Tund enne Jaapani GP starti poseeris Jules Bianchi vihmasajus, kaks tundi hiljem lebas ta teadvusetult juba oma vormelirusudes. Foto: ATP/WENN.com
Vormel 1
7. oktoober 2014, 07:00

Bianchi võitleb elu eest, kuid kes on süüdi? (5)

Vormel 1 Jaapani GP-l rajatraktoriga kokku põrganud Marussia meeskonna piloot Jules Bianchi on vaatamata pühapäeval tehtud ajuoperatsioonile endiselt kriitilises seisus.

Bianchi sattus tugevas vihmasajus peetud Jaapani etapil avariisse võistluse lõpuringidel, kui sõitis kurvist välja ja põrkas kokku teisaldustraktoriga, mis oli tulnud eemaldama kaks ringi varem samas kurvis avarii teinud Adrian Sutili masinat. Bianchi lõigati vrakist välja ning toimetati paarikümne kilomeetri kaugusel olevasse Mie haiglasse, kus talle tehti kolm tundi kestnud operatsioon.

Võidusõitja isa rääkis reporteritele, et kokkupõrke tagajärjel tekkis pojal subduraalne hematoom ehk ajukestade vaheline suur verekogumik. Ajuverejooksu peatamiseks taheti teha ka teine lõikus, kuid selleni veel jõutud pole. Praegu viibib ta hingamisaparaatide all.

Haiglast ei laekugi mehe seisundi kohta muud informatsiooni kui fakt, et prantslane on vaatamata ränkadele vigastustele õnneks veel elus. "Jules’i seisund on väga, väga, väga tõsine, kuid stabiilne," kõlasid lakoonilised sõnad FIA pressiesindajalt.

Vormelimaailmas käib samal ajal aga süüdlase otsimine. Piloot Felipe Massa teatas, et juhtunus on süüdi korraldajad, kes ei muutnud vaatamata tugevale vihmasajule võistluse algusaega ning keeldusid saju tihenedes võistluse lõpetamisest. Korraldajaid siunati ka selles, et kaks ringi enne Bianchi traagilist õnnetust rajalt välja sõitnud Sutili masina eemaldamisele ei järgnenud turvaauto rajaletulek.

Neljakordne maailmameister Sebastian Vettel süüdistas aga hoopis meediat, sest teleülekannete kellaaega ei tohtinud muuta.

Eller: liider võinuks päästa

Kakskümmend aastat tagasi vormelimaailma viimast ning kahtlemata ka suurimat katastroofi, Ayrton Senna surmaga lõppenud vormelietappi oma silmaga näinud Eesti motoajakirjaniku Are Elleri sõnul on süüdlase otsimine mõttetu, kuid arvamusi kuulata võinuks siiski.

"Kakskümmend aastat tagasi oli Senna just see mees, kes andis märku, et sõit tuleks peatada. Natuke aega hiljem sai ta surma. Massa karjus ka, et lõpetage sõit ära. Mehed tajusid ohtlikkust," tõdeb ta, et etapi võinuks pooleli jätta.

"Võidusõitjad on nagu gladiaatorid, nad täidavad käske. Miinuseks on, et praegu pole pilootide hulgas autoriteeti. Neil on küll pilootide ühendus, kuid suurt otsust vastuvõtvat liidrit pole," usub ta, et kiirelt reageerides võinuks Bianchi päästa.

Eller tunnistab, et tal tõusid juba võistluse alguses ihukarvad püsti. "See ei ole naljamäng – sellistes tingimustes võib külglibisemisse igaüks minna. Ta oli lõpuks autos reisija, midagi polnud teha. Õige hetk magati maha," möönab ta.

Bianchi vanemad jõuavad Jaapanisse taifuuni tõttu alles täna. Seejärel otsustatakse ühes arstide ning Marussia tiimi bosside ga, mida vormelisõitja seisundi paranemise nimel teha.