Mark Webber (vasakul) ja Sebastian Vettel mulluse Brasiilia GP järel, mis jäi austraallasele karjääri viimaseks stardiks F1-sFoto: Felipe Dana
Vormel 1
15. märts 2014, 10:56

NIMEKIRI: Miks valdab Austraalia vormelipublikut Vetteli-viha (9)

Vormel 1 valitsev maailmameister Sebastain Vettel piirdus Austraalia GP kvalifikatsioonis alles 13. kohaga ning Kängurumaa publik ei varjanud selle üle oma kahjurõõmu. Põhjuseks mõistagi Vetteli ja tema endise meeskonnakaaslase, austraallase Mark Webberi mitte just parim läbisaamine.

Portaal GPupdate.net koostatud kronoloogiline nimekiri Vetteli ja Webberi vaheliste suhete anatoomiast annab lähemalt aimu, miks siis ikkagi Melbourne'i publik Vetteli põrumise järel rõõmutantsu lahti lasi.

2007, Jaapani GP

Toona Toro Rossos oma esimest F1 hooaega sõitnud Vettel lõpetab otsasõiduga Webberi võistluse. "Põngerjad, eks ole? Põngerjatel puudub töökogemus ja nii keeravad nad kõik p****e," põrutas Webber pärast intsidenti.

2009, Hiina GP

Sõidus puudusid küll kokkupõrked, ent Webberile sai selgeks, et edaspidi hakkab Red Bullis esimest viiulit mängima sakslane: Vettel teenis oma kolmandal Red Bulli meeskonnas sõidetud etapil esikoha - see oli üldse Punapullide esimene etapivõit - Webber pidi leppima teise kohaga. Portaal kirjutab, et kindlasti tegi asjalolu, et Red Bulli ajaloo esimene etapivõit tuli noorukesele Vettelile, Webberile kõvasti haiget, kuna oli ta ju auto arendamisse ja kõigesse muusse väga palju panustanud.

2010, Türgi GP

Mõlemale Red Bullile olid enne etappi paigaldatud uued esitiivad. Vettel lõhkus viimasel vabatreeningul enda masinal esitiiva ära, kuid et ta oli MM-sarja üldarvestuses Webberist eespool, otsustas meeskond võtta Webberi vormelilt uue esitiiva ära ja panna selle sakslase vormelile. Ometi võitis kvalifikatsiooni nüüd taas vana esitiivaga sõitnud Webber, kes salvas seepeale: "Pole paha teise piloodi kohta."

2011, Suurbritannia GP

Webber võitis ajasõidu, kuid vihmastes oludes toimunud põhivõistluse stardis pääses Vettel mööda. Sõidu lõpposas pani Webber sakslase kõva surve alla, kuigi meeskond andis talle selged ja korduvad korraldused "hoida vahet". Lõpuks sai Webber kolmanda koha ja möönis võistluse järel, et ignoreeris teadlikult meeskonna korraldusi. Pinged kahe meeskonnakaaslase vahel üha kasvasid.

2012, Brasiilia GP

Vettel oli oma kolmanda MM-tiitli lävel ning viimane asi, mida ta hooaja finaaletapil vajas, oli võitlus positsiooni pärast. Ometi tegi ta pärast väikest kokkupõrget Bruno Sennaga spinni ning hiljem võitles sakslasega ratas-ratta vastu ka meeskonnakaaslane Webber. Vettel suutis etapi siiski lõpetada ja krooniti maailmameistriks.

2013, Malaisia GP

Webber oli viimase boksipeatuse järel etappi juhtimas ning seetõttu vastavalt meeskonna sõidu eel paika pandud plaanile ka oma võidus kindel. Austraallane kavatses riskivabalt masina finišisse juhtida ning sama pidanuks tegema ka teisel kohal olnud Vettel, kuid nüüd oli sakslane see, kes meeskonna korraldusi eirates gaasi põhja vajutas ja võidu ikkagi endale napsas. Ilmselt see oli ka viimaseks piisaks Webberi kannatuste karikasse ning ta otsustas hooaja lõppedes oma F1 karjääri lõppenuks kuulutada.