KATSETUS: Kui juba Monte Carlo rallil sai Ott Tänak lumistes oludes kihutada, siis nüüd ootab ees õige talveralli. Foto: M-Sport
Auto-Moto uudised
12. veebruar 2015, 07:00

Kas Monte äpardus aitab Tänaku Rootsis poodiumile? (8)

Ott Tänak oli ainus WRC sarja tehasesõitjatest, kes ei saanud Monte Carlo rallil punkte. Seetõttu on eestlasel täna publikukatsega algaval Rootsi MM-etapil soodne võimalus sõita esikolmikusse.

"Ma olen siin rallil võistelnud vaid kahel korral, nii et ma ei ole nõnda kogenud kui mõned teised piloodid. Ent see on kindlasti üks mu MMi lemmiketappe. Kiiruskatsed on nii kiired ja sujuvad, et Rootsis on alati väga lõbus sõita," ütles teist rallit M-Sport meeskonna tehasesõitjana alustav Tänak. Ja võib olla kindel, et erinevalt MM-arvestust juhtivatest pilootidest saab ta tõepoolest rallit nautida.

Nimelt eksis Tänak Monte Carlo ralli 10. kiiruskatsel ja kraavisõit kukutas ta paremusjärjestuses neljandalt kohalt teise kümne lõppu. Hooaja avaetapi ebaõnn loob eestlasele Rootsis aga palju paremad tingimused, sest tänavusest aastast hakkas kehtima reeglitemuudatus, mille kohaselt määrab reedese ja laupäevase stardijärjekorra MMi üldseis. Seega stardib homme esimesena Sebastien Ogier, siis Jari-Matti Latvala ja kolmandana Andreas Mikkelsen.

Kolm Volkswagenit ja kõik muudki tipp-piloodid teevad Rootsi lumistel teedel esmalt sahatööd ja selleks ajaks, kui mullu ralli viienda kohaga lõpetanud Tänak ja kaardilugeja Raigo Mõlder stardi saavad, on kiiruskatsed puhtad ja kiired. Seda eelist saavad eestlased nautida tervelt 17 kiiruskatse jagu!

Seega on Tänakul suurepärane võimalus Monte Carlos näidatud kiirus panna maksma ideaalsete rajaoludega ja tõusta Rootsis poodiumikohale. Kes teab, ehk on meie mehel isegi šanss võidelda võidu eest, sest näiteks Latvala ei ole sellest väga huvitatud!

Soomlast vaevab teadmine, et ralli võiduga tõuseks ta ilmselt meeskonnakaaslasest Ogierist mööda ja peaks talle märtsis Mehhikos teed puhastama. "Ükski piloot ei annaks käeulatuses olevat võitu ära. Aga maailmameistriks ei saa ainult kõige rohkem rallisid võites," arutles Latvala. "Kui oled kaval, stabiilne, püsid üldarvestuses kõrgel, siis ma usun, et tiitli võib teenida ka vähemate võitudega. Richard Burns võitis 2001. aastal vaid ühe ralli, ent oli väga järjepidev (teise koha saanud Colin McRae võidutses kolmel rallil, ent kaotas tiitli viimasel etapil katkestades – toim). Minu arvates on uued reeglid selle taktika poolt."