SINI-VALGED: 8000 Soome fänni andsid MMil kõvasti kõneainet ja elavdasid võistlust.Foto: AFP / Scanpix
Korvpall
16. september 2014, 09:30

Ameeriklaste kuus soovitust korvpalli MMi tuunimiseks (1)

Me siin Euroopas oleme harjunud vaatama asjadele oma mätta otsast, aga maailmas on ka teistsuguseid arvamusi. Näiteks Ameerikas ja näiteks korvpalli MMi kohta. Et ses riigis osatakse kossu mängida, võib neid täitsa kuulata!

MMi eel esitas ajaleht US Today kuus punkti, kuidas annaks MMi just korraldusliku külje pealt paremaks tuunida. Lisan siia kohe seitsmenda ka: USA osalusel peetavad mängud võiksid olla põnevamad. Aga kui on igav, pole see teatavasti kunagi võitjate süü.

1 Hoida jalgpallist ja jalgpallist kaugemale

Teatavasti saab iga sündmus seda rohkem tähelepanu, mida vähem on segajaid ja mida rohkem omaette olemist. Rahvusvaheline korvpalliliit FIBA on otsustanud oma lipulaeva panna sisuliselt samale ajale Ameerika jalgpalli liiga NFL algusega, garanteerides, et MMi meediakajastus jääb USAs NFLi varju.

"See on rahvusvaheline võistlus! See pole ainult Ameerika fännidele!" võid sa öelda. Ent MM kattub samuti juhtivate jalgpalliliigade esimeste nädalatega. Nii et MM toimub nii USA kui ka ülejäänud maailma populaarseimate spordialade põnevate avavaatustega samal ajal.

2 Jalgpalli MMi aastast eraldi

Mõnigi märgib, et korvpalli MM viidi suve lõppu, tekitamaks piisava vahe jalgpalli MMiga. Ja nüüd ingliskeelne sõnademäng: kui sa tahad korvpalli World Cupi, ära pane seda samale suvele tõelise World Cupiga (ehk jalgpalliga, mis, isegi Ameerika väljaanne tõdeb, on tõeline MM). Hea uudis on see, et FIBA viibki oma suurima turniiri jalgpalli omast erinevale aastale.

3 Kaasata NBA bränd

Mõnigi, näiteks Dallas Mavericksi omanik Mark Cuban on öelnud, et NBA peaks võistluse korraldamise FIBA-lt täielikult üle võtma. NBA mõjutabki FIBA tegevust juba päris oluliselt, nii et miks mitte ei võikski suurliiga hakata seda korraldama või kaks organisatsiooni ühiselt? NBA on tuntud rahvusvaheline bränd, kes teab, kuidas luua ägedat toodet. Tema mittekaasamine tähendab ressursi raiskamist.

4 Fännid ühte sektorisse

Fännide roll MMil tekitab vastakaid tundeid. Kohal on kõigi meeskondade pooldajad, aga nad on sageli hajutatud üle suure halli laiali, ja õhkkond on sellele vastav. Lahendus on fännisektorid. Loo mõlema korvi taha just konkreetses mängus osalevate riikide fännidele mõeldud kohad ja tulemuseks on vapustav atmosfäär. Kujuta ette Marc Gasoli viskamas võidukorvi ja tema spurti väljaku teise otsa oma fännide poole!

5 Võistluse tutvustus ja loosimine nähtavaks!

Kui just ei uurinud, ei saanud Ameerika mandril kaua aega teada, et MM tuleb Hispaanias. Juba korraldaja valimisest tuleb teha etendus, mingil hetkel aga suur šõu, kus osalejad tutvustavad muusika ja tantsu abil oma riiki.

Ja miks ei võiks alagruppidesse loosimine olla sama lõbus? Jalgpalli MMi alagruppide loosimine tähendas eelmise aasta ühtesid lõbusamaid teleri ees veedetud tunde. Miks ei võiks sama teha ka FIBA!?

6 Amatöörid olümpiale tagasi

Kui profid lubati olümpiamängudele ja algas Dream Teamide maania, pole ühelgi teisel korvpallisündmusel enam võimalust. Jalgpall on jätnud olümpiad U23 koondiste pärusmaaks, kindlustades MMi peamise rolli proffidele. Kui olümpial käidud, pole MM neile enam ahvatlev. Olümpia võiks korvpalliski jääda noorematele mängijatele ning MMile tuleks siis välja ala tõelised tipud, kes tahaks esindada oma riiki ning tõmmata selga puna-valge-sinise särgi.