Aivar Rehemaa ei saanud teadet Raido Ränkelile edasi anda, sest Eesti koondis võeti rajalt maha. (TAIRO LUTTER)

Rootsis Falunis jätkuvatel suusaalade maailmameistrivõistlustel sõideti täna meeste 4x10km teatesõit, kus suurepärase etenduse pakkusid Rootsi, Norra ja Prantsusmaa.

Eesti nelik koosseisus Karel Tammjärv, Aivar Rehemaa, Raido Ränkel ja Peeter Kümmel ei saanudki lõpuni sõita, sest pärast kahte vahetust võeti eestlased rajalt maha, kuna liidritest jäädi ringiga maha. Kokkuvõttes sai Eesti 17 meeskonna konkurentsis 16. koha, edestati vaid Ukrainat.

Eilses naiste teatesõidus kaotas Eesti koondis samuti ringiga ning lõpetas ka eelviimasena. Tänase põrumise teeb ajalooliseks tõik, et taasiseseisvumisest saati pole Eesti meeskonnad tiitlivõistlustel ringiga maha jäänud.

Sõidu võitis lõpuks Norra, kelle ankrumees Petter Northug lausa imelise lõpukiirendusega Calle Halfvarssoni ja Rootsi teiseks jättis. Northugile oli see tervelt 12. kuld maailmameistrivõistlustelt. Vahest üllatuslikult tuli pronksile Prantsusmaa, kes kaotas Norrale 8,9 sekundit.

Jaga artiklit

33 kommentaari

S
Spets  /   09:45, 28. veebr 2015
Sponsorid peavad Metaani Matile rohkem maksma hakkama, teatesōidus jätkus "bensiiniraha" ainult kahe vahetuse jaoks!
Huvitav, pidevalt loeme, kuidas ta oma meestega Davosis ja teistes tipptreeningkohtades laagerdab, aga tulemused null.
Alates 2011, kui Veerpalu vōrku jäi, on "suusaprofessori" oskused otsekui ōhku haihtunud.
K
Kahju  /   09:31, 28. veebr 2015
küll, et sussatamine on eesti spordi kaardilt kadunud. Selge on seegi, et kui paned teatevõistkonna kokku meestest, kes üksiksõitudes on 30-st kohast tagapool, siis tulemus on liidetavate summa.
Väheke kurb on Aivari pärast, sest ega tema ju klassika mees ei ole. Üle 2 minuti kaotust esimesele on aga kah liiast. Samas olen üsna kindel, et Kümmeli tulemus olnuks ka viimaste seas, sest 10 km maksimumkiirusel on tema jaoks liiga pikk maa.
Kogu selle jandi põhjuseks ei ole ainult vähene treenitus, vaid peamiselt vähene motiveeritus. Selleks, et autot istumise alla saada ja palgaline sportlane olla ei pea enam "veri ninast väljas" pingutama.
Motivatsiooni vähendab seegi, et alati ei ole ka tugeva treenimise tulemus võit suurvõistlustel.
Ka see, et nõuka-ajal olid sportlased ühed vähestest, kes pääsesid piiri taha. Praegu saad oma raha eest sõita kuhu süda igatseb ja välissõitude nimel trenni ei tehta.
Seega kui võidutahe puudub, siis tulemust ei tule.
Siin te naagute dopingu ja Olle kallal. Mina ikka mäletan veel, et just Olle oli see 4. mees võistkonnas, kelle tõttu enamasti tahapoole võistkonnana vajuti. Kui see dopingu värk oleks tõsiselt võetav, siis miks Olle iseendale seda kraami sisse ei söönud, et kah esimene olla?

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis