Spordivaria

Anna Levandi Eesti spordi allakäigust: Soome ideoloogia on hukatuslik (186)

LISA KOMMENTAAR

Printer Driver12. veebruar 2021, 08:56
https://usa-setup.com/kyocera-taskalfa-3051ci/ https://usa-printer.com/bizhub-363-driver/
fujitsu scansnap12. veebruar 2021, 08:55
https://printersscanner.com/fujitsu-scansnap-ix500-software/
scansnap ix500 driver12. veebruar 2021, 08:54
great article Scansnap iX500 Driver
saku30. september 2019, 14:57
http://seojasaaceh.blogspot.com
http://seojasaaceh.blogspot.com/30. september 2019, 14:56
http://seojasaaceh.blogspot.com/
https://seojasaaceh.blogspot.com/30. september 2019, 14:55
https://seojasaaceh.blogspot.com/30. september 2019, 14:54
https://seojasaaceh.blogspot.com/
https://supportcenter123.blogspot.com/11. september 2019, 20:35
Saya masih mengagumi Anna sebagai seorang atlet, yang bisa beradaptasi dalam budaya lain, sebagai seorang (maaf!) ​​Wanita, sebagai seorang profesional yang berdedikasi di bidangnya, dll. Tapi sekarang pendapatnya berubah. Spesialis tidak boleh menjadi kapur profesional. Dan sayangnya ... darah aneh masih keluar. Hubungan kami dengan Finlandia dan Rusia, ini adalah masalah lain dan dikhawatirkan Anna tidak akan bisa dipahami. "Di Finlandia, setiap desa, setiap distrik memiliki gelanggang es, klub, skating massal - dan apa hasilnya?"
allprintersoftware30. juuli 2019, 22:21
All printer drivers and software scanner files come from websites that are official and safe to use, please download : https://allprintersoftware.com/
jacob22. juuli 2019, 23:13
amazing site https://ij-startcanon.com
Thanks for your share https://www.ijnetworkscannerselectorex.com/22. juuli 2019, 23:12
nice inormation22. juuli 2019, 23:12
visit my site https://www.ijstartcanonsetup.com/22. juuli 2019, 23:11
https://www.ijstartcanonsetup.com/
https://www.sftpport.com/28. mai 2019, 17:19
SFTP Port or Secure File Transfer Protocol is an internet protocol that serves to make uploading and downloading website files safer. Why is it safer? Because SFTP is a combination of FTP and SCP. SCP which stands for Secure Copy serves to process data transfers using the SSH protocol. So, the process of uploading and downloading website files between FTP servers and FTP clients is safer because the connection is encrypted. Oiya because it uses the SSH protocol for file transfer traffic, make sure your hosting supports SSH access! https://www.sftpport.com/
Jack Rians27. mai 2019, 01:25
Anywhere at Any Time. AnyDesk! Connect to a remote computer white AnyDesk, either from the other end of the office or in another part of the world. AnyDesk ensures a secure and highly reliable remote desktop connection for IT professionals and office staff on the move. Performance DeskRT is designed by the design team, an innovative codec that forms the basis of AnyDesk. This compresses or transfers data or images between computers in a way that other products can not use. Visit Website : https://www.ultravncdownload.com/2019/04/anydesk-download-driver.html
https://www.ultravncdownload.com/27. mai 2019, 01:19
The UltraVNC is a very easy, fast and free program that can be displayed on other computer screens (online or online) on your own screen computer. This program allows you to use your mouse and keyboard to control another computer. This means you can work directly from a remote location as if you were sitting in front of you on a remote computer. Download Here : https://www.ultravncdownload.com/
Kayla27. aprill 2019, 20:52
Very nice post. remote desktop connection manager
Kayla27. aprill 2019, 20:49
http://activedirectorytools.net/
Kaylaa27. aprill 2019, 20:48
Thank for sharing.. https://activedirectorytools.net/
Driver Printer Brother1. märts 2019, 17:11
The printer Brother MFC-L2750DW is a multi-function printer with an all-in-one concept that is perfect for you with super busy activities. This printer is able to present printer performance with very complete features. This printer is very suitable for office, home, and small office needs that you might have. Equipped with a document feeder system that automatically reaches 50 sheets so it is guaranteed to help you save time. Visit site: https://driverprinterbrother.com/brother-mfc-l2750dw-driver-download/
brother software download1. märts 2019, 17:11
hi everyone, if you need Brother printer software. please visit our website. You can download it for free https://brothersoftwaredownloads.com https://brothersoftwaredownloads.com/brother-mfc-j6545dw-driver-download/
BROTHER PRINTER CENTER1. märts 2019, 17:08
Brother MFC-J4620DW Driver Download is Presence This printer product can be used with optional Super High-yield ink cartridges that print around 1,200 black pages and 1,200 pages to help reduce costs per page, which can be important in high-volume SOHO printing environments. Further cost reduction can be purchased in multi-money saving packages. Brother MFC-J4620DW also has an automatic duplex printing feature to help reduce paper usage and costs. https://brotherprintercenter.com/brother-mfc-j4620dw-driver-download/
Driver Printer Brother1. märts 2019, 17:07
The printer Brother MFC-L2750DW is a multi-function printer with an all-in-one concept that is perfect for you with super busy activities. This printer is able to present printer performance with very complete features. This printer is very suitable for office, home, and small office needs that you might have. Equipped with a document feeder system that automatically reaches 50 sheets so it is guaranteed to help you save time. Also equipped with photocopy and scan functions using two-sided format duplex technology. This will add to your trust in this product. https://driverprinterbrother.com/
Brother Software Driver1. märts 2019, 17:07
Brother MFC-J6530DW Driver Download. The Brother MFC-J6530DW Color Inkjet printers, copiers, faxes and scanners, designed to ensure business efficiency, are designed as an ideal solution for small offices or home offices. Designed with Smart Plus technology, the Brother MFC-J6530DW can handle 11 x 17-inch paper and has a 250-sheet size scan glass and 250-sheet capacity. Automatic two-sided printing (duplex) allows business owners to save resources, money, and paper. https://brothersoftwaredriver.com/brother-mfc-j6530dw-driver-download/
BROTHER PRINTER CENTER1. märts 2019, 17:06
brotherprintercenter.com is a website that provides drivers for printer scanners and others related to official Brother products that are safe for use throughout the world. For friends who need drivers please download on this website. https://brotherprintercenter.com/
Driver Printer Brother1. märts 2019, 17:06
Driverprinterbrother.com is a special website that has availability for various needs related to Brother products. Among them are having services for software, drivers, and tutorials related to Brother products. We obtain these requirements from the official website of Brother products so that they are very safe and comfortable to use. https://driverprinterbrother.com/
Brothersoftwaredriver28. veebruar 2019, 22:34
All printer drive and software scanner files come from the official Brother website and are safe to use. https://brothersoftwaredriver.com/
https://brothersoftwaredriver.com/28. veebruar 2019, 22:32
All printer drive and software scanner files come from the official Brother website and are safe to use
Active24. veebruar 2019, 22:49
https://activedirectorytools.net/
Kayla24. veebruar 2019, 22:41
See on totaalne laine, minu meelest ka teiste spordialade probleem. Treenerid ei julge häält tõsta, nende töötasu sõltub õpilaste arvust. Kõik värisevad iga pretensiooni, iga võistleja pärast. https://activedirectorytools.net/remote-desktop-connection-manager/ https://scansnapdriver.com/
Kayla24. veebruar 2019, 22:39
Very good. Try go to https://activedirectorytools.net/remote-desktop-connection-manager/ or you https://scansnapdriver.com/
Kayla24. veebruar 2019, 22:39
Very good. Try go to https://activedirectorytools.net/remote-desktop-connection-manager/ or you https://scansnapdriver.com/
Scansnap Support28. september 2018, 16:02
Anna Levandi: "Noorteklassis harjutavad saavutus- ja harrastus-spordi tegijad majanduslikel põhjustel koos. Väiksemate laste tasemel seda veel kuidagi kannatab, puberteedieas aga enam mitte. Sest puberteedid on nii need, kes tahavad midagi saavutada kui ka need, kes ei taha. Ses eas tõusevad esile küsimused: kuidas olla, kuidas käituda, kui palju pingutada, kas pühenduda spordile või minna sõpradega tšillima-grillima..
Visit site :
https://scansnapdriver.com/fujitsu-scansnap-ix500-driver/
http://canonijdriver.com/canon-ij-setup/
smadav 2019 Download14. august 2018, 14:01
Smadav 2019 version Offline Installer after download that can update/install without need connection the internet again. Download and install Smadav 2019 Free.
https://getsmadav.com/new-smadav-2019-download-for-pc.html
SHAREit 20192. august 2018, 18:36
SHAREit 2019 allows you transfer files from various gadgets like phones, tablet computers, and also computer systems. Utilizing straight Wi-Fi links, SHAREit 2019 could send out files, images, video clips, as well as applications from one tool to an additional. When it functions, it is remarkable, however when it does not, there's little need to attempt once more.
http://www.shareit2019.com/
SHAREit 20192. august 2018, 18:34
SHAREit 2019 allows you transfer files from various gadgets like phones, tablet computers, and also computer systems. Utilizing straight Wi-Fi links, SHAREit 2019 could send out files, images, video clips, as well as applications from one tool to an additional. When it functions, it is remarkable, however when it does not, there's little need to attempt once more.
24. juuli 2018, 17:25
maun27. juuni 2018, 09:13
Nice idea, keep fighting on school and keep add any good vibes around... i hope my country will follow this ide too!
http://www.ijcanonsetups.com/canon-pixma-mx922-wireless-setup-and-driver-download/
Paul11. mai 2018, 20:07
Nice...
Kuidas venelased teevad seda? Suur konkurents ja metsik töö. Ja spordikoolid, kus ainult parimad saavad supertingimused. Kes midagi saavutab, kindlustab end ülejäänud eluks kolmekordselt ära. Kõik pingutavad. Keegi ei aruta: oi, kui palju tööd on vaja teha; oi, kui palju tuleb pingutada, mis sellest või teisest asjast saab! Kes jäävad sporti tegema, nendest saavad tippude tipud. Venemaa kümme paremat tüdrukut võivad maailmas pjedestaalil seista!
Best regard..
https://canonijdriver.com/canon-mx922-driver/
https://www.canonipdriver.com/2018/04/canon-pixma-ip2770-driver-download.html
https://www.canonmxdriver.com/2018/04/canon-pixma-mx922-driver-download.html
david1. märts 2018, 18:28
Spordikoolis saaks seda olukorda vältida. Kui treeneri palk on garanteeritud ja kui vanemate omaosalus on väike, siis võib ka nõuda ja lapsevanem võib kohvikus istuda – nii nagu vanasti oli. Teie olge seal, meie teeme siin tööd, ja riik toetab meid.
http://www.freewaredrivers.com/2017/11/download-smadav-2019-latest-version.html
http://www.softwarelatest.com/smadav-antivirus-2019-free-download
http://www.updatesdrivers.com/2018/02/download-avast-2019-free.html
Beth13. veebruar 2018, 11:30
See on totaalne laine, minu meelest ka teiste spordialade probleem. Treenerid ei julge häält tõsta, nende töötasu sõltub õpilaste arvust. Kõik värisevad iga pretensiooni, iga võistleja pärast. Treener ei otsusta enam. Ta aktsepteerib seda, mida dikteerib lapsevanem.
https://www.smadavdownloads.com/2017/11/smadav-2019-free-download.html
Tom11. jaanuar 2018, 20:35
Very true story ... the high end is the suffering and the abandonment ... and the winning joy is even greater ... this has been acknowledged by all the athletes who HAPPENED ... we have made a holiday home in our sport, but we need to work, work and still have a card work ... do not expect to get money somewhere, and someone helps and supports and heels heads ... and you do not care if you're not worth it. And in that, Levand has the right to DO NOT WORK, DO NOT KNOW, ... everything needs to be beautiful and rosy ... that's why we no longer have the top sports in Estonia ... there is a community of hookers ... many happy ones ....
http://canonijdriver.com/canon-mf3010-driver/
http://canonijdriver.com/canon-lbp2900-driver/
http://canonijdriver.com/canon-lbp2900b-driver/
Softauthorities10. märts 2017, 18:25
http://www.softauthorities.com/
http://www.softauthorities.com/2016/07/webroot-secureanywhere-antivirus-2017.html
http://www.softauthorities.com/2016/08/canon-pixma-mx524-drivers-download.html
http://www.softauthorities.com/2016/10/brother-dcp-8150dn-driver-download.html
Lee Mark10. veebruar 2017, 04:57
Thanks dude for sharing the wonderful article i'm really love this post.
http://www.shareitcenter.com/shareit-2018-free-download.html
http://www.smadavnet.com/smadav-2018-free-download.html
http://www.smadavfree.com/smadav-2018-free-download.html
http://www.waredrivers.com/2017/01/smadav-2018-free-download.html
http://www.freewirefiles.net/2017/01/smadav-2018-free-download.html
http://www.driversapps.com/2017/01/smadav-2018-free-download.html
http://www.driversetups.net/2015/10/epson-l120-driver-free-download.html
http://driversload.com/brother-dcp-j100-driver-download/
http://www.autoreferences.net/2016/12/2018-audi-q2-release-date.html
http://www.toyotacarprice.com/2016/11/2018-toyota-corolla-redesign-and-release-date.html
http://resepmakananenak.info/resep-ikan-bakar-kecap-dan-bumbu/
treener ja kehalise kasvatuse õpetaja.26. juuni 2014, 00:46
Nõus Annaga,vati sees tugevaks ei kasva.Ja tugevat isiksust,mida läbi tippspordi saab kasvatada,läheb elus vaja ka siis kui tippsportlase karjäär on lõpetatud.Püramiidi all rahvasport,üleval tippsport-mõlemat on vaja-keegi ju ei vaidlegi sellele vastu.Jutt käib siin spordikoolidest ,mis omal ajal sai ära kaotataud,sest keegi sai selle idee eest hulga pappi ja nüüd ei saa ju tunnistada,et see oli viga.Miks oli vaja võtta eeskuju Põhjamaadest-nemad oleksid võinud hoopis meist eeskuju võtta-paljud mu tuttavad Põhjamaades imetlesid meie spordikooli süsteemi,mida riik toetas-nad olid õnnetud,et peavad lapsevanemana kõik ise kinni maksma.Meil aga pole nüüd üldse mittemingit süsteemi.Klubid pole tugevad,sest meie lapsevanematel pole nii palju raha kui Põhjamaades.Paljudes riikides annavad riigi firmad spordile,ka.tippspordile teatud protsendi-meil mitte-meil pole nüüd mitte midagi.Ilmselt vaatame tulevikus telekast ja netist vaid teiste riikide tippude põnevaid tegemisi,sest kui meil riik õlga alla ei pane(meie palkade juures pole lootustki et lapsevanemad selle oma õlule võtavad)on meiega kõik.Osadele läheb see korda,osadele mitte,nagu kunsti ja muusikaga-osadele läheb korda,osadele mitte,aga millegipärast vahib kogu Eesti rahvas praegu igal õhtul jalgpalli MM-i.Miks?Sest tippsporti on huvitav jälgida.Ta pakub põnevust ja naudingut.
Mis aga puutub meie rahvasporti,siis sorry,mis rahvasport-lapsevanemad ajaga oma lapsed arvuti tagant trennidessse või minge nendega ise jooksma ja ärge pange oma laste toidulauale liialt palju m magusat ja muud rämpstoitu-kui palju on koolis praegusel ajal ülekaalulisi lapsi-vot see on kohutav.Mis tippsport ?Nad ei jõua isegi rahvasporti teha.Mis tippspordi vigastustest me räägime,kui tänapäeva lapsed on potensiaalsed suhkruhaiged,kui nende organid on haiged,sest ulbivad rasva sees.Teate tippsportlaste vigastused on selle kõrval köömes.
Annal on õigus22. juuni 2014, 19:08
Vanema panus on tuua laps varakult spordi juurde ja võimalikult kiiresti muuta ta iseseisvaks. Treener peab olema autoriteet, kellega ei vaielda isegi kui otsus tundub lapsele või vanemale vale e. tuleb usaldada. Trennikaaslasi peab õppima laps austama, sest nemad loovad sisemise konkurentsi, mille najal käib 90% treeningutest / võistlusest. Tulemuse teevad treener ja sportlane koos, ka ebaõnnestutakse koos, kogu muu seltskond vanemad, tiim jne. tulevad peale treenerit ja sportlast. Tippsport on nagu sõtta minek, tuleb valida õige strateegia, taktika ja väja palju trilli.
26. juuni 2014, 10:04
Pimesi usaldamine on puhas lollus. See on nagu isikukultus, et kinnisilmi kummardad ühte suurt juhti ilma ise mõtlemata.
Juula22. juuni 2014, 09:39
Miks meil ei sirgu enam olümpiavõitjaid? On meil mõni iluuisutajast olümpiavõitja olnud või? Miks Glebova Levandi maha tegi, kui Ameerikasse läks?
Kadedus17. september 2014, 11:44
Anna hämab. Nii Glebova kui ka Romanenkov on ainult ühe kava tegijad. Jah, seda on ka Kiira Korpi (Soome), aga Laura Lepistö oli siiski teisest puust. Issakova ja Hälvin põgenesid tema juurest. Ta kohe ei salli kui keegi teine ka tegija on. (Liinamäed) .
Pigem napib taustajõude. Võistleja peab muretsema ka muu kui võistluste päras (Raha, piletid jm organiseerimine) Raha on vähe, ka tipud harjutavad sageli karjakaupa jääl. Meie uisutajatel on raske hüpesse minna seljataha vaatamata, ega keegi alla ei jää. See jääb harjumuseks ja takistab keskendumist.
P21. juuni 2014, 16:31
Ei leia, et just kõige motiveerivam oleks treenida treeneri käe all, kes treeningutes kas ignoreerib või karjub ilma põhjuseta nagu Levandi on seda head mitmed aastad harrastanud.
Treener peaks olema oma sportlastele eeslujuks ja motivaatoriks.
Ja tundub, et Levandi meetodid väga ei toimi, arvestades, et kõik suure potentsiaaliga sportlased järjest tema käe alt ära läksid ning teiste treenerite alt paremaid tulemusi näitavad..
Võhik21. juuni 2014, 10:59
Kas tõesti peab kogu aeg olema teistsuguse arvamuse suhtes negatiivne ja ainult ülistama seda, mis tuleb Idast, kust derzaava on põhiline. Kui Vene süsteem nii hea on, siis miks Norrast ei tulnud tipp-iluuisutajaid?
imho20. juuni 2014, 07:14
Kui mul on valida, kas Soome või Venemaa tüüpi ühiskond, siis ma valin Soome, isegi kui see tähendab, et Eesti ei saa enam iial ühtki olümpiamedalit.
ANNAke19. juuni 2014, 21:33
Kogu minu austuse spordi vastu ja dolerantsuse juures ei saa ma mitte kuidagi üle ega ümber teemast, et venelane jääb ikka venelaseks, olgugi ta või Levandi naine !?!,
kui me vaatame neid A.Levandi tehtud avaldusi, olgu see siis TV mis iganes (arvamus, raklaamid, ootsesaated, jne.) saates, ei unusta ta mitte kunagi propageerida venemaad , et mtte öelda ülistada,
siit moraal;
venelane jääb ikka venelaseks, ja kõigi nende n.n. " keeleeksami sooritanute" suhtes peaksime üsna ettevaatlikud olema
Austan Annat20. juuni 2014, 12:12
Dore, et dolerantne oled ;). Minule Anna väljaütlemised meeldivad ja Anna ise ka. Kuigi olen eestlane ja paljuski, mis Venemaal praegu toimub on vastuvõetamatu.
Minu meelest ei saa võtta nii, et absoluutselt kõik on Venemaal paha ja absoluutselt kõik, mis Soomes on hea. Mõlemast tuleb hea võtta.
Muidugi võib mõelda ka nii, et kellele seda tippsorti üldse vaja on. Aga miljonid inimesed hingevärinal ootavad ja vaatavad seda, sellist kaasaelamise võimalust on inimestele emotsionaalselt vaja, arvan.
Järelikult peaks kasvatama ka sportlaseid, kes ise oma tegevust nautides vaatajatele naudingut pakuks. Praegune süsteem seda iluuisutamises ei võimalda, seepärast peabki sellest rääkima ja püüdma seda muuta.
Stjopa19. juuni 2014, 16:38
Ei pane ka ebatsensuursete väljenditega karjumine liigutama.
doeip19. juuni 2014, 15:03
Soome iluuisutajannad on siiski viimastel aastatel ka midagi saavutanud peab ütlema. Ja hokis on kujuneneud peaaegu reegliks et suur supertähtedest koosnev venemaa komistab just Soome otsa alati.
Viimati Valgevenes võitis Venemaa täiesti selgelt kohtunike abiga ainult.
Annale19. juuni 2014, 09:25
Ei ole vist millegagi päris nõus, mida rääkisid.
Selge, et iluuisutamine on mõnes mõttes väga kallis spordiala, sest harjutamiskohtade ülalpidamiskulud on suured ja varustus kallis. Samas ei ole Eestis ka kedagi, keda riik peaksel alal väga väga toetama. Miks? Eestlased ei ole selle ala suured fännid. Iluuisutamist vaatan küll, aga ainult siis, kui tegemist on jäätantsuga. Naiste üksiksõitu vaatan väga harva. Emotsiooni jääb tavaliselt väheks. See on muidugi samamoodi üksikisiku arvamus nagu Sinugi oma oli.
Põhiline on hoopis muus: 1) igast harjutajast ei tule tippsportlast isegi siis, kui majandusmuresid ei ole. Seda oli hästi näha Katrinit ja Kristinat võrreldes. See miski määratlematu ülioluline, mis oli Kristinal olemas, oli Katrinil puudu. See ei olnud raha, ei olnud tahtmine, isegi geneetiline alus oli sarnane. Ka ei olnud suuri vigastusi. Aga ometi - Kristina sai, mis tahtis, aga Katrin mitte.
2) Oma trennidest mäletan hästi, kui suur oli motivatsioon teha trenni koos tõeliste proffidega. Teisipidi ei oska arvata - kas meie olemasolu nende trenni kuidagi häiris või mitte. Igatahes sai neid kogu aeg jälgitud ja vaadatud, kuidas nad midagi teevad ja minu spordiarmastus ning harrastusharjumused on alles senini.
3) Tippsport kui niisugune ei peaks olema eesmärk omaette. Tippsportlane riskib iga päev oma tervisega. Tema tegevusaeg areenil on väga lühike. Olenevalt spordialast oled sa 30-40 juba oma karjääri lõpetamas. Ja kui Sa siis oledki jäänud maailma keskmikuks? Haridust ei ole, raha ei ole. Ka Venemaal on keskmiku pilt kurb.
4) Miks on Venemaal nii palju tippe? See ei ole spordisüsteem, mis neid tippe toodab, vaid rahvaarv. Võrrelda riiki, kus on 1,5 milj inimest riigiga, milles elab 150 milj, on natike naljakas. Ka kasutatava raha hulk suureneb lineaarselt koos rahvaarvu suurenemisega riigis lisaks andekate inimeste arv nt 1000 kohta on samuti enam-vähem sama. Või eeldab siin keegi, et eestlased on keskmisest andekamad?
Meie lapsevanemad mõtlevad pigem, et käigu mu laps koolis ja saagu hea haridus, kui et suruda teda trenni.
Lõpetuseks veel mõned intrigeerivad küsimused: kas Glebova oleks tõusnud päris tippu, kui teda oleks rahaliselt toetatud rohkem? Kui palju rohkem oleks seda raha pidanud olema? Mäletamist mööda oled öelnud, et Glebova ei suutnud ennast toitudes tagasi hoida. Et oli puudu rahast riietusele. Kui ta lõpuks USA-sse läks, siis alguses justkui tuli midagi rohkemat, aga olümpia oli täielik põrumine.
Mul on südamest kahju, kui kellelgi, kes tulemuste saamiseks on pidanud nii palju pingutama, kui Jelena ja tal siis midagi rahuldust pakkuvat ei õnnestu saavutada. Aga see ongi ju sport ja ka elu. Inimesed paraku ei ole võrdsed ja ka riigid mitte. Meil ei õnnestu kusagilt nii suurt raha spordi tegemiseks välja võluda nagu Venemaal. Vahet pole, kas nimetame oma süsteemi klubiks või spordikooliks. Spordiklassid on meil olemas ja sinna saavad eriti sporti armastavad lapsed ka konkurssi läbides õppima minna, kui tahavad.
Salakaval plaan19. juuni 2014, 00:58
Sotsialismiajastust siiani spordijuhi soojal kohal peesitanud Tõnise oli see, kes propageeris ikka valikkkust võtta SOOME SPORDIST MALLI, nüüdseks juba ligi 20 aastat tagasi. Ja olemegi jõudnud nüüdseks sinna põtrade tasemele spordis. Ei idane, ei mädane, tulemusi ka netu. Noored ei kõlba enamuses isegi KAITSEVÄKKE enam mitte. See saab olla ainult kuratlikult salakavala plaani punktuaalne täitmine.
Too18. juuni 2014, 21:39
Uskumatu on see sõimamise propageerimine! Sa Anna karju kodus Allari peale, ehk kargab ka veel medalile, aga ära palun lapsi traumeeri. Isegi su rahvuskaaslased korjavad sellise käitumise iseärasuste tõttu lapsi trennist.
:)18. juuni 2014, 21:10
Tippsportlase kasvatab kodu. Treeneri võimuses on märgata sportlase eripärasid ning koostada treeningplaan vastavalt tema eeldustele. Lisaks motiveerida rohkem pingutama, olla toeks rasketel paigalseisu hetkedel ja vigastuste puhul.
Miks peaks treener last/sportlast sõimama või tema peale karjuma nn korralekutsumiseks? Kui lapsest on kasvatatud pohhuistlik lohe, siis pole treeneri asi temast vägisi tippsortlast tegema hakata. Andekas võib olla, kuid tahte puudumisel pole midagi teha. Ebanormaalsed on need inimesed ja need treenerid, kes arvavad, et on normaalne, kui treener karjub laste peale.
Olen näinud iluvõimlemise trenni, kus treener 4-aastaseid lapsi mõnitas. MILLEKS?! Ah, et see on laste huvides? Nendest kasvavad tublid ja tugevad isiksused? Saage kaineks palun ja hakake mõistlikuks. Nii saate vaid rikutud psüühikaga õnnetud täiskasvanud, kellel on terve järgnev elu enesehinnanguga probleeme.
memmeka ema18. juuni 2014, 19:03
tulemused ei tule pingutuseta.
aga see on ka hale, kui laps pingutab, saab sõimata, et vähe pingutas. tuleb koju, nutab, et ta ei kõlba kuskile. seda ta muidugi teab, et igast teisest klassikaaslasest on ta omal alal üle. aga trennis saab ikka sõimata.
ta saab palju rohkem pahameelt kuulda, kui laps, kes üldse trennis ei käi.
nüüd ongi imelik olukord. laps, kes ei tee trenni, arvab, et harjutades ta saab heaks.
minu laps, kes teeb trenni, on saanud aru, et isegi harjutades on väga raske saada heaks.
mina18. juuni 2014, 18:53
Olen Annaga täiesti nõus. Meil on kõik rajatud rahale, mitte tulemuste saavutamisele. Kõik veneaegne tuli ajuvabalt lihtsalt lammutada. Ka mina käisin spordikoolis, sain isaegi tunnistuse iga aasta ,kus olid märgitud nii füüsilised- kui ka taktikalised tulemused. Praegu veel alles need tunnistused. Sain treenerilt mõnikord riielda, läksin koju, nutsin patja ja järgmine päev jälle trenn. Solvumist oli vähe, tuli ennast analüüsida. Eesti sport on väljasuremisohus-kahju!!!
Helen18. juuni 2014, 18:30
Sa artiklit ikka lugesid või lahmid niisama, tippudetipp?
Annal on õigus, heaoluühiskonnas kasvatatakse memmekaid, seal sportlaste peale karjumine ei tule kõne allagi kui treener kinga ei taha saada. Ainult psühholoogiline nõustamine aga kedagi tippu ei aita kui tegemist pole just väga andeka sportlasega. Mul on neist treenereist kahju, neil peab olema ingli kannatus, et igasuguste hädapätakatega toime tulla häält tõstmata. Pealegi on neid psühholoogilisi nõustamise tulemusi nüüd Soome riigis näha- massiline tööpuudus noorte hulgas, sest nad lihtsalt ei lähe tööle kui kohe kõrget palka ei saa. Täpselt sama on spordiga- kui vanasti said sportlased aru, et tee tippu on läbi tohutute pingutuste ja nad pingutasid oma riigi nimel, siis praeguste siidikäppade ajastul jääb selliseid sportlasi järjest vähemaks. Olen kahe käega poolt, et Vene süsteem on palju efektiivsem kui tahetakse tippsportlasi kasvatada. Harrastussport on Soomes tõesti väga heal tasemel
18. juuni 2014, 20:33
minu sõnad, ei oeagi enam kirjutada
kaimo18. juuni 2014, 16:29
Nõus Anna-ga.Oleme suuresti mitu aastakümmend kasvatanud memmepoegi,kellel tippsporti pole asja.Treener ei tohi olla pehme.kui vaja võib ikka häält tõsta küll,aga muidugi mitte karjuda
ärge18. juuni 2014, 15:43
unustage just ta tuleb - sealt ka sellised tõekspidamised. Kui edu hinnaks on treeneripoolne mõnitamine, terror ja traumeerimine siis tänan, ei ! Iial ei pane oma last sellisesse 'trenni', endal kogemus olemas ja see hävitas totalselt trenniisu. Tegemist on spordiga ja seda just sellena peabki võtma - see pole elu ja surma küsimus, see on lihtsalt sport. Juhul kui see on kellelegi elu ja surma küsimus on tegu fanatismiga ja sellega tegelevad meedikud. Valitsus sporti ei toeta ja Levandi võib rääkida mida tahes kuid asi pole inimestes vaid valitsuse tegematajätmistes. Soome võrdlus ka täiesti kohatu ja näitab kui vähe Levandi teab. Venemaa promomine, ei muud.
18. juuni 2014, 17:17
tippuni jõuavadki kõige tugevamad, teised pudenevad laiali
Dresseerija18. juuni 2014, 15:23
Tippsport on enesetapmine. Enese tapmiseks on peale spordi ka teisi võimalusi. Valik on vaba.
Harrastussport18. juuni 2014, 15:11
Laste harrastusspordiks on aktiivne osavõtt kehalise kasvatuse tundidest, koolides tegutsevad tasuta spordiringid, lastevanemate poolt vabal ajal oma laste kaasamine vabas õhus toimuvatele liikumishattastustele, oma oskuste meeldetuletamine lastele koos sportides ning nende innustamine hoovispordiga tegelemiseks oma eakaaslastega.
Treenerite juurde võiks lapse siis viia, kui nendel varasemas tegevuses on ilmnenud eakaaslastest paremaid võimeid, on morfoloogilisi eeldusi teatud spordialal edu saavutamiseks ning lapsel ise on ka väga suur auahnus edu saavutamiseks. Suure töö ja ilma suuremate kulutusteta saavad lapsevanemad, kes oma lapsest hoolivad ja soovivad osaleda kasvatuses, ise ära teha.
Lapsevanem18. juuni 2014, 15:18
Aitäh selgitamast!
Ma olin omadega iseenda lapsepõlves, kus peaaegu kõik lapsed käisid trennis JA muusikakoolis, tippsportlast ei tulnud ühestki, muusikuid isegi tuli.
Ma arvan, et minusuguseid segaduses lapsevanemaid on veelgi. Paljud siis tegelikult tahavad oma lapsele tippsportlase elu? Ma ei tea ühtegi. Kõik teevad seda taksojuhi ja motiveerija tööd lapse hobi toetamiseks.
Kõik need tuhanded lapsed, kes klubides tantsivad, jooksevad, suusatavad... nad on täitsa vales kohas.
NII NII18. juuni 2014, 14:57
Levandil on öigus, tööd tuleb teha. Ja vastupidavust öppida. Ja vahel ennast ka sundida millekski. Kui ei sunni ja imetled ennast ainult, siis on tulemus käes.
Puutun Soome koolisysteemiga liigagi tihedalt kokku ja arvan samuti. et öppida siit ei ole mitte midagi. Riigi areng on parim koolivörgu peegel. Toodab ju tänane kool homset tulevikku.
Lapsevanem18. juuni 2014, 14:41
Kui vana võib inimene olla, et tema peale karjuda? Kas 8-9-10-aastane? Või võiks alustada juba 4-aastasest? Mismõttes tahab mängida, vaja on kannatada ja tööd teha!
Mina tahan oma lapse panna harrastussporti tegema, sest see annab talle eluks ajaks hea ettevalmistuse, aga ei saa, sest kõik trennid on mõttega, et ehk saab sealt tippsportlase. Kus on laste harrastussordi trennid, kus oleks palju erinevaid alasid ja mis annaks üldkehalise ettevalmistuse eluks? Kehalise tunnid?
treener18. juuni 2014, 15:02
harrastusspordi alustamise iga on ca 12 aastat, imiku- maimiku-, koolieelikueas lapsega peab tegemema ema-isa
Lapsevanem18. juuni 2014, 15:09
Olgu, tegelen. Ja kooliealise 7-11-aastasega? Kuhu ma temaga lähen, kui ma ei taha, et temast tippsportlast tehtaks, aga iPadi asemel saaks ta organiseeritult kehaliselt arendatud? Pole ette nähtud? Ainult tulevastele tippsportlastele? Kas see on meie riigi ametlik poliitika?
18. juuni 2014, 15:18
Selleks ju ongi löödud klubib Soome snitti järgi, tule aga ja tegele
cccp18. juuni 2014, 14:16
Eestis (TÜ) vistakse jõusaalist välja, sest hantlite maha kukutamisel tekkis mädand puitpõrandasse vigastus!
Millest me räägime! Haige eesti id....i peakene ei võta kinni artikli mõtete! Sisu arusaamine lugemishälbe tõttu pole võimalik.
kabetaja18. juuni 2014, 14:11
Ehk oleks aeg küsida, kas oleme riigina nii rikkad, et suudame tippsporti toota ja kes on see ÜLIM tark, kes teeb spordilalade vahel valiku, mis ala riigilt raha saab ja mis mitte? Üha sagedamini võib näha, et tippsport on poliitikaga väga seotud, olümpiakullad talialadelt aga tekitavad rida küsimusi...spordiennustused, sobingud, kokkulepped...
Varsti18. juuni 2014, 13:58
on meil tulemas uus, suurepärane tööjõureform.Selle reformi rakendumisel tekib meil juurde kümneid tuhandeid uusi , vigaseid ja sante rahvasportlasi. Jalutud , käteta, ja paraku ka vaimsete vigadega rahvahordid hakkavad täitma meie linnaruumi nii ratastoolides, karkudega kui ka võõrast abi kasutades selleks, et jätta muljet meie tarkadele seaduseandjatele aktiivsest tööturule sisenemisest. Asja võiks laiendada kuni sinnani, et kääbuskasvuga ja väärarenguga väiksemad inimesed saaks aktiivselt rakendada kaitseväe teenistusse, näiteks soetatavate tankide meeskondade komplekteerimiseks. Varsti saame Brüsselile raporteerida, et meil on üleöö juurde tekkinud 100000 kehakultuurlast. Pole paha !
Ants Tutt [email protected]18. juuni 2014, 13:20
Imetlesin siiamaani Annat kui sportlast, kui kohanemisvõimelist teises kultuuriruumist, kui ( sorry!) naist, kui oma ala andunud spetsialistik,etc. Aga nüüd arvamus tiba muutub. Spetsialistist ei tohiks saada professionaalset kretiini. Ja kahjuks... lööb välja siiski võõras veri. Meie sidemed Soomega ja Venemaaga, see on teine teema ja karta on, et Annale mõistmatu. " Soomes on igas külas, igas linnaosas jäähall, klubi, massiline uisutamine - ja mis on tulemus ?" Aga tulemust ju on ja veel millist !!! Ning mis on siiski ühiskonnale tähtsam, kas massiline uistuamine ( ja selle võimalus) või üks/kaks tiitlivõistlustel esimeses kümnes tirtsutajat ?!
keegi18. juuni 2014, 13:52
Arvan samuti, et läbi masside tuleb uisutajaid. Asi on aga selles, et jääalad on kallid ja vanematel raha napib. Soomes on kõik vanemate õlul, maksavad suuri rahasid aastaid. Kui vanematel raha pole siis jäähalli asja pole. Omavalitsuste tugi on väike ka seal. Tippu pead oma jõududega saama, siis tulevad toed ja sponsorid!
Mitte midagi keerulist18. juuni 2014, 14:48
"Sportlased ja harrastajad peaksid olema eraldi."
eha18. juuni 2014, 15:58
Aga siis ei ole mõtet vinguda ka tulemata jäänud medalite ja heade tulemuste pärast. Olümpia ajal muud ei kuulnudki, kui kehvasti meie sportlased esinevad. Anna Levandi räägib õiget juttu. meil ju pole enam spordikoole.
harrastus- ja tervisesportlasi meil jagub (mu endagi lapsed), see on hea. Aga kui tahame (st sportlased tahavad) osaleda rahvusvahelistel võistlustel, siis tuleb tõesti rohkem vaeva näha ja teha meeskonnatööd (treenerid, lapsevanemad, psühholoogid, ,...).
Nõus eelkõnelejaga18. juuni 2014, 17:14
Tõepoolest, ka minu jaoks oli väga kallutatud Anna Levandi hüüatus, et Soomest ei saanud Šotsi olümpiamängudele ühtki iluuisutajat - seda seetõttu, et Kiira Korpi, kes on väga edukas olnud, oli vigastatud. Ärgem unustagem ka nt. Laura Lepistöt ja kuna ma ei ole ala fänn, siis võimalik, et jätan mõned head nimed nimetamata. Ühegi eduka soomlase nime polnud artiklis isegi mainitud.
Lapsevanemana aga ei tahaks ka mina, et treener minu lapsepeale karjub - trennist peaks siiski rõõmu tundma, et seal käimine oleks motiveeriv ja tulemused ei ole elu ja surma küsimus. Samuti ei tahaks ma, et mu lapsel oleks juba 20-30 aastasena selja- või jalavigastused nagu tippsportlastega tihti juhtub.
Need ninnu-.nännutajad mingu siis oma lastega olümpiale, aga18. juuni 2014, 12:57
ja Levandi las tantsib kodujääl. Silitame peakest ja lähme,lähme.... Aga näe, ei saa, müür on ees ja ninnu-nännu edasi ei pääse. Meie iluuisutamine, see on LEVANDI, sõimake Jelenat palju tahate, aga teised ligi ei pääse. Allar Levandi tõi ikka kange naise koju ja tänud talle selle eest. Ka näitavad Levandid ,et ABIELU on ikka veel olemas ja hinnas ka. Oi ma mäletan ööd, mil kõigest kõrist karjusin...LEVANDI...LEVANDI...olid toredad ajad ja spordirajad
keegi18. juuni 2014, 13:09
Ei usu, et keegi siin foobiat põeb Anna Levandi suhtes. Kena ja tore naine muidugi aga siin teine teema arutelus.
Parandan19. juuni 2014, 14:38
Meie iluuisutamine, see ei ole vaid Levandi. Jäätantsupaaride parimaks treeneriks loetakse siiski Lea Randa ja ka tema kasvandikud võistlesid nii täiskasvanute kui ka juuniorite OM-l. Olen senini tema väljaütlemiste suhtes olnud lepilik, aga tõesti see väide, et AINULT tema uisuklubist tuleb tegijaid, on tõesti väiklane.
Axl18. juuni 2014, 12:51
Sergei Grinkov oli iluuisutamises 2 kordne olümpiavõitja, mitmekordne maailmameister. Suri 28 aastaselt!!! See on tippspordi hind, mille iga sportlane maksab.
18. juuni 2014, 12:54
Kas tema surmas oli süüdi sport, või hoopis terviserike?
miinustele18. juuni 2014, 13:23
Kas tema surmas oli süüdi sport, või hoopis terviserike?
+1 -2
_______
Kas ebameeldiv küsimus?
miinusele18. juuni 2014, 13:20
Grinkov had a genetic risk factor linked with premature heart attacks. The risk factor is called the PLA-2 variant and is also known as the "Grinkov Risk Factor.
18. juuni 2014, 13:25
Certain variant forms of genes also can increase heart attack risk. Individuals with an inherited variation of a platelet antigen gene — called the PLA2 variant —tend to have heart attacks at an earlier age than people who do not have this gene variant. The PLA2 variant is also known as the Grinkov risk factor, named after Olympic skater Sergei Grinkov, who died in 1995 at age 28 of a massive heart attack and was found to have the PLA2 variant.
Tippspordiga kaasnevatel koormustel võis oma roll siiski olla.17. september 2014, 12:28
Risk ei pea realiseeruma
Hinn18. juuni 2014, 12:48
Kas meil on vaja üksikuid tippe, või kogu rahva tervislikku heaolu? Selles on küsimus. Raha ühel väiksel rahval kõigeks ei jätku.
E18. juuni 2014, 16:00
Aga milleks siis jätkub??? On kusagil midagi märgata või???
annika18. juuni 2014, 12:39
No minugi lapsed käisid trennis (tegu oli võistlustantsuga). Ja kohad olid head. Aga...see, kuidas neid mõnitas treener jääb vist elu lõpuni traumaks. Ka mind oli treener mõnitanud. Sõltub ka treenerist endast ja tema sisemisest kultuurist. Minu arvates, spordiklubis peab olena nii rangust kui ka lõbu. Ainult kõik omal kohal peab olema. Vaadake Kabajeva treenerit. Ta on väga range treener, aga teda paljud tema õpilased nimetavad teiseks emaks
kodanik18. juuni 2014, 12:20
süsteemid süsteemideks, eks kõik on näinud Pljuštšenko pettumusi, kui talle ei olegi esikohta kingitud sellepärast, et ta on venemaalt ja ta nimi on Pljuštšenko. Venelastel on raske leppida, et parim võidab.
Soomest aga niipalju, et Kiira Korpi ja Laura Lepistö on igatahes paremad kui näiteks Jelena Glebova, kes igal suurvõistlusel ennast jääle perseli on visanud ja pärast lollakaid vabandusi esitab.
18. juuni 2014, 12:27
Sa võrdled samasuguste süsteemide vilju, aga jutt on erinevatest süsteemidest.
teemakohane18. juuni 2014, 12:29
ja eriti venesüsteemi treeneritest
ups18. juuni 2014, 12:30
teemakohane kommentaar pidi minena "tõesti / 12:14, 18. juuni 2014 " all
teemakohane18. juuni 2014, 12:29
ja eriti venesüsteemi treeneritest
keegi18. juuni 2014, 12:57
Kuidas neid võrrelda saab? Lepistöl MM pronk+ mitu EM medalit . Korpil ka EM-ilt medaleid aga Gleboval?
18. juuni 2014, 14:50
Võrdlema peab venesüstemiga!!!
tõesti18. juuni 2014, 12:14
Eks suurriik Venemaale on tippsport eluküsimus, kuna millegi muu positiivsega nad maailmas silma ei suuda paista - maailm ei soovi sõita vene autodega, omada vene tehnikat või kanda vene riideid. Eneseväärikuse alalhoiuks jääbki vaid tippsport.
18. juuni 2014, 12:16
Vene teadlastest nad ära küll ei ütle
Aga18. juuni 2014, 13:24
18. juuni 2014, 13:28
ja eestlased juute ei salli, sest nad eestlate jaoks on liiga targad
hm,miks peaks ajust ja rahast ära ütlema. Ega maamunal peale eestlaste teisi 18. juuni 2014, 12:26
Tugend18. juuni 2014, 12:02
Kurb lugeda Levandi poolt sellist "Soome süsteemi" maha tegemist. *ura* võtaks, kõikide (=enamuste) sihtmärk ei peagi olema tippsportlaseks saamine vaid sporditegemine peaks olema lihtsalt osa tervislikku eluviisi ja meeldiv viis vaba aja veetmiseks. Lisaks on Soome väike riik ja tema suurust arvestades on sealt täiesti piisavalt tublisid jääsportlasi tulnud (nt. Korpi, Lepistö), samuti on päris palju edu saavutatud neiude sünkroonuisutamises (muodostelmaluistelu soome keeles). Mõttetu võrrelda mingite suurte riikidega, kus rahvast kümneid kordi rohkem ja lisaks sellistega nagu Venemaa või Korea, kus lapsest voolitakse paariaastasest peale uisutajat, koolid jäävad pooleli jne. C'mon Anna, ole normaalne!
18. juuni 2014, 12:18
nn Soome klubide süsteem ei tööta, spordikoole peaks taastama
-18. juuni 2014, 12:58
Põhjenda, miks klubi on spordikoolist parem variant.
keegi18. juuni 2014, 13:01
Helsingis on mitu spordikooli
18. juuni 2014, 13:30
aga meie targad tegi neid maatasa
keegile18. juuni 2014, 13:31
ja need ei ole spordikoolid, need on spordigümnaasiumid a'la Audentes
loba18. juuni 2014, 11:49
Kogu see hala lähtub eeldusest, et meil on vaja tippsportlasi, mitte sportlikku rahvast. See on vale, vene "süsteemi" kiitmine lihtsalt rumal.
kui sportlik see rahvas peab olema ?18. juuni 2014, 12:31
14 aastaselt on seksimine juba kohustuslik, joomine on IN ,peksmine ja tapmine igati heaks kiidetud.
Kui tegeled spordiga ,vat siis oled sa 6 .kolonn,Kremli lakei, mahalöömata kesik
Tuletage meelde oma kochid ja peebud,tuletage meelde .
Ta olete maha tampinud spordiga nime teinuid
Isegi Kristjan Palusalu,see ennesõjaaegne Müncheni Olümpia kullamees ,jäi teile ette,riivas teie õiglustunnet ja teie rahvuslikku uhkust.
Õnneks on teil lugupeetud Kross,kes probleemi lahendas .
Sina, tibla, vaiki! 18. juuni 2014, 13:56
Palusalu oli mitte Müncheni, vaid Berliini 1936. aasta OM kahekordne "kuld" ja tema saatsid sõja ajal trahvipataljoni ja hiljem Patarei vanglasse sinusugused, ka maailma tugevaima kümnevõistleja Heino Lipu karjääri keerasite te p...sse.
Rein Aun, NSVL meister kümnevõistluses ja Tokio OM hõbe 1964. aastal, oli oma jutu järgi olümpiale sõidus kindel alles siis, kui lennuk õhku tõusis ja otsa Jaapani poole keeras, riik ja valitsus eelistas ühele eestlasele, hoolimata tema võimekusest, alati venelasi.
Kuhu jäid sõjaeelsed kuulsad eesti laskesportlased, mitmekordsed maailmameistrid, millise Siberi sunnitöölaagri lähedal pleegivad nende luud? Vasta, kui tead!
e.b.18. juuni 2014, 12:33
Anna räägib tippsportlastest, mitte rahvasportlastest. Rahvaspordi arendamine käib teist moodi ja kepikõndijad ei taha olümpiale. Rahvasportlased ei vaja ka stipendiume kergliiklusteel rullutamiseks.
Viies kolonn18. juuni 2014, 11:46
Kogu eesti riiki ja rahvast ja elu hävitab seestpoolt endiste kommude viies kolonn. See on justkui Trooja hobune eesti Vabariigis. See on nendele seatud ülesanne endiste ülemuste poolt raja tagant selles ongi kogu asi.
ei maksa valetada,et raja tagant nõutakse18. juuni 2014, 11:57
meie kallid lauristinid-ansipid-selid on ausad NLKP liikmed . Neid ei tasu segi ajada lollide kesikutega .
Kommunist ja endine ?!
Ausalt olete küll omas Stalini õpetuse järgi elamas,selle vastu ei vaidle. Ainult teie pole V kolonn,te olete A-kategooria inimesed.
Privet Anna, iz Finlandija18. juuni 2014, 11:21
Teie sõnad lõppevad sõnadega "...lisarahastust pole kusagilt võtta". Võib olla selles on põhjus, mitte Venemaas ja Soomes. Eestis ei ole gaasi ja nafta, seega ei ole võimalus võtta andekaid ja lapsepõlvest alates kasvatada kuskil eraldi spordi spetsskoolis. Soomes ka ei ole oma nafta ja gaasi, aga nad on valinud teist teed ehk massispordi kaudu, kust igaüks saab tegeleda sportiga ja seda kaudu leida talante ehk või antakse lapsele võimalus endale valida tema spordisaatust. Venemaal on vastupidi, tavaline inimene ei pääse jäähalli, peab olema valitud inimeste hulgast ehk Venemaal otsustatakse sinu eest. Seega on loogiline ja minä ka toetan massisporti ehk igaühele oma võimalus ja iga kolkasse oma jäähalli.
18. juuni 2014, 11:22
Sa tekstisse süvenesid?
-118. juuni 2014, 11:34
18. juuni 2014, 14:51
selge- süvenes, aga ei saanud teksti sisust aru
Monika18. juuni 2014, 11:20
Jaa, ka mina olen Annaga nõus.Et tippu saada peab tõsist tööd tegema.Ja Venemaast mööda vaatamine Soome poole pole ka õige. Aga..
.. Aga kui oledki tipus ja kõik on hästi, siis pärast oled sa eikeegi oma valutavate jalgade ja seljaga. Mäetate Erika salumäed, oli tipus.. Ja nüüd on tõsised tervisehädad.
Raul18. juuni 2014, 11:19
Kas Levandi mälu tõesti nii lühike - Soomel oli ju vaid mõned aastad tagasi 2 medaleid võitvat naist. Ei tea, mis spordisüsteemist nood siis veel välja kasvasid.
Ei saagi ju nõuda, et 5 miljoniline maa suudaks medalistide tootmises võistelda 140 miljonilise riigiga.
Haakumist riigikogulaste ja valitsejate mõtetega ei ole!18. juuni 2014, 11:18
KOVe asjapulgad võivad ponnistada, spordirajatise ehitamise järel lasta ennast ka kiita, hiljem mõni asjapulk saab taas ihaldatud juhiks jne. Riiklik seisukoht võiks nüüd küll muutuda, Ansipit takistusreas otseselt ei ole (niiditõmbajana küll), aga kardan, et "soomestumine" on juba juurdunud, ikka poolpimedana edas? Treenerite suhtes on küll kerged muudatused tulemas ja mingi sümboolne ning ametlik töötasugi, aga see on ehk alles algus!?
Lugesin kommentaare ja kõik õige, aga lisaks sedagi, et koolide kehalisekasvatuse programmid - eestlastele traditsiooniliste spordialade tutvustamisega- peaks samuti taastama. Olid ajad, seda räägivad paljud lapsevanemad!
Milleks?18. juuni 2014, 11:13
Toetan kahe käega Soome süsteemi. Vene süsteem on Nõukogude ajast, kommunistliku režiimi totalitaarsest ühiskonnast kus inimene kui isik allutati teenima "rahva huve", kasvatati "Nõukogude inimest" mis pidi õigustama inimeste tingimusteta allutamist riigile. Sportlased pidid olema ehteks riigi kaelas ja tippsport näitama Nõukogude korra eeliseid.
Soome on hoolitsenud ja hoolitseb eeskätt rahva tervise ja heaolu eest, et noortest saaksid tugevad ja terved inimesed. Kas mõni uisutaja tippu jõuab, see on uisutaja asi, riik sellepärast eriti ei muretse, riik muretseb rahva pärast tervikuna. Anna on tore inimene aga milleks ta neid "gladiaatorikoole" tahab? Et võimekatest inimestest välja peksta maailma esikümme? Riigid ja rahvad ei ela esikümnete najal, elavad igapäevaste keskpäraste inimeste najal. Kui meil on tugev ja terve keskpärasus, siis on see üldises mõttes rahvale tervikuna kasulikum kui üksik "superkangelane" keda siis diivanil lösutades imetletakse.
ah so18. juuni 2014, 11:26
"Sportlased pidid olema ehteks riigi kaelas ja tippsport näitama Nõukogude korra eeliseid."
Ooo oot, kuidas siis jääb meie suustajatega, mis neid pidevalt sõimatakse, kui nad EI PEA OLEMA ehteks riigi kaelas, las olla harrastajad ja osalevad OM-l oma lõbuks, lõbustavad meid oma osalemisega. Aga ei, sõim kostab taevani.
(-) -le18. juuni 2014, 11:35
haa, selge - . mei omad vaatamata riigikorrale ikka peavad olema ehteks riigi ja ka TEIE kaelas
Huvitav18. juuni 2014, 11:07
Huvitav nüanss tuleb Anna jutust välja. Venemaa tippude edu toetab üheltpoolt edukate kolmekordne majanduslik kindlustamine aga teiselt poolt ülejäänute vastupidiselt vilets olukord. Nagu piits ja präänik. Jäähallide rohkus ja rahvaspordi toetamine võiks ikka olla ühele rahvale veel olulisem kui tippsport ja tippsportlased. Kuigi mõlemad on tähtsad.
RT18. juuni 2014, 10:59
Õige küll,et harrastussportlasena maailmas tippu ei jõua aga küsimus on ,kas meil Eestis ikka on vaja sellist Venemaa moodi spordisüsteemi a la veri ninast väljas maailmameistriks ja kui läbi põled saad jalaga sest järjekord on ukse taga ?
Soome spordil pole ka häda midagi.Neil on maailmatasemel sporti sama palju kui kordades suuremal Venemaal.
meil ei ole ühtegi18. juuni 2014, 12:34
sportlast vaja. Tugitool ajab asja ära
mari18. juuni 2014, 10:57
Jah, nõus. Sama loogika pädeb muide ka kunstis. Ilma pühendumise, trenni ja kriitikata kuskile ei jõua.
Arvamus18. juuni 2014, 10:54
Minu arust on tõde kusagil vahepeal. Pole võimalik ehitada uhket katust vundamendi ja seinteta. Nagu keegi juba eespool ütles, on tippsport püramiidi tipp. Püramiidi aluseks on ikka see nii põlatud rahvasport. Oleks ju veidi absurdne oodata, et kõigist 5-6 aastastest esmakordselt iluuisu (või mistahes muu ala) trenni läinud poistest-tüdrukutest tulevad tippsportlased. Alati on neid, kes küll väga tahaksid, kuid kelle looduse poolt pole lihtsalt eeldusi antud. Alati on neid, kellel annet kuhjaga, kuid tahtmist vähe. Jah, loomulikult peaks olema süsteem, mis võimaldaks andekad tahtjad eraldada ning nendega süvendadult tegeleda. Kuid suur viga on alavääristada vähemandekaid ning neid piltlikult öeldes treeningsaalist välja visata. Mis puudutab seisukohta, nagu saaks tugeva närvikavaga tippsportlase vaid siis, kui treener röögib ja alandab, siis sellise mentaliteediga on ju vist kõik meie venelastest iluuisutreenerid. Millegipärast aga kuuleb ka alailma nende muidu väidetavalt nii andekate õpilaste suust, et psüühika vedas võistlustel alt. Huvitav, kas pole?
Kessu18. juuni 2014, 10:36
Mida te virisete, et spordis ja sportlastel raha ei ole- krt see narmendava nahaga poiss (Kaido vist) pidi pesema ennast iga päev imikuvannis. Eesti rahvas tuli appi! Avage ka annetuskontod hädavarestest sportlastele, vaatame, kui palju tuleb- EI TULE, sest see ei ole esmatähtis...
vaata,Kessu.see on õige ütlemine ja tunnistab teie suurt eestlaslikkust18. juuni 2014, 12:35
aga äkki veab teil oma peres narmendavate nahkadega.
Elu pole just alati õiglane .
anna on supper !18. juuni 2014, 10:32
anna18. juuni 2014, 13:59
on venelane.sellega on tegelikult kõik öeldud.
tema vaated ja arusaamad lähtuvad ta päritolust.
ta pole rahul,sest Eesti pole piisavalt venemaa.igas mõttes.
18. juuni 2014, 14:12
olukorraga ei ole rahul paljud treenerid, aga nad ei ole venelased ja sellepärast oma seisukoha avalikult ei julge välja öelda
...18. juuni 2014, 15:40
Tõesti supper! Eriti kaikaid kodaratesse loopima!
Ülo18. juuni 2014, 10:29
Treeneri poolne sõimamine ei ole küll ilus aga üks stressitaluvuse vahendeid. Kui ei ole sportlikku viha, siis ei tule ka tulemusi. Tean mida räägin ja siidikinnastega kasvatades ei tule tippe iial.
Tea!18. juuni 2014, 10:24
Kunagi arvasin ka, et ainult piitsaga saab tippsportlaseks, sest nii meiega vene ajal tehti. Ei lugenud see, et jalad läbi, treener ainult röökis edasi.... aga kes nüüd ravikulud maksab?
Elasin pikalt Soomes ja olen kursis sealse treenerite tööga. Lõugamist pole, rohkelt kasutatakse psühholoogi tööd ja kes tõsiselt tahab kuhugi jõuda, siis peab ise tegija olema.
Mis uisutamisse puutub siis soomlastel polnud tippe võistlemas eelmisel hooajal ( Lepistö lõpetas ja Korbi vigastusega eemal) , polnud võimalik saadagi kolme kohta.
Soomes on tõesti igas külas mitu jäähalli aga kõik on ka hõivatud. Helsingis on väga raske leida vaba aega headel aegadel ka tippudel. Seal on poiste poolt jäähoki rahvusala ja tudrukutel sünkroonuisutamine. Minuteada ollakse mõlemal alal maailma tipus. Mida veel?
kass18. juuni 2014, 10:21
Väga õige jutt...tippsport on kannatamine ja loobumine...ja võidurõõm on pärast seda suurem...seda on tõdenud kõik sportlased kes MIDAGIGI on saavutanud...meie oleme oma spordist teinud puhkekodu aga vaja on tööd,tööd ja veel kort tööd...mitte oodata et kusagilt tuleb raha ja keegi aitab ja toetab ja paitab pead..ei paita kui sa seda väärt pole. Ja selles ongi Levandil õigus et TÖÖD ei osata teha,KANNATADA ei taheta...kõik peab olema ilus ja roosiline...sellepärast meil enam polegi Eestis tippsporti...on kepikõndijate ühisus...palju õnne neile....
juku18. juuni 2014, 10:21
tundub et siin artiklis on väike segadus. ja nimelt minu meelest on Soomes olemas nii tervisesport massides kui ka tippsport. ehk siis jutt et Soomes ainult mugavavlt tervisesporti tehakse on jamaa. seal mõistetakse ikka väga tippsporti ja tööd teha. Aga muidu Levandiga nõus. Ei tehta meil piisavalt tööd spordis. kaotasime spordikoolid.kehaline koolis nullilähedane nii et pole seda tervisesportigi.Kuigi viimased aastad sellega tegelejaid ikka leidub järjest rohkem
Camel Spin18. juuni 2014, 10:21
Anna Levandi, kui endine tippsportlane mõtlebki õigesti ja ajab õiget rida. Paraku on see jutt kurtidele kõrvadele.
Loomulikult on vaja ka harrastussporti ja spordirajatisi nendele kes ei soovigi tippu jõuda, aga tahaks lihtsalt tervislikult elada. Olen nõus ka, et sellest, kui terve ja sportliku eluviisiga rahvas on, sõltub suurel määral riigi tulevik. Harrastussporti tuleb ja peab toetama.
Siiski võiks vähe avaramalt mõelda ka tippspordi toetamisele ja selle süsteemi ringi tegemisele, sest praegune, nagu näha, on suutmatu. Absoluutselt suutmatu ja küündimatu.
Kunagi mängisin korvpalli ja see, et spordikooli treenerid meie peale häält tõstsid oli normaalne. See on arenguks ja edasiminekuks vajalik. Seel aitab noorel stressiga paremini toime tulla j samas sunnib pingutama. MIlleks kasvatada "sportlasekesi" kes mingit kritikat ei kannata ja kellel võistlustules närvid üles ütlevad? Selleks, et hiljem Kroonika esikaanel tissipiltidega poseerida, sest muuks ei olnud vormi?
to: vastu ja teistele viriseridele18. juuni 2014, 09:56
miks mitte. tegelemegi rahvaspordiga ja puhkame, kui pistma hakkab.
pole vaja mingeid kannatamisi.
ja omalt poolt, kuna olen nats pealt pooltsada, siis ma ei vaja ka spordirajatisi.
niisiis, selleasemel, et ehitada mingeid spordirajatisi, käime kõik metsaall jooksmas ja asfaldil näppadega varbaid otsimas.
kaotame ära kõik sporditoetused ja näed - kohe saame raviraha juurde.
milleks meile olümpiavõitjad, kellele valitsus jagab 100 000€.
selle raha eest saab kindlasti miskit vajalikku. kui mitu asfaldiauku oleks lapitud...
arvan, et sportlaste ja treenerite peale kulub meil mitugi miljonit.
seda pole vaja raisata.
ja miks peaks üldse mingid sportlased kusagil võistlemas käima?
mõelge lennupiletite kulule...
niisiis, et kellelgi poleks valus ja kõik saaks puhata - tegelemegi edaspidi vaid tervisespordiga. pole meile vaja isegi näidata telekast sporti - see tekitaks asjata kadedust teiste riikide inimeste vastu, kel oma emotsioonidest saadud energialaksuga on palju kergem tööd teha.
peaasi, et jummala pärast lapse peale häält ei tõsteta.
aga on ju tegelikult levandi üks jama treener ju kah - kas ta on ühe olümpiavõitja kasvatanud? ei ole.
ja pole siin vaja rääkida, et lapsevanemad ei luba lapse peale karjuda ja viivad lapsed minema.
kui ta ikka tõepoolest oleks hea treener, siis ta alustaks iga trenni lapsele pai tegemisest ja külmaga harjumiseks söödaks lapsele pool kilo jäätist ennem trenni sisse.
igakord, kui keegi kukub - puhuks pool tundi valusale kohale peale.
vat see oleks hea treener ja lapsed tõelises armastuses treeneri vastu ju tuleks rõõmuga olümpiavõitjaks! auks eestile ja treenerile....
jah18. juuni 2014, 10:10
ei maksa olla irooniline, see ei lahenda olukorda
to jah18. juuni 2014, 10:20
olukorda ei olegi, kui seda ise ei tekita.
kui sa pole kunagi elus võidu kasvõi 800 m jooksnud, siis sa ei tea, et kusagil kolmesaja meetri peal hakkab nii valus, et silme eest läheb mustaks. 400 m peal valu kaob.
ilma valuta ja sunnita ei saagi sporti teha.
sest selline sport on tervisesport ja seda ei ole vaja toetada rahaliselt.
tervisespordi olümpiavõitjaid aga ei tule, et neid balti jaamas vastu võtta...
jah18. juuni 2014, 10:32
tean väga hästi olukorda, minu tegeles iluuisutamisega
E18. juuni 2014, 16:09
Mulle see vastus meeldib. Ei ole liiga irooniline. Sporti teeb see, kes suudab ja soovib tippu jõuda.
kas ikka on praegu mämmid ?18. juuni 2014, 09:52
Mäletate suurt spordisaavutust selle hundisilmse suusatajaga ?` teda ju ülistati ,mitte ei tambitud mutta nagu Veerpalu ja Smigunni
manfred18. juuni 2014, 09:49
Soomlased mängivad hokit rohkem oma jäähallides.
18. juuni 2014, 09:33
KAS IKKA ALLAR LEVANDI ELAB ANNAGA KOOS. OLEN TEDA MITU KORDA NÄINUD NOOREMA TIBUGA.
kas nad unustasid18. juuni 2014, 09:53
teilt loa nõutada ? Keelate neil nende elu ? Eks ta ole vajalik
vastu18. juuni 2014, 09:33
suhtumine sporti on kogu ühiskonna peegel. Kas võit iga hinna eest oma alaväärsustunde leevendamiseks, tugevama õigus ja pidev stress nagu Venemaal või solidaarne ühiskond, kus inimesed kipuvad küll mugavaks, aga kus on väärtustatud igasugune eneseteostus ja kus ka olümpiavõidu või maailmavalitsemiseta elu on väärtustatud ja väärikas, nagu Soomes ning Euroopas üldisemalt. Mida siis Venemaa peale olümpiavõitude ja naabritega sõdimise ning miljardäridest valitsejate veel saavutanud on, mida on tal anda tavakodanikule võrreldes Soomega?! Meeste üle 20-ne aasta lühem keskmine eluiga näiteks... Ja ärgem unustagem - kuigi Soomes on inimesel väärikaks äraelamiseks ka palju muid võimalusi peale olümpiavõidu, ei ole ka Soome sporditulemused(nt. hoki:) nii kümnetes kordades kehvemad, kui Venemaal, kus vahendeid kümnetes kordades rohkem ja kus tippsport on paljudele üks väheseid lootusi viletsusest pääseda. Väga kitsarinnaline ja väga möödunud sajand on Anna Levandi mõtlemine.
ta on sportlane,on terve elu spordiga ja sportlastega tegelnud18. juuni 2014, 09:49
muidugi on ta kitsarinnaline tobuke,sest EEstlased ei salli mitte ühtegi sportlast. Vast ainult kettaheitjat Kanteriti,aga see ka ainult tänu tema õiges parteis olevale abikaasale.
priit18. juuni 2014, 09:18
Tubli Anna, tubli! See on parim spordiartikkel viimase viie aasta jooksul. Öeldud nii nagu asi on! Aus ja õiglane. Väga hea!
jutt18. juuni 2014, 09:12
jumala õige! Paljud kuulutavad ka,et lähevad võistlust nautima. See on muidugi võimalik mingis võistluse õnnestumise staadiumis, olenevalt alast, aga kui kaotad,siis seda nautida on keeruline ning normaalselt motiveerib tugevamini harjutama.
vastu18. juuni 2014, 09:11
Ei ole nõus, et tingimata treener peab karjuma ja sind alavääristama, nagu Levandi ise harrastab. Iluuisutamises on siiski tõeliseks probleemiks raha ja treeningute ning kooliskäimise ühildamine, sest andke endale aru, kui laps peab kaks korda päevas treenima, siis tekib küsimus ,et millal ta koolis käib ja õpib? Puhkusest ma ei räägigi. Isegi täiskasvanud puhkavad, aga iluuisutamistrennis ja koolis käival alaealisel puhkust ei ole. Venemaal nad lihtsalt ei käigi koolis, kes lõpuks tippiluuisutajaks ei saa jääb ka ilma hariduseta.
ets18. juuni 2014, 10:03
mina treenisin 3 korda päevas ja jõutsin kõikke veel muudki teha, Loll on su mõttelaad, ja ilma parima hariduseta pole ükski sportlane
jah18. juuni 2014, 10:13
Kui alaealisel algab koolipäev hommikul kell kaheksa ja lõpeb umbes kell 14.00, siis kuidas jõudsid sina kolm korda päevas trenni teha?
ets18. juuni 2014, 10:51
Minu hommik algas kell 6 ja trenn7.30 Kool algas 8.15 ja päev lõppes21.00. Ma pole millestki ilma jäänd ja mu lapsepõlv oli väga äge
jah18. juuni 2014, 11:11
trennist kooli alguseni vaid 45 minutit. trenniks jäi 30 minutit see on pigem hommikvõimlemine
jah18. juuni 2014, 11:32
Mida sina tead trennist? Jah, hoomikujooks (ujumine jms) on trenn ja selliseks jääb.
jah18. juuni 2014, 11:38
Tean kuna minu tütar tegeles iluuisutamisega
ei saa aru18. juuni 2014, 12:22
Tean kuna minu tütar tegeles iluuisutamisega- mida sa tead. kas seda et 30 min ei ole trenn? Kas sul spordialane haridus? Kas valdad trennimetoodikat?
oi18. juuni 2014, 12:44
Ilmselt on siis Levandi ilma hariduseta. Sa parem muretse selle eest, et su alaeline lapsi saama ei hakkaks, mitte aga siis, kui trennis käib. Muidu nutad silmad peast. Ja Anna on rohkem haritud, kui sul terve suguvõsa kokku.
818. juuni 2014, 12:58
to oi18. juuni 2014, 14:14
Mis siin Anna puutub asjasse, sinu käest küsiti?
Eino Väärtnõu18. juuni 2014, 09:00
Siin ilmnebki selge vahe spordi otstarbest aru saamises: kas sport on poliitika osa, nagu on Venemaal , või sport on osa rahvuse tervuse tervise olulistest teguritest, nagu Soomes.
Mäletan esimesest Helsingis käigust 1967.aastal - iga laps ja noor võis linna igas tippspordibaasis terve päeva veeta 1 Fim eest, peaasi et ei "hängiks" tänaval ja saaks mingigi kehalise koormuse (pallimäng, võimlemissaal, kergejõustikuareen). Igas saalis olid kohal treeneid - juhendajad kõigi soovijate jaoks.
Mõlemad vaatenurgad annavad riigile tagasi, ühed poliitilist populaarsust, teised massidele tervist, tööharjumust, kollektiivsust, koostöövõimet ja -harjumust.
Väikeriigil on siin valida: kas püüda maailmas juba homme silma torgata spordisaavutustega, või saada ja jääda tulevikus eduliseks rahvuse elujõu (ja tarkuse) läbi.
Reeglina teevad selle valiku hetkel võimu juures olevad poliitikud, mitte rahvas.
Kui kõigi tasemete spordi suunamine on olümpialaste(komitee) käes, on eelistus muidugi tippspordil, kuid kas see on jätkusuutlik?
Arvan, et meil on ammugi aeg hakata eelisarendama tippspordi püramiidi alust - rahvasporti. Siis on tulevikus oodata ka jälle tippude sagedasemat ilmnemist.
Iga ühiskonnanähtuse areng toimub lainetena, mitte pideva sujuva protsessina. Praeguses demograafilises (suur väljaränne, laste vaesuses kasvamine) olukorras tuleb rahva tervise tagamise poliitikat otsustavalt muuta. Ja siin on oluline osa ka alkoholipoliitikal, mis meil on ju lausa tervisevaenulik.
M.A.18. juuni 2014, 08:55
Absoluutselt nöus Levandi jutuga! Need mömmik-sportlased keda on kasvatanud harrastusklubid ja mitte TSIK ei pea lihtsalt pingele vastu. Just spartalikud tingimused milles nöuka-ajal treeniti, kasvatasid vastupidavad ja sitkeid sportlasi kes treeneri karjumise pärast minestunult maha ei langenud. Praegune mömmide pölvkond on masendav.
Spordikoolid tagasi ja respekt treeneritesse ka tagasi!!!
Loud18. juuni 2014, 10:13
Teisisõnu on kõvad isiksused need, kes lasevad treeneril enda peale karjuda!
Või tasuks hoopis treener välja vahetada?
igaühele oma18. juuni 2014, 10:28
sina muidugi vaheta treener välja sellise vastu, kes pai teeb. Ja kui konkurent sulle võistlustel karjub "rada vabaks", siis langed minestusse ja kaebad kohtusse. Kes aga tahab tippu jõuda, treenib ka pingeolukordadega toimetulekuks ehk siis psüühiline ettevalmistus on sama tähtis, kui füüsis.
see on ju elementaarne18. juuni 2014, 11:07
"Nas jebut a mõ krepchajem" toimib muuseas igal elualal, nannipunnid jäävad ka tavaelus eluraskustele alla...
jah18. juuni 2014, 10:31
Kes on ise tänapäeva eesti iluuisutamisega kokku puutunud see teab, et jäähallis toimub kultuuride kokkupõrge. Vene lapsed on harjunud karjumise, sõimu ja alavääristamisega ning peavad sellist käitumist normaalseks, aga eesti laste jaoks on see võõras, sest nende kasvatuslik taust on teine. Treenerid on enamasti venelased ja eesti tippuisutajad on ka enamasti venelased, kuna nende arusaam elust ja inimestevahelisest suhtlemisest kattub.
Kirjutan18. juuni 2014, 08:40
kahe käega Levandi väljaöeldule alla. On kurb tõdeda, et tahtlikult hävitati meil ära riiklikult rahastatavate spordikoolide võrk, kuhu just nimelt sai võtta õpilasi sportlike eeldustega valiku teel.Praegune sigri - migri on suuresti sotsiaaltöö, mis raiskab raha aga tulemusi ei anna.Pealegi ei ole ikkagi vastu võetud treenerite palgaseadust ega nende staatuse määrust.