine Renault’ meeskonna pealik Flavio Briatore on Ecclestone’i veennud Bakuusse GP toomises. "Sealsed inimesed räägivad juba 2015. aastal võistlemisest. See on ehk liiga vara, aga 2016 on juba tõenäolisem," arvab vormeliboss.