UPERKUUT: Vormeli-masin ei peaks teps mitte niipidi olema. Foto: AFP
Viljar Voog 7. aprill 2014 08:00
Vähem kui kuu aja pärast möödub 20 aastat Ayrton Senna surmast ning pärast teda pole GP-nädalavahetusel hukkunud ühtegi F1-pilooti. Kuigi iga aastaga on turvavarustus läinud üha paremaks, näitas eile Bahreini GP, et tänavused sõidukid võivad olla samm vales suunas.

Vormel 1 autod said selleks aastaks endale uued ning äärmiselt ebaesteetilised ninalahendused. Reeglite tegijad rahustasid kõiki, et nina madalamaks laskmine on vajalik uuendus - nõnda välistatakse olukord, kus tagant otsasõidu puhul üks masin üle teise katapulteerub.

Red Bulli legendaarne disainer Adrian Newey hoiatas aga juba jaanuaris, et nüüd tekitati vastupidine olukord ning tagantsõitja

auto võib kaevuda eesoleva alla. Juba võistlushooaja esimeses kurvis sõitis Kamui Kobayashi nõnda Felipe Massale otsa, et brasiillase masin tõusis maast õhku. Keegi ei reageerinud.

Eilset juhtumit ei ole aga enam võimalik eirata. Boksiteelt väljunud Pastor Maldonado suutis oma lohakusest rammida Esteban Gutierrezi masinat. Vaatamata autode suhteliselt madalale kiirusele, viskas Lotuse ninaots mehhiklase Sauberi nõnda õhku, et Gutierrez vahetas kaks korda ära taeva ja maa, enne kui ratastel maandus.

Tõsi, tegu oli potentsiaalselt halvima olukorraga: haruldane külgkokkupõrge, kus vormel sai põrke ka kokku puutunud rehvidest.