Monte Carlo MM-ralli 10. katsel sõitis Ott Tänak teelt välja.Foto: www.facebook.com/otttanakfanpage
Spordiblogi
27. jaanuar 2015, 07:00

Ott Järvela | Hüüdnime Kraavi-Ott on Tänak külge saanud asja eest (67)

Isegi kui Eesti rallisõprade poolt totaalseks ebaõnneks tituleeritud kruusalaik seda oli, ei saa ma ausalt aru, kuidas on võimalik hinnata või pidada Ott Tänaku esitust nädalavahetusel sõidetud Monte Carlo rallil (pigem) positiivseks. Eesti parim rallimees sõitis taas kraavi ja sai MM-sarja punktide asemel kirja väga viletsa 18. koha.

Autoralli MM-sarja WRC klass on eliitklass, kus tehasesõitja ei omanda kogemusi, vaid teeb tulemust. Nii igal rallil kui ka sarja kokkuvõttes. Hea kiiruse näitamine pole argument, mis õigustaks punktideta jäämist.

Tänak oli ainuke 11-st Monte Carlos stardis olnud tehasesõitjast, kes ei teeninud MM-punkte. See on suur ebaõnnestumine. MM-sari koosneb ainult 13st osavõistlusest ja iga punktideta jäämine maksab hooaja lõputabelis valusalt kätte. Eriti kui eeldada, et ka tehnika võib vahel üles öelda.

Tänak sai Monte Carlos kirja nulli, mis toob paratamatult meelde 2012. aasta, kui Fordi esipiloodina terve MM-sarja kaasa teinud Tänak lõhkus auto tõsiselt ära 13-st rallist koguni kaheksal (61,5%). Neilt rallidelt läks talle kirja viis katkestamist, 14., 10. ja 9. koht. Mullu WRC2-sarjas läks Tänakul seitsmest stardist oma eksimuste tõttu nurja kolm (42,9%), mistõttu jäi võitmata masinaklassi MM-tiitel.

Hüüdnime Kraavi-Ott ei ole Tänak saanud külge ebaõiglaselt, vaid asja eest. Ta ongi karjääri jooksul liiga palju MM-rallisid kraavis lõpetanud. Kahjuks osutus Monte Carlo sama ooperi järjekordseks vaatuseks, millega Tänak asetas endale 12. veebruaril algava Rootsi MM-ralli eel väga suured pinged. Seal ei lasu tal ainult kohustus mitte eksida, vaid ka kohustus näidata tulemust!

Ralli MM-sarja tänavust koosseisu vaadates on Tänaku miinimumeesmärgiks kuues koht. Ettepoole võivad jääda kolm Volkswagenit ja ilmselt ka kaks Citroeni, aga tiimikaaslasest Elfyn Evansist ja Hyundai autodest peab Tänak hooaja lõpus eespool olema. Kusjuures kui hooaja viiendal etapil, Portugali MM-rallil debüteeriv Fordi uus mudel osutub õnnestunuks, võib juhtuda, et Tänakult saab MM-sarja lõpptabelis nõuda ka Citroenide edestamist.

Eesmärgi täitmiseks tuleb Tänakul auto kraavist väljas hoida ja tabelisse MM-punkte teenida. Kraavisõitude-järgsed jutud heast kiirusest tuletavad meelde sportlasi, kes pärast totaalset põrumist (NB! See ei tähenda kehva kohta, vaid esitust kõvasti allpool oma võimeid!) tõdesid, et a) soojendusel oli elu parim tunne, b) purakas jäi sisse.