Peale Ott Tänaku osaleb MM-sarja erinevates võistlusklassides veel neli Eesti rallisõitjat
Eesti rallisõitjate uputus MM-sarjas! (1)
Ott Tänak - Raigo Mõlder
Kui jätta Rootsi ralli viies koht ning Portugali ralli algeufooria ja järgnenud katkestusahastus kõrvale, tuleb öelda, et Tänak koos kaardilugeja Raigo
Mõlderiga on WRC sarjas oma miinimumeesmärgi täitnud – otsustajameestele on näidatud, et kiiresti sõitmise oskus pole kuhugi kadunud. Küll varsti tuleb ka stabiilsus.
WRC2 sarjas peavad mehed aga kohe pingutama: pärast seda, kui Mehhikos vea tõttu kindla võidu asemel neljanda kohaga lepiti, pole meestel enam taganemisruumi, sest sarja tiitel on neile ainus akseptitav tulemus. Järgmisel rallil Argentiinas ongi võidunäljas Tänak/Mõlder ainus võistlustules olev Eesti ekipaaž.
Eestlased võivad tänavu ette võtta ka kolmanda võistlussarja. Nimelt muretseb M-Spordi juht Malcolm Wilson, et Fordi lipp ei lehvi ERC-rallidel piisavalt kõrgel – poolakas Kajetan Kajetanowicz on Fiesta R5 esimesel kolmel etapil vaid korra poodiumile toonud. "Mitte miski ei takista meil Ott Tänakut välja panemast. Ma pean kindlustama, et meie autod võidavad kus iganes võimalik, nii et me ilmselt teeme midagi," sõnas Wilson hiljuti.
Mehe sõnad on kindlasti mesimagusad Eesti rallifännidele, sest on ju ka juulikuine Rally Estonia esimest aastat ERC etapp.
Sarjad: WRC, WRC2, ERC
Autod: Ford Fiesta WRC, Ford Fiesta R5
Egon Kaur - Erik Lepikson
MM-sarjas osalevatest Eesti sõitjatest vast kõige suurem küsimärk, kuna meest pole tänavu veel ralliradadel nähtud – tema hooaeg stardib juulikuise Sardiinia etapiga. Erinevalt Kruudast-Kangurist on Kauri istumise all Soome meeskonna Amax Fiesta R5 masin ehk sõiduvahendi taha võitudele kihutamine jääda ei tohiks.
Korra on mees MM-tiitlit juba püüdnud, kui 2011. aastal jäi juunioride WRC sarja esikohast puudu paar kiiruskatsevõitu. Möödunud hooajal kihutas mees Eesti meistrivõistlustel, nii et käsi võiks tal veel soe olla.
Sarjad: WRC2
Autod: Ford Fiesta R5
Karl Kruuda - Martin Järveoja
Tänak sõitis Portugalis sekund sekundis maailmameistri Sebastien Ogieri ja soomlase Mikko Hirvoneniga, ent ta tegi seda võrdsete masinate duellis. Karl Kruuda saavutused on olnud isegi muljetavaldavamad, sest tema kasutada olev S2000 sõiduvahend jääb WRC2 sarja valitsevatele R5-autodele jõu poolest korralikult alla. Seda vingemad on noormehe senised tulemused: klassivõit Rootsis ja neljas koht Portugalis, mis annab talle sarja üldarvestuses praegu kolmanda koha. Kuigi sõnades loodab Kruuda võidelda tiitli nimel, vajaks ta selle saavutamiseks ilmselt R5 masinat. Näiteks Soome ralli pikkadel sirgetel jääb S2000 lootusetult aeglaseks.
Sarjad: WRC2
Autod: Ford Fiesta S2000
Martin Kangur - Andres Ots
Portugali ralli 10. koht pani Kangurigi ohkama, et edaspidi tuleb näidata palju paremaid tulemusi. Et 21aastast noormeest vaevab nagu Kruudatki nõrgemapoolse auto mure, siis tänavu temalt hiigelsaavutusi loota ilmselt pole.
Sarjad: WRC2
Autod: Ford Fiesta S2000
Sander Pärn - James Morgan
Pärn tegi endale Portugali ralli klassivõiduga olukorra üpris keeruliseks: nüüd pole tal muud varianti kui sõita ka kogu sarja võidu peale. Enne vastaste katkestamist väljaspool poodiumikohti sõitnud noormehe ülesanne tundub raske, kuid mitte võimatu, eriti kui kõik viis osavõistlust suudetakse lõpetada.
Algselt pidi samas klassis osalema ka Allan Popov, ent tema nimi on nüüdseks 12 osaleja nimekirjast kadunud.
Sarjad: Drive Dmack Fiesta Trophy
Autod: Ford Fiesta R2
Kommentaarid