Auto-Moto uudised

Kes maksab, kui ralliauto majas maandub? (23)

Viljar Voog, 27. mai 2014 07:00
AVARII: Kui kaugelt vaadates paistab, et väike Fiesta sai rohkem kannatada kui maja ise… Foto: Mark Aleksejev
Sada kilomeetrit tunnis mööda kruusaseid metsaradu kihutada ei ole just maailma turvalisim spordiala. Kui tavaliselt seavad rallisõitjad sellega ohtu vaid enda ja kohaliku floora, siis mis juhtub, kui auto tabab puu asemel puudest ehitatud maja?

Möödunud nädalavahetusel peetud Harju ralli kuuendal kiiruskatsel kaotas Sander Siniorg oma Ford Fiesta R2 üle kontrolli ja lõpetas ninapidi vanas talumajas. Kuigi väliselt paistis, et kannatajaks pooleks oli vaid masin, siis lähemalt uurides selgus, et ka maja oli hoobist nihkesse läinud.

Samal teemal

"Kui ma sinna kohale sõitsin, siis igasugused mõtted käisid peast läbi. Mõtlesin, et äkki saan peksa," meenutas ralli direktor Tarmo Rühka, kuidas ta hiljem sündmuspaika üle vaatama läks.

Vihaste kohalike asemel ootas meest ees aga tore noorpaar. Selle asemel, et rusikaga viibutada ning tuld ja tõrva pritsida, aitas juristiharidusega paari naispool Rühkal lausa kindlustusaktigi koostada. "Au ja kiitus ja müts maha," oli mees tänulik, et inimesed said aru – rallidel ikka juhtub.

Autospordiliidu pressiesindaja Margus Kiiver selgitab, et kuigi harilikult on kohalike elanike pretensioonid rallide suunas seotud mõne katki läinud aknaga, käib asi alati samamoodi: "Tegelikult on see hästi lihtne protseduur: võistluste juht käib kohapeal, räägib kohalike elanike ja maja omanikega, informeerib neid, et see on nüüd kindlustusjuhtum ja nemad katavad kulud, ning sealt edasi lähevad edasi juba täiesti tavalised kindlustusprotseduurid.

Autospordiliidul on sõlmitud kolmandate osapoolte kindlustus ja see maja oli seekord siis see kolmas osapool," lisab ta.

Aga ometi kaasneb kogu kindlustusprotsessiga piisavalt närvikulu ja kannatajad ei taha enam mitte kunagi ühtegi ralliautot näha? Rühka: "Nad ütlesid, et kui asi viibima hakkab, siis järgmine aasta me seal sõita ei saa, aga kui kõik kiirelt korda saab, siis oleme oodatud."

Tänavu esimest korda peetud Harju ralli juhi sõnul ta väledust ka lubas ja vastav paberimajandus on juba töös.

Kes arvab aga, et avarii teinud Siniorg kogu kremplist puhaste paberitega pääseb, see eksib. Iga piloot peab muretsema iseenda, kaardilugeja ja oma auto pärast ning spordialal, kus oht metalli väänata on iga kurvi taga, kulutab juba eelmainitu kindlustaminegi pea poole ühel etapil osalemise eelarvest.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee