Daniel Ricciardo masinat lükatakse tagasi boksiFoto: Reuters / Scanpix
Spordiblogi
30. märts 2014, 13:32

Viljar Voog | Ei midagi uut siin vormelipäikese all (10)

Suurfavoriit stardib esimeselt positsioonilt, juhib terve sõidu ja kihutab viimastel ringidel üliturvalises eduseisus veel ka päeva parima ringiaja, Red Bulli austraallasest piloodil on kolossaalsed probleemid ning Felipe Massale öeldakse, et meeskonnakaaslane on kiirem, lase ta mööda – vormel 1 läbis enne tänavust aastat suured muutused, aga väga paljud asjad on täpselt samamoodi nagu varem.

Vormel 1 Malaisia GP oli küll sündmusterohke, ent suures plaanis siiski igav võidusõit: poodiumijärjestus pandi paika juba esimese ringiga ning oli mõista, et väljaspool tehnikaviperusi ei muuda seda enam miski. Esikohalt startinud Lewis Hamilton oli ka esimeses kurvis liider ning edasi kulges võidusõit tema jaoks ainult vahe kasvatamise tähe all täpselt nagu eelnevatel hooaegadel Sebastian Vetteli puhul.

Sama rahulik sõit oli ka briti meeskonnakaaslase Nico Rosbergil, kes tõusis stardiga kolmandalt kohalt teiseks möödudes Vettelist kui viinamäeteost. Valitsev maailmameister pusis küll paar ringi oma meeskonnakaaslase Daniel Ricciardoga, ent seegi duell jahtus ning esimesed kolm kohta olidki kohe jaotatud. Igav!

Mis on aga veelgi halvem: kui sõidust oli möödunud ligikaudu veerand, hakkas Vettel vaikselt Rosbergile lähemale hiilima, ent siis kostus talle kõrvu võistlusinseneri manitsus: „Ära aja Rosbergi taga, hoia oma rehve!"

See peaks olema vormeli 1, autospordi kõige teravam tipp, mitte ökonoomsussõit. Publik tahab tsirkust ja leiba, mitte ooperit ja leiba – sellelgi on oma publik olemas, ent mitte nii lai kui palaganil.

Õnneks pakkus tänane etapp ka natukene lusti ja selle taga peitusid kaks meest: Ricciardo ja Felipe Massa.

Eelmise aasta Malaisa GP oli koht, kus Vettelile anti korraldus Mark Webberi selja taga püsida, ent sakslane eiras käsku ning sellest hetkest jooksis meeste vahelt must kass läbi. Tegelikult läks aga Webberi terve Red Bulli karjäär samas vaimus – kui ühega kahest piloodist midagi nihu läks, siis oli see alati tema.

Uus aasta tõi meeskonda uue austraallase, ent kõik jätkub ikka vanaviisi: esmalt kästi neljandal kohal kihutanud Ricciardol natukene rahulikumalt sõita ja mitte nii aktiivselt Vettelit segada, ning siis läks boksipeatustetralliks.

Kolmanda korralise rehvivahetuse ajal  anti mehele ekslikult luba liiga vara startida. Ricciardo sai küll juba paarikümne meetriga aru, et üks rehv ei olnud korralikult kinnitatud, ent selle ajaga, kui mehhaanikud ta tagasi boksi lükkasid, oli hea koht juba läinud. Lisaks sai mees jama eest ka 10-sekundilise karistuse.

Et aga küll küllale liiga ei tee, väljus Ricciardo boksist, ning vaevalt ring hiljem lagunes mehe masina esitiib nõnda õnnetult, et tõmbas veel ühe rehvi puruks. Austraallane tuli uuesti boksi, lasi taas rattad ära vahetada ning samal ajal kui tema pead vangutas, võisid kõik vormelifännid hoopis noogutada: Vetteli kõrval ei ole kerge teine piloot olla.

Ricciardo sõitis paar ringi enne lõppu aga otsustavalt boksi ning peaaegu tundus, et sõidu viimastel hetkedel ei juhtugi enam midagi põnevat. Aga õnneks on olemas Felipe Massa, meeskondade igavene teine sõitja. Läbi aastate on ta endast võitluseta mööda pidanud laskma Michael Schumacheri, Kimi Räikköneni, Fernando Alonso, ent kui mees selleks aastaks Ferrarist Williamsisse kolis, arvas ta ilmselt, et need päevad on selja taga. Ja siis peab brasiillane kuulma: „Felipe, Valteri on sinust kiirem. Kas sa saaksid ta mööda lasta?"

Õnneks oli meeskonnakäsul küsimärk lõpus nii et Massa otsustas seda eirata. Lõpuks oli ta seitsmes, soomlane Bottas tema järel kaheksas.

Vormelitsirkus jätkub juba nädala pärast Bahrreinis. Loodetavasti on seal rohkem põhjust rääkida sõidust ja mitte kurioosumitest!