TŠEMPION: Petter Solberg on MM-tiitli tähistamiseks nagu ikka autost peaaegu välja roninud. Foto: Petter Solberg (Facebook)
Auto-Moto uudised
30. september 2014, 08:00

Petter Solbergist sai esimene rallikrossi maailmameister (1)

Tänavu esmakordselt peetud FIA rallikrossi maailmameistrivõistlustel selgus meister juba kaks etappi enne hooaja lõppu. Petter Solbergist sai esimene kahes rallispordis MM-tiitli võitnud piloot.

Rahvusvahelisel autospordiliidul FIAl on probleem: nende lipulaevavõistlused on igavad. Rallimaailm käib juba teist aastat Volkswagenite taktikepi järgi, vormel 1 sarjas on Red Bullide ülemvõimu välja vahetanud Mercedeste omavaheline tango.

FIA on šõud otsimas muudelt võistlustelt ning seksapiil leiti juba 1973. aastast jooksvatest rallikrossi Euroopa meistrivõistlustelt, mis tänavuseks aastaks ülemaailmseks tehti.

Euroopas tuuritavale sarjale pandi külge etapid Kanadas, Türgis ja Argentinas, ent ringrajasport rallikross on siiski siinsete sõitjate pärusmaa. Praeguse MM-arvestuse esikümme on Euroopa pilootide päralt: kaheksa skandinaavlase kõrval on kolmandal kohal lätlane Rainis Nitišs, viies meie idanaaber Timur Timerzjanov.

Kõik teised saavad kihutada aga vaid paremuselt teise krossisõitja tiitlile, sest kui MMi avahooaega on järgi veel kaks etappi, on tšempion juba selgunud: 2003. aastal tavaralli maailmameistriks tulnud Petter Solberg sai sama tulemusega hakkama ka krossirajal.

Osalt on tema ülemvõim hiiglaslik (norrakas on võitnud neli etappi kümnest, teised maksimaalselt ühe), ent samas pole olukord nõnda hull kui vormelis või rallis. Rallikross on šõu ning "Hollywoodi" hüüdnime kandev Solberg on alale hea reklaamnägu, kes pärast võitu istub auto uksele ning tossutab masinast välja rippudes rehvi.

Kui hooaja lõpuetapid midagi drastiliselt ei muuda, jääb eestlaste parimaks tulemuseks avahooajal Sten Oja 17. koht Kanadast.