AVARII: Ford kohtus kiviga. Kivi võitis.Foto: Ray Põder
Auto-Moto uudised
21. juuli 2014, 09:00

Rally Estonia noppeid

Eestlaste hirmsad avariid

Katkestamine on rallisõidu paratamatu osa. Nii ei saanud Rally Estonia ainus naispiloot Inessa Tuškanova üldse startida ning kunagine Soome ralliäss Toni Gardemeister lõhkus juba esimesel suurel hüppel oma BMW tagavedrustuse ja pidi sõidu pooleli jätma. Võistluse kõige suuremate avariide eest hoolitsesid aga eestlased: juba teisel kiiruskatsel käis mitu korda üle katuse kvalifikatsiooni võitnud ning rallil teist kohta hoidnud Martin Kangur ning viimane katse lõpetas Siim Plangi eduka debüüdi Peugeot 208 masinal, kui ta masin rajalt välja vajus ning noormees pea alaspidi võsas lõpetas. Kõige hirmsama «katuse» tegi aga Raul Jeets, kes ei võtnud ralli eelviimasel katsel välja paremkurvi ja sõitis otse vastu suurt kivi, mis paiskas masina uperkuuti. Kui Jeets väljus masinast omal jalul, siis kaardilugeja Andrus Toom vajas pealtvaatajate abi, kes kustutasid ka süttinud auto. Kiiruskatse seisati ning mõlemad mehed viidi kiirabi poolt arstlikku kontrolli. Toomil murdus vasaku jala luu, Jeetsil mõlemad, lisaks veel mõned katkised roided, kirjutas Postimees.

Võit jäi viimasesse kurvi

Lisaks Euroopa ja Eesti meistrivõistluste etapile oli Rally Estonia ka Historic-klassi ehk ajalooliste masinate võistluseks. Vanade Audide, Fordide ja Volvode ees oli ralli võidus kinni soomlane Ville Silvasti oma Porsche Carreraga. Seda kuni viimase kiiruskatse viimase kurvini, kus mees rajalt välja sõitis ning turvalise 30sekundilise edumaa katkestamise vastu vahetas. Seega kuulus võit samuti Porschega sõitnud rootslasele Mats Myrsellile.

Kohtumine mesilasega

Karl Kruuda ja Martin Järveoja võistlust segas lisaks tehnilistele probleemidele ka üks eriskummaline mure: keset 13. kiiruskatset nõelas meeste Peugeot’sse eksinud mesilane Järveoja. «Viis kiltsi enne katse lõppu tundsin järsku sutsakat,» tõdes Järveoja pärast katset oma haavata saanud sõrme uudistades. Tõelise mehena ei hakanud kaardilugeja asjast suuremat numbrit tegema ning luges pärast pisikest pausi legendi edasi. Piloot Kruudat võttis juhtunu meenutamine muigama: «Ta jäi ühe kurviga veidi hiljaks ja ega ma muud tema suust kuulnudki. Ma veel ütlesin selle peale, et järgmisel aasta pead sa seal kohas kiiremini ütlema.»

Äike segas kaarte

Ralli teine päev algas rallimeestele suure üllatusega, kui 10. kiiruskatsel sõitsid kuiva ilma oodanud piloodid järsku vastu veeseina. «Sõidad 10 kilomeetrit ära ja kolm on järel. Järsku ei näe enam mitte midagi,» rääkis Karl Kruuda, et ta võttis hetkega kasutusele vanaenamliku sõidustiili.

Mõni sõitja avastas paduvihma ja libeda tee keset kiiret kurvi ning seal polnud enam võimalik vesiliugu ja rajalt väljasõitu vältida. Rallil lõpuks teise koha saanud Aleksei Lukjanuk kirjeldas, kui kähku tee sõitmiskõlbmatuks muutus: «Ma ei ole enam Lendav Venelane. Ma olen Ujuv Venelane!»