Ka Williamsi F1 auto kasutab piklikut nina, mis uuest aastast keelustatakse. Foto: LaPresse/Photo4/Scanpix
Vormel 1
27. juuni 2014, 10:58

JUBA JÄLLE: Uued reeglid toovad uue stardiprotseduuri ja viivad imelikud ninad (6)

Rahvusvaheline autospordiliit FIA on taaskord ette võtnud vormel 1 sarja reeglid, et nende abil võistlust põnevamaks muuta. Uuest hooajast peatutakse peale turvaauto lahkumist uuesti stardikohtadel ja võistlusele antakse uus start.

FIA eesmärk on muuta vormel 1 taas atraktiivsemaks ja lisada võimalusi kohtade vahetamiseks. Organisatsioon loodab, et stardiprotseduuri peale turvaauto lahkumist korrates on rohkem võimalusi möödasõitudeks. See omakorda peaks eeldatavalt muutma sarja inimeste jaoks veelgi atraktiivsemaks Teiseks suureks muudatuseks on vormelite disanis sel aastal domineerinud ninalahenduste kaotamine. Kitsaste ninade kaotamise eesmärk on turvalisuse tagamine ja vormelite „ilusamaks" muutmine. Hetkel kasutusel olevad ninalahendused loodi selleks, et ninad oleks reeglitele kohaselt madalamad, kuid auto juhitavus jääks samaks.

Sõitjad reageerisid uuele reeglile väga erinevalt ja paljud neist pidasid seda liigseks. Nico Rosberg sõnas: „Ma saan aru, et start on fännide jaoks kõige põnevam osa, kuid see kõlab väga ekstreemselt. Sellega minnakse liiga kaugele. Ma ei taha nii suurt muudatust nagu uus start."

Daniel Ricciardo üritas aga näha asjas positiivset nooti: „Võib-olla on see põnevam, sest pakub veidi vaheldust. Aga minu jaoks on see liiga kunstlik lahendus, sest kui oled liidrina teistest ees 10 sekundit ja turvaauto rajale tuleb, kaotad oma edu, kuid suudad oma positsiooni hoida. Uue stardiprotseduuriga selline variant kaob ja oht positsioon kaotada on suur."

Taas on FIA asunud testimisi ja arendust piirama, et kulusid kokku hoida. Kui seni võisid tiimid vabamalt hooajaeelseid teste läbi viia erinevates kohtades , siis nüüd tuleb kõik kolm testi läbi viia Euroopas. Hooaja jooksul tehtavate katsetuste arv väheneb neljalt kahepäevaselt testperioodilt kahele. Lisaks tohivad meeskonnad kasutada hooaja jooksul vaid nelja mootorit praeguse viie asemel, kuid seda ainult juhul, kui etappe on alla kahekümne.