ÕNNETU: Vaatamata sellele, et Kimi Räikköneni masinal ilutseb õnnetoov number seitse, pole Ferrari hooaeg just eriti hästi alanud. Foto: AFP/Scanpix
Vormel 1
17. aprill 2014, 10:00

Kas Ross Brawn päästaks Ferrari mülkast? (1)

Fernando Alonso võib MM-tabelis praegu küll neljandal kohal asetseda, ent Ferrari vormelimeeskond on sellest hoolimata sügavas mõõnas. Kas pärast Bahreini GP ebaõnnestumist ette võetud tiimijuhi väljavahetamine annab perutavale hobusele uut energiat?

Tänavuse hooaja eel kehtima hakanud uued vormel 1 reeglid tähendasid, et uute autode kokkupanek oli teatav loterii. Fernando Alonso kõrvale teise eksmaailmameistri Kimi Räikköneni palganud Ferrari meeskond ostis kümme miljonit piletit ja pole seni veel väikestki võitu välja kraapinud.

Meeskonna liider Alonso suutis küll nii Austraalia kui ka Malaisia etapil tulla neljandaks, ent kaks nädalat tagasi oldi Bahreinis võistlejaterivi keskel. 9. ja 10. kohaga lõpetanud Ferrarid ei jäänud alla mitte ainult Mercedestele ja Red Bullidele, vaid sammu ei suudetud pidada ka Force Indiate ja Williamsitega.

Klientide ees häbisse

Just ülirikaste õlišeikide silme all näidatud kehv tulemus oli liiast autofirma juhile Luca di Montezemolole, kes tosin ringi enne sõidu lõppu ringrajalt minema marssis. Ferrari on auto- ja võidusõidumaailmas eliidi ja kiiruse sünonüüm ning kui pealtvaatajatele jääb mulje, et itaallaste masinad jäävad alla isegi Mercedestele ja Renault’dele, hakkab langema ka Ferrari igapäevaleivaks olev sportautode müük.

Erinevalt Eesti poliitikutest leidus aga mees, kes probleemi tunnistades süü võttis. Vormelimeeskonna juht Stefano Domenicali tõstis käed üles, tunnistas, et senine hooaeg pole kulgenud oodatud radupidi, ning astus ametist tagasi. Uueks tiimipealikuks sai seni kontorirotina Ferrari asja ajanud Marco Mattiacci.

"Tegu on härrasmehega, kes on tõenäoliselt võidukihutamiste fänn, aga kellel pole mitte mingit aimu, mida tiimijuht tegema peab," sõnas endine vormelisõitja John Watson BBC-le, et küllap Mattiaccigi õige pea välja vahetatakse.

Ekspiloodi hinnangul on praegu turul vaid üks mees, kes Ferrari nõudmistele vastab: Ross Brawn.

Kolm aastat eduni

Omanimelise meeskonnaga maailmameistriks tulnud ja seejärel Mercedese tiimi juhtinud Brawn on varemgi Ferrari hädast välja aidanud. 1997. aastal järgnes tollane Benettoni tehnikadirektor Michael Schumacherile Itaalia meeskonda ning kolm aastat hiljem tõusis Ferrari vormel 1 ainuvalitsejaks.

Tänapäeval oleks kolm aastat meeskonna jaoks aga kohutavalt pikk ja vaevarikkas ooteaeg, eriti kui selle jooksul peaks ülal pidama Alonso ja Räikköneni tasemel palganõudmistega piloote. Muutusi soovitakse näha kohe ja esmajärjekorras tuleb ära lahendada mured jõuallikaga. Ferrari V6-turbomootor ei ole piisavalt võimas, et konkurentidega sammu pidada, ent ometi piisavalt äkiline, et auto ei taha rajal püsida.

Kõige sellega pidi tegeletama pärast Bahreini GPd samal ringrajal peetud testidel, ent sealgi pakkisid itaallased katkise mootori tõttu kotid oodatust varem kokku – järjekordne põhjus, miks Dominicali tundis sundi tagasi astuda.

Hooaja eel said kõik sõitjad valida endale personaalse numbri ning Räikköneni valik langes "õnnelikule seitsmele".

Seni pole see töötanud, ent ehk pöördub perutava hobuse õnn juba sel nädalavahetusel Hiinas.