Korrus3 korraldab täna Solaris keskuses maadluspäeva.Foto: Korrus3
Spordiblogi
30. mai 2014, 11:44

Martin Plaser | Uusi maadlejaid tasub õngitseda kaubanduskeskusest (1)

Kehtna liud 2014 oli Korrus3 meeskonnale edukas. Kümme osalejat võitsid kuus medalit. Need, kes tahavad võita, teevad selle nimel tööd. 2015 Kehtnas kohtume taas. Kuigi Kehtna Liud pole veel suur rahvusvaheline võistlus ja tase on pigem sobiv lastele, sain ka ise paar head matši peetud.

Üle-eelmine nädal kirjutasin ühest väiksekesest, kelle tatt ja pisarad olid nii mõnegi tähelepanus. Võin teile öelda, et ta ei loobunud, tegi harjutuse läbi, tegi teist korda ka ning rääkis sellest kõigest hiljem õhtul Korrus3-s oma isale, kes tundis ilmselgelt rõõmu, et poisil õnnestus enda arengus edasi minna.

Täna olen Korrus3 maadluspäevaga Solarise keskuses. Kaubanduskeskus on omaette väljakutseks. Keskuses on sagimist. Inimesed tõttavad aatriumis. Mõni viidab aega, mõni veedab aega, mõnel pole aega ja lippab otseteed läbi keskuse, sest buss väljub loetud sekundite pärast.

Solaris on kesklinnas, üle tee asub Reaalkool, kus väike grupp poisse on sügisest saadik tasapisi oma maadlusoskusi edendanud. Sügiseks ennustan kahte gruppi maadlejaid, kokku enam kui 20 1.-4. klassi lapsega.

Olen mitmel korral kaubanduskeskustes maadluse tutvustamiseks korraldanud avatud maadlusmatiga demopäevi. Otsesed trennitulijate numbrid puuduvad. Tõenäosus, et just see päev satub kohale keegi, kes kohe valmis trenni tulema, on väike. Küll aga viib see paljudel mõtted trennimineku peale. Vaatamata lõplikust spordiala valikust on üldiseks boonuseks tervem laps.

Tihti on vanema generatsiooni rahvale laste mitteaktiivsuse sünonüümideks: mängib telekamänge, hängib keskustes, logeleb teleka taga jne. Miks mitte panna võrgud välja ja püüda mõned logardid kaubanduskeskusest kinni?

Mismoodi hõivata lapse tähelepanud ja arendada temas aktiivset tegutsemismeelt, see on paljude töö ja leib. Maadlus oma olemuselt haarab kaasa. Mängud, millega tutvustame maadlust, viitavad omavahelisele jõukatsumisele. Peab võrdlema, peab mõõtma ja tähistama. Parimatele oleme välja kaubelnud auhinnad. Sponsorite leidmine ei ole lihtne. Olen sellest ka varem rääkinud.

Solaris keskus Tanel Tatteri juhendamisel võttis Korrus3 demopäeva keskuse plaanidesse, sest usub tegelemisesse lastega. Võibolla usub ta ka eakatega tegelemisse, kuid see pole hetkel teema. Eakate päevakodu maadluspäev oleks lahe vaadata, et kuidas kark alt lüüakse või kellele kunsthambad parukasse kinni jäävad, kuid eakatele tuleb jätta nende väärikus ning anda mängumaa lastele.

Võiks arvata, et auhindadeks ettevõtte logoga nänni on lihtne. Tegelikult mitte. Reklaamieelarved on piiratud. Oma meeneid jagatakse "tunnustatud ja väljakujunenud suvesündmustel", "peame kurvastusega teatama, et meie sihtrühm... " jne vastused.

Võiks ju arvata, et jagan ettevõtte logoga särke, märke, kleepse ja kõike muud, mis viiks ja teadvustaks olemasolu. Igatahes panid õla alla Premi, Viking Line, Caparol, Skypark ja Solaris. Minu asi on nüüd välja mõelda siduvad, haaravad, kaasaviivad ja piisavalt väljakutsuvad mängud, et need kõik heade toetajate antud asjad rahvale Solarises välja jagada!