KAHJU: Karl Kruuda katkestas Itaalias esikohalt. Foto: Mati Hiis
Viljar Voog 7. juuni 2014 09:00
Ott Tänaku, Egon Kauri ja Martin Kanguri Sardiinia ralli esimene päev kulges üle suurte kivide ja kändude. Kõik oleks võinud päästa Karl Kruuda, kes WRC2 arvestuses rallit juhtis, ent päeva viimasel kiiruskatsel purunes ta auto vedrustus ning mees pidi katkestama.

Sardiinia MM-ralli stardis oli neli Eesti rallipilooti ning kõik WRC2 klassis, mis lubas põnevat ja võrdset võistlust. Tutkit!

Kuigi piloodid andsid endast parima, et võidu sõita, langesid eestlased üksteise järel probleemidega rivist. Esmalt kaotas Tänak päeva esimesel kiiruskatsel roolivõimu ehk ta pidi kurvilistel Itaalia mägiteedel autot musklite abil õigesse suunda keerama.

Järgnevalt tõrkusid mehel turbo ja diferentsiaal, sõidu ajal põrus lahti pagasiluuk ning kui läksid katki ka kaks rehvi, keeras eestlane auto viiendal kiiruskatsel raja kõrvale ja katkestas.

Järgmine ebaõnnesõdur oli Egon Kaur, kes alustas päeva poodiumikonkurentsis. Temagi suurimad mured tekkisid Tänaku päeva lõpetanud viiendal kiiruskatsel, kus mees pidi tegelema kolme(!) purunenud rehviga ning kaotas parimatele kolm minutit.

Kui mees lõpuks päeva viimase kiiruskatse finišisse jõudis, olles vahepeal lõhkunud veel ühe rehvi, tõdes ta vaid ohates: "Kõik läksid katki täiesti sirgel teel."

Võrreldes teiste eestlastega, oli Martin Kanguri päev lausa roosiline. Ainus, mis tema sõitu häiris, oli eelviimasel katsel purunenud rehv, mis hakkis auto keredetaile, ning pidevad probleemid mootori ülekuumenemisega.

Kõige suurem langus tipust põrgusse oli saatusejumalatel varuks aga Karl Kruudale: neljandal kiiruskatsel klassi liidriks tõusnud mees oli kinni esikohas, kui päeva viimasel katsel purunes tema auto vedrustusdetail ning ta pidi katkestama.

Täna on kõik Eesti piloodid taas stardis. Kangur alustab WRC2 arvestuses 8., Kaur 9. ning katkestusminutitega kukkus Kruuda 10. kohale olles klassiliidrist maas 9.44,9 ning lähimast rahvuskaalasest 3 minutit. Tänak, kellel jäi lõpetamata lausa viis kiiruskatset, kaotab juba ligi pool tundi.

WRC tasemel on rallit juhtimas Jari-Matti Latvala 22,4 sekundiga Sebastien Ogieri ees. Läänemeresoomlastel oli aga vaatamata temale halb päev, sest Mikko Hirvoneni Ford põles maha ning Juho Hännineni keeras oma Hyundai esikohalt katusele.