ROMU: Tänaku ja taamal nõlval istuva Raigo Mõlderi Ford Fiesta oli pärast üle katuse rullumist üpris kehvas seisus. Foto: Twitter.com/OfficialWRC
Auto-Moto uudised
7. aprill 2014, 07:00

Kas Tänakul-Mõlderil on tulevikku? (17)

Ott Tänak ütles tänavuse rallihooaja eel, et talle on antud teine ja viimane võimalus end rallimaailma tipus kehtestada. Oma kaardilugejaks valis ta vana semu Raigo Mõlderi, kes pole seni suutnud Tänakuga sammu pidada. Mehe viimane eksimus maksis paarile koha MM-ralli poodiumil.

Üldarvestuses kolmandat kohta hoidnud Tänak-Mõlder kihutasid Portugali ralli kümnendal kiiruskatsel täisgaasiga, jäid järsu kurvi eel pidurdamisega hiljaks, masin rullus paar korda üle katuse ning nõnda jäigi meeste sõit pooleli.

"Portugali MM-rallil on maailma ühed keerulisemad teed ja Raigo, kes teeb küll väga kõvasti tööd, kogemuste juures on see talle lihtsalt väga raske. Täna oli meil seetõttu palju ärevaid hetki, aga ühte ei suutnud lihtsalt päästa. Meil oleks vaja aega harjuda ja sõita, aga seda aega meile kahjuks antud pole," võttis Tänak laupäevase õnnetuse kokku.

Gross: Raigo saab hakkama

Arvestades asjaolu, kui hiilgav võimalus eestlasele sel aastal WRC ja WRC2 sarjas antud on, väärib küsimist, kas tipptasemel nõnda kogenematu legendimehe valimine oli ikka õige?

"See on Oti otsus ja seda tuleb austada. Ta lendab puude vahel kahesajaga ja peab valima inimese, keda ta usaldab," sõnab endine ralliäss Urmo Aava, kes hindab seda, et Tänak ei võtnud enda kõrvale välismaalast. "Kui Oti ja Raigo koostöö lõpuks viimistletud saab, siis on sellel nii palju plusse," arvab ta.

Viimased aastad ise Mõlderi kõrval rooli keeranud, ent mehe tänavuseks aastaks Tänakule loovutanud Georg Gross arvab, et kaardilugejal on tipptasemel sõitmiseks "materjali" piisavalt. Praegu on tema hinnangul probleem kahepoolne: "Raigo peab jõudma järele ja Ott peab suutma end natuke tagasi hoida."

Grossi sõnul ei ole mõtet probleemidest rääkides tagantjärele tarka mängida, vaid tuleb keskenduda tulevikule. Ta on kindel, et Tänaku-Mõlderi koostöö paraneb iga läbitava kiiruskatsega, eriti arvestades, et mai alguses sõidetakse Argentiinas WRC2 klassi autoga. "Arvan, et R5-masinal on neil palju kergem ehk järgmine ralli läheb juba tunduvalt paremini."

Kui mõelda Tänaku-Mõlderi tulevikule, jääb Aava arvates rallispetsidele rohkem silma Eesti meeste näidatud kiirus, kui koostöö algusest tingitud viperused. "Nad olid üle mõistuse kiired," räägib Aava avariile eelnenud poolteisest päevast, kus meie esipaar kihutas ralli võitnud Sebastien Ogieri ning teiseks tulnud Mikko Hirvoneniga võrdse tempoga.

Pärn võitis noorteklassi

Portugali ralli tähistas hooaja algust ka Fiesta R2 trofeele ehk maakeeli noorte rallisõitjate sarjale. Koos MM-karusselliga liikleva ning viiest etapist koosneva võistluse avarallil olid kiireimad Sander Pärn ja James Morgan.

Nagu ütleb autospordivanasõna: et esimesena lõpetada, pead sa esmalt lõpetama. Veel viis kiiruskatset enne lõppu hoidis Pärn JWRC arvestuses viiendat kohta, seejärel kukkusid

aga esikolmikus olnud vastased rivist kui kastanid sügisel puu otsast ning Pärn kerkis Tom Cave’i järel teiseks.

"Enne kahte viimasat katset tuli minu juurde Kuldar Sikk,

innustas pingutama ja andis nõu. Suutsime Cave’ist mööduda. Maksimumpunktide pealt on hea edasi minna järgmistele etappidele Poola ja Soome," sõnas võidukas Pärn.