LIIDER: Sebastien Loeb on kiireim nii ralli- kui ringrajaautos. Foto: AFP / Scanpix
Auto-Moto uudised
19. aprill 2014, 08:00

Ralliäss Sebastien Loeb lööb ka ringradadel platsi puhtaks

Loeb paneb Kimile pika puuga! (4)

Üheksakordne ralli maailmameister Sebastien Loeb kolis kruusalt ringrajale ning jättis juba oma teisel MM-etapil kõik konkurendid seljataha. Ta on üks edukamaid ala vahetanud mootorisportlasi.

Autol on ju ikka neli ratast ja rool – kui palju saavad ralli- ja ringrajasõit teineteisest erineda? Andekale mehele nagu Loeb ilmselt mitte väga, sest ta tunneb end koduselt nii kruusal kui ka asfaldil. Juba kaheksa aastat tagasi tuli prantslane Le Mansi 24 tunni sõidul koos meeskonnakaaslastega teiseks.

Pärast üheksat järjest võidetud maailmameistritiitlit rallisõidust tüdinenud Loeb proovib tänavu kätt kereautode MM-sarjas ehk WTCCs. Möödunud nädalavahetusel peetud hooaja avaetapil lõi ta ka selle maailma ukse jalaga lahti: Marokos oli mees esimesel võistlussõidul teine ning teisel esimene. Loeb on vaid punkti kaugusel sarja liidrikohast, mida ta läheb jahtima täna Prantsusmaal Paul Ricardi ringrajal algaval teisel etapil.

Kõik automehed pole aga sugugi olnud nõnda edukad alavahetajad kui Loeb. Meenutame kas või Kimi Räikköneni flirti rallimaailmaga!

Vormeliässad rallidel

Pärast N-grupi masinal saavutatud kolmandat kohta kodusel Soome rallil otsustas Kimi vormelikiivri varna riputada ning üritas kaardilugeja Kaj Lindströmiga puude vahel kihutada.

Kõik, kes on mõne F1 etapi raadiosidet kuulnud, teavad, et Jäämehele ei meeldi, kui keegi talle juhiseid kõrva sosistab. Eluaeg üksinda kokpitis istunud Räikkönen ei suutnudki kaardilugejaga harjuda. Kaks hooaega ja 20 MM-etappi hiljem otsustas soomlane vastu võtta Lotuse vormelitiimi pakkumise naasta ringrajasporti. Ralli MMil jäi tema parimaks saavutuseks viies koht.

Kõige kiiremaid aegu rallimasinal ei näidanud ka Robert Kubica, kellele oli sõit rohkem hobi. Vahetult enne 2011. aasta vormelihooaega, kui ta pidi olema üks favoriite, osales poolakas Andorra mägedes peetud rallil, kihutas seal juba esimesel kiiruskatsel rajalt välja ja lömastas käelaba. Ränk vigastus tõmbas tema F1-karjäärile kohe kriipsu. Pärast pikka taastusravi kuulas mees aga taas kiirusedeemoni sosinaid ning otsustas uuesti ralliautosse istuda.

Möödunud aastal suutis Kubica teda siiani vaevava vigastuse kiuste võita WRC2 sarja, kus tänavu osalevad ka neli eestlast eesotsas Ott Tänakuga, mis avas ukse kõige kõrgemasse rallitippu. Kuid seni pole ta maailma parimatega võisteldes suutnud leida kompromissi kiiruse ja teel püsimise vahel: nelja etapiga on mehel kirjas kolm katkestamist ning üks 24. koht.

Motikalt vormelisse?

Loebiga võrdne multitalent võinuks olla Itaalia mootorrattalegend Valentino Rossi. Algselt reklaamitrikina Ferrari vormelisse istunud mees näitas eelmise kümnendi keskel toimunud testisõitudel lausa nõnda konkurentsivõimelisi aegu, et kui Felipe Massa 2009. aastal hooaja vigastuse tõttu varakult lõpetas, pakuti tühja istet tsiklil seitse MM-tiitlit võitnud itaallasele.

Rossi lükkas aga pakkumise tagasi, sest ei soovinud motikahooajaga riskeerida. Üldse kisub mehe süda ringraja asemel kiiruskatsetele. "Ma armastan rallit palju rohkem," on Rossi öelnud, miks ta eelistab hobikorras vormelisõidu asemel puude vahel kihutada.

Vormelimaailm nutab taga karismaatilist talenti, aga ralliässad juubeldavad – kruusal on Rossi aeglane ja tippudele konkurentsi pakkuda ei suuda