Foto: Timo Anis
Auto-Moto uudised
6. aprill 2014, 19:13

Sander Pärnale ja James Morganile autoralli Portugali MM-etapilt väga vajalik võit

Portugali MM-ralli viimane päev Drive DMACK Fiesta Trophy sarja arvestuses näitas, et miski pole kindel enne, kui ralli on lõppenud. Sander Pärn ja James Morgan alustasid päeva oma klassi teiselt kohalt ja päeva lõpuks olid just nemad, kes sarja, kus sõidetakse Ford Fiesta R2 autodega, avaetapi võitsid. Kuid sellele eelnesid väga sündmusterohked kolm kiiruskatset.
Pärna põhiline heitlus tõotas tulla britt Tom Cave'iga, keda ta edestas enne viimast päeva 22,4 sekundiga. Sarja liider Quentin Gilbert oli rohkem kui kolme minuti kaugusel. Kuid liidri jaoks algas draama ennem, kui ta jõudis katsele. Nimelt tegid Gilbert avarii tavaliikluses katsele sõites ja masin sai niipalju kannatada, et ta katkestas ralli.
„Tänane päev algas üsna huvitavalt, hooldusalast väljusin teisena, katsele aga startisin juba oma klassi liidrina,“ rääkis Pärn. Tom Cave suutis esimesel katsel Pärnast mööduda ja edu eestlase ees oli 0,4 sekundit. Kuid järgmisel katsel oli Pärn see, kes näitas paremat aega ja tõusis Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidriks, edu Cave'i ees oli 10,8 sekundit. Ka viimasel katsel edestas Pärn Cave'i ja nii kuulus Sander Pärnale ja James Morganile Drive DMACK Fiesta Trophy sarja esimese etapi kindel võit, edu teisena lõpetanud Tom Cave'i ees oli 20,8 sekundit. „Esimesel katsel olin aeglane, legend polnud päris see mis oleks pidanud olema ja pisut segas keskendumist ka ootamatu liidrikohale tõusmine. Enne kahte viimast katset tuli minu juurde Kuldar Sikk, kes on siin Oleksii Kikireshko kaardilugeja. Nimelt ta startis täna kaks autot enne meid. Kuldar, kes mind on mu karjääri vältel palju aidanud, innustas mind pingutama ja andis head nõu. Teise katsega suutsime tempot tõsta ja Cave'ist taas mööduda ning ka viimasel säilitasime külma pead ja head kiirust. Väga hea meel, et saime siit sarja maksimumpunktid, selle pealt on hea edasi minna järgmistele etappidele Poola ja Soome, kus usun, et näitame ka head kiirust. Valisime siin sellise pika maa taktika ja see töötas. James'iga sujus koostöö suurepäraselt, tänud nii talle kui ka meie Ford Fiesta R2 autod ette valmistanud M-Sport meeskonnale ja DMACK rehvitootjale. Veel on hea märkida, et Portugalis oli stardis omaaegne Aava-Sikk rallitiim peaaegu täiskoosseisus, lisaks mulle veel Karl Kruuda ja Martin Kangur ning meie juhendaja Kuldar Sikk. Puudu oli vaid Urmo Aava,“ rääkis Pärn peale võidukat Portugali MM-rallit.
Sander Pärn ja James Morgan on nüüd Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidrid, sarja järgmine etapp sõidetakse juuni lõpus Poola MM-etapi raames. Kuna arvesse lähevad kõik viis etappi, siis on Pärnale ja Morganile hooaja esimeselt etapilt saadud maksimumpunktid väga suure tähtsusega.