TULEMUS: Ott Tänaku Ford Fiesta RS WRC nägi pärast rajalt väljasõitu välja just selline. Foto: Twitter/WRC
Auto-Moto uudised
26. jaanuar 2015, 07:00

Ott Tänaku viis kraavi loll juhus, mitte oma eksimus (30)

Monte Carlo MM-rallil võib äpardusi juhtuda kõigil. Üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb jäi eksimuse tõttu ilma esikohast. Ott Tänak kaotas teelt välja sõites 18 minutit. Kahjuks läks teistel paremini.

"Ma tahan kiita kahte WRC nähtamatut kangelast," ütles M-Sport meeskonna juht Malcolm Wilson Monte Carlo ralli lõpetuseks, "Pealtvaatajaid, kes aitasid Otil ja Raigol laupäeval võistlust jätkata ja meie mehhaanikuid, kes pidid viimase kahe päeva jooksul tegema piiratud ajaga märkimisväärseid parandusi."

Tiimibossi laused võtavad kenasti kokku Ott Tänaku ja kaardilugeja Raigo Mõlderi debüüdi tehasemeeskonnas. Terve nädalavahetus kulges Eesti esipaarile isegi ootamatult hästi, ent lõpuks jääb aasta esimeselt MM-rallilt kõigile meelde, et Tänak sõitis eelviimasel päeval poodiumikonkurentsis olles rajalt välja.

Kuri kruusakrabin

Aasijatele on Tänaku avarii muidugi lihtne sihtmärk – ta on oma senise karjääri jooksul piisavalt rallisid isikliku eksimuse tõttu pooleli jätnud. Aga seekord ei olnud tal tõesti midagi teha!

Tänaku Monte Carlo ralli läks untsu 10. kiiruskatse 39. kilomeetril. Kiirele sektsioonile järgnes üpris lauge kurv või nagu oli kirjas Mõlderi legendis: "Nukk, vasak neli pluss ülipikk nukiga." Seejärel on pardakaamerasalvestiselt kuulda vaid, kuidas autorehvid leiavad asfaldilt üles kruusalapi ja hetk hiljem vajub pidamise kaotanud Ford Fiesta Mõlderi ingliskeelse hüüatuse taustal väliskurvis kraavi.

Senimaani oli eestlaste ekipaaž liikunud neljandal kohal, ent selleks ajaks, kui pealtvaatajad masina kraavist välja jõudsid lükata, oli aega kulunud 18 minutit ning eestlaste kõrge koht muutnud vaid unistuseks.

Sikk: tee oli puhas

"Ma olen mõistagi sügavalt pettunud, sest saime keerulistes lumistes ja jäistes kohtades draamata hakkama. Lihtsalt ühes kiires kurvis oli maas kruusa, mida me ei oodanud ja meil ei olnud aega eksimust parandada," ütles katkise autoga tagasi teenindusse jõudnud Tänak.

Mida oleks saanud eestlane avarii vältimiseks teha? Parema legendi koostada, kus libe koht peale märgitud? Asfaldirallidel on meeskondadel kasutada luure-auto, mis enne sõitjaid kiiruskatse läbib ja edastab kaardilugejale märkmeid muutunud teeolude kohta. Tänak-Mõlderi abilistena olid Monte Carlos ametis Timo Kankkunen ja Kuldar Sikk. 2012. aastal Tänaku kõrval võistelnud Sikk kinnitas Õhtulehele, et kui paar tundi enne kiiruskatset oleks tee must olnud, saanuks sõitjad ka sellest teada. Järelikult oli Tänakut üllatanud kruusalaigus süüdi mõni eessõitja.

Seega oleks ainus, mida Tänak teel püsimiseks teha võinuks, aeglasemalt sõitmine. Esimest MM-hooaega tehasetiimis kihutavalt eestlaselt oleks seda aga lollus oodata!

Nagu mõistab ka Wilson: "Kuigi tulemus ei olnud nii hea, kui ta võinuks olla, avaldasid nii Elfyn (Evans, Tänaku meeskonnakaaslane, kes lõpetas seitsmendana) ja Ott mulle sel nädalavahetusel muljet. Me olime ühel hetkel kolmandad-neljandad ja ma võin ausalt öelda, et me ei oodanud nii kõrgeid kohti.

Meie sõitjatel on kiirust ja ka tahet olla edukad. Nad ei anna kunagi alla ja seetõttu nad saavutavad veel palju. Terve meeskond on suurest potentsiaalist väga elevil."

Ehk ootused on kõrged ja Rootsis, lumerallil, kus asfalt järsku rehvide alt ära ei kao, puudub Tänakul eksimiseks vabandus.