TRENNI! Neljapaadi tiim oma laagripaigas Horvaatias Skradinis, istumise all uhiuus sõiduvahend.Foto: Erakogu
Sõudmine
2. aprill 2014, 09:00

Neljapaadi olümpiakonkurents karmim kui seni. Taimsoo: peame hoidma finaalitaset!

Nädalavahetusel peeti kauges Sydneys esimene sõudmise MK-etapp, kuid eestlastele tähtsamad uudised tulid hoopis kabinettidest. Sõudemaailm sättis alasiseselt olümpiakohti veidi ringi, näiteks väheneb mängudele lubatavate neljapaatide arv.

Ja mitte sümboolselt ühe paadi võrra, vaid 13-lt 10-le. Sõudesportlaste üldarv jääb samaks – 550 – ja klassid samuti, kuid mõnes paadiklassis suurendatakse osalejate arvu ja teises vähendatakse. Suurendatakse väiksemaid paadiklasse ehk eksootikat ja geograafiat, kannatavad suuremad paadid.

Mullu kokku istunud Kaur Kuslap, Allar Raja, Sten-Erik Anderson ja Kaspar Taimsoo kuulutasid viimase suu läbi juba eelmisel aastal: "neljapaadi projektiga läheme edasi". Ehk ei mingeid kevadisi katsevõistlusi enam. Ja mehed lähevadki edasi.

Praegu viibitakse tavapärases treeninglaagris Horvaatias Skradinis, loodud on paatkonna oma koduleht ja Facebooki külg.

Mullune algus oli igatahes paljulubav: kahel MK-etapil jõuti kolmandana poodiumile, MMil lõpetati viiendana.

Seejuures saadi kokku alles keset suve, sest alguses olid nooremate meeste Kuslapi ja Andersoni asemel paadis vanad kalad Tõnu Endrekson ja Andrei Jämsä – kes nüüd püüavad koos sinilindu kahepaadil.

Kuidas Eesti neljane võttis vastu rahvusvahelise alaliidu FISA otsuse, et Riosse pääseb veerandi võrra vähem paatkondi kui eelmistele olümpiatele?

"Eelmise aasta põhjal ei ole meil põhjust väga muretseda," pakatab Taimsoo optimismist.

Et jõuate iga kell olümpia-kümnesse? "Iga kell – siinkohal jään vastuse võlgu. Spordis garantiisid pole, lisapinge tekib ikka. Kui varem jäi MMil olümpiakohalt välja ainult üks B-finaali paat, siis nüüd juba neli tükki (kaks viimast kohta mängitakse välja lisakvalifikatsioonis – toim). Aga usun meie poistesse, tahame esikuuiku tasemel jätkata ja loodan, et meil B-finaalidesse asja pole."

Esimeselt MK-etapilt jäi enamik maailma paremaid eemale ja koduveel sõitnud austraallased võtsid kindla esikoha. Reaalset tähtede seisu hakkavad näitama Euroopas peetavad võistlused.

Eesti neljasel on sel suvel tähtsamaid starte kavas ainult kolm: mai lõpus-juuni alguses Belgradis peetav EM, enne jaanipäeva toimuv MK-sarja teine etapp tuleva aasta MMi paigas Prantsusmaal Aiguebelette’is ja lõpuks MM, mis viiakse läbi augusti lõpus Amsterdamis.

Mõne nädala eest saadi Filippi tehaselt uus, just enda järgi ehitatud paat. Sõudjad peavad aeg-ajalt paate vahetama – ideaalis korra aastas –, sest mis liigub, see kulub. Tehasel on valikus mitu erinevate omadustega mudelit (välispinna kuju, nina ja paadi kere paksus).

Tuleb endale sobiv välja valida ja seejärel tehakse see rätsepatööna, küllalt täpselt sportlaste järgi valmis. Mõistagi saavad sellist luksust endale lubada ainult tipud, kuid A-finaali tasemel paatkond kvalifitseerub selleks.

Ehkki võistlusolukorras pole seda veel saadud proovida, loodab Taimsoo esimeste trennide järel, et uus sõiduvahend sobib meeskonnale: "Oleme proovinud väikseid kiiremaid sutsakaid ja nendega oleme rahule jäänud."